צעיר בן 26 מהוד השרון מואשם כי הבריח מצרפת לישראל מאות טלפונים סלולאריים

לפי כתב האישום: חברי הרשת הבריחו יותר מ-800 טלפונים סלולריים והתחמקו מתשלום מסים

כתב אישום חמור הוגש בשבוע שעבר נגד צעיר בן 26 מהוד השרון, בגין הברחת טלפונים סלולאריים, בכמות מסחרית מצרפת לישראל בשנים 2012 – 2013 תוך הפעלת רשת של בלדרים.

עוד מואשם הצעיר בהתחמקות מתשלום מסי יבוא ובמכירת הטלפונים המוברחים בישראל וזאת ללא תשלום המע"מ המתחייב בעסקאות המכירה.

עו"ד שלמה קלימיאן מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס הגיש את כתב האישום לאחר חקירה מאומצת, שהתנהלה גם מעבר ים, של ימ"ר ש"י במשטרת ישראל בשיתוף מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז.

לפי כתב האישום, הנאשם שהוא יליד צרפת פנה לשלוש ישראליות, אף הן ילידות צרפת ובעלות דרכון צרפתי והנחה אותן לפתוח בפריז בתי עסק למסחר במוצרי חשמל ואלקטרוניקה וכן לפתוח חשבונות בנק בצרפת ובהונג קונג. הוא מימן את הקמת בתי העסק הללו ואת תפעולם וגם את ההוצאות של שלוש הנשים בעת ששהו בצרפת.

הנאשם רכש, באמצעות בתי העסק בפריז, למעלה מ-800 טלפונים סלולאריים מדגם גלאקסי ואייפון מספקים שונים בחו"ל. לצורך הברחתם ארצה, הוא שכר את שירותיהם של בלדרים שונים, חלקם בעלי אזרחות ישראלית וחלקם בעלי אזרחות אירופאית. שיטת ההברחה, כמפורט בכתב האישום היתה שאחת לשבוע, בלדר מטעם לומברוזו עשה את דרכו מצרפת לישראל, כשבתיקיו הוסתרו, על פי הנחיית הנאשם, בין 30 ל- 50 טלפונים סלולאריים. עם נחיתת הבלדרים בנתב"ג הם עברו ב"מסלול הירוק" וזאת מבלי שהצהירו על הטלפונים, מבלי ששילמו את מסי היבוא בסך כולל של למעלה מ- 685,518 ₪ ומבלי להמציא אישור ממשרד התקשורת.

לצד העבירות לפי פקודת המכס וחוק מס קניה, הצעיר מואשם גם בעבירות על חוק מע"מ. בשנתיים הללו הוא מכר ללקוחות בישראל את הטלפונים המוברחים מבלי שנרשם כ"עוסק מורשה", מבלי שהוציא חשבוניות מס כדין בעת המכירה ומבלי שהעביר לרשות המסים את תשלום מע"מ המתחייב בעסקאות המכירה.

תגובות