מחקר מיוחד של מרכז הבניה הישראלי: כמה דירות נבנות בהוד השרון ובכפר סבא לכל 1000 תושבים?

בהוד השרון נבנות כ- 37 דירות לכל אלף תושבים, בכפר סבא הסמוכה נבנות כ- 12 דירות לכל 1,000 תושבים
מחקר מיוחד שערך מרכז הבניה הישראלי לקראת "עיר הנדל"ן" שתתקיים החודש באילת מעלה, כי בהוד השרון קיימות 1951 דירות בבנייה פעילה על 52.4 אלף תושבי העיר. מדובר בכ- 37 דירות בלבד לכל 1,000 תושבים.

בכפר סבא 1187 דירות בבניה בלבד על 91 אלף תושבים – 12 דירות לכל 1000 תושבים. 

"הנתונים אינם מפתיעים אותנו", ציינה עדית גבע, מנכ"לית משותפת בחברת שלום את נתן הבונה את פרויקט הפרחים במתחם 1200 בהוד השרון. "אנו מאמינים שהפרויקטים החדשים שנבנים היום בהוד השרון הביאו להתפתחות העיר והציבו סטנדרטים חדשים לתושביה. היום הוד השרון מהווה אלטרנטיבה ראויה לכל מי שמעוניין להתגורר במרכז הארץ ואנחנו אכן שמים לב לכך בביקושים עם זאת, עדיין צריך למצוא פתרון למצב הנכחי, כאשר הביקושים עולים על ההיצע באופן מאוד משמעותי. עד שהמדינה לא תבצע רפורמה משמעותית המצב בו על כל דירה בעיר, ישנם מספר רב רוכשים פוטנציאליים – יימשך".

בערים הגדולות בישראל, בהן נבנות כעת לפחות 500 דירות בבניה פעילה, נבנות כיום כ-14.1 דירות בלבד לכל 1,000 תושבים בעיר בעוד שבכפר סבא נבנות היום כ- 12 דירות בלבד לכל 1,000 תושבים.

אבי זיתוני מבעלי א. זיתוני הבונה את פרויקט מגדלי פלטינום בשכונה הירוקה בכפר סבא התייחס לנתון וציין, כי "הירידה הכללית בהתחלות הבניה היא רק אחת הסיבות להיצע הנמוך של הדירות בעיר. תכניות הממשלה הביאו למצב של חוסר ודאות בקרב הקבלנים והיזמים ומקשים עלינו ליצור סביבת עסקים יציבה. ללא יציבות נמשיך ונראה ירידה בהתחלות הבניה שתגרור מחסור בדירות ועליית מחירים".

עוד חברה הבונה אף היא בהוד השרון היא חברת שרביב הבונה את פרויקט השרון העליון הנבנה במתחם 1200, בצפון הוד השרון, בצמוד לכפר מל"ל וכולל 128 יח"ד בשני בניינים בני 18 קומות כל אחד. בכל בניין חניון תת קרקעי, לובי מפואר, 3 מעליות, חדר כושר, מועדון דיירים וכיו"ב. הפרויקט נהנה מסמיכות לבית הספר וגני ילדים, קרבה לרכבת, פארק עתידי, מתנ"ס שכונתי וכיו"ב

לדברי ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי, "מהבדיקה שערכנו אנחנו רואים כי קצב הבניה הנוכחי אינו עומד בקצב הביקושים לדיור בישראל, ולהערכתנו צריך להיות גבוה במאות אחוזים מהקיים. לצערנו השנה אנחנו רואים גם ירידה בהתחלות הבניה, לאור חוסר הוודאות שנוצר מחוק המע"מ ומחיר מטרה. על הממשלה להמשיך לפעול ולאפשר התפתחות גדולה והגדלה משמעותית של ההיצע כדי לספק את הביקושים, ולהוריד את מחירי הדיור. אחד הפתרונות להגדלת היצע הדיור בערים הגדולות הוא התחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי ותמ"א 38 אבל הממשלה לא עושה דיה על מנת לקדם את אותם פרויקטים חשובים".

תגובות