תקדים: פעיל בחירות תובע נבחרי ציבור

פעיל בכיר ב”יש עתיד עם דרך העיר” בהוד השרון, תובע כספית את חברות מועצת העיר שרונה הרשקו ועדי ברמוחה בסכום של 33.000 ₪ כל אחת

בתביעתו הוא טוען : "הרשקו וברמוחה פרשו באופן חד צדדי מהרשימה לאחר הבחירות, גרמו לי נזק ממוני ופגיעה בשמי הטוב, והפרו את התקנות הנלוות לפקודת העיריות .

אמנון טוקר, פעיל מרכזי של סיעת " יש עתיד" שפעל במטה הבחירות של הסיעה לקראת הבחירות לפני שנה הגיש השבוע תביעת נזיקין כספית בסכום של 33000 ₪ כל אחת כנגד חברות מועצת העיר שרונה הרשקו ועדי בר מוחה .

בתביעתו המפורטת שהוגשה לבית הדין לתביעות קטנות פורס טוקר את כל מסכת הדברים שקרו אחרי הבחירות שהסבו לו נזקים חמורים ואשר במהלכם הודיעו הרשקו ובר מוחה באופן חד צדדי על פרישה שלהן מהסיעה המשותפת.

בכתב התביעה המפורט, הכולל אסמכתאות רבות , מתאר טוקר באריכות את ההתעלמות מהנחיות יו"ר הסיעה ואף מדרישות מפלגת "יש עתיד" {מפלגת האם שלהן} וסירובן לשוב ולפעול במסגרת הרשימה המשותפת , עד כדי ניתוק מוחלט של הקשר עם יו"ר הסיעה חבריה ופעיליה ומכאן מבסס תשתית נזיקית לתביעתו

"ניסיתי בכל דרך אפשרית להחזיר את הנתבעות לפעילות ברשימה המשותפת ולפעול על פי התחייבותן המפורשות וההסכמים החתומים או לפחות להחזיר המנדטים לידי יו"ר הרשימה והכנסת מס’ 4 ו- 5 ברשימה למועצת העיר. כל פניותיי הן בע"פ והן בכתב נותרו ללא תגובה מצידן " כותב טוקר בכתב התביעה

טוקר טוען כי היווה פעיל מפתח במערך גיוס התומכים במטה הסיעה בבחירות 2013 מפרט בתביעתו את מגוון הפעילויות שבהן היה מעורב , בחוגי הבית , סיורי שטח וגיוס תומכים וכספים , תוך הקדשת זמן רב ומשאבים רבים שנעשו תוך ויתור כואב על חייו הפרטיים והמשפחתיים , על שעות עבודה וביטול כל שעות הפנאי שלו.

טוקר טוען בכתב התביעה כי עקב כל פעולותיהן והתנהגותן של הנתבעות יש משום הורדה לטמיון של עמלו , כמו גם פגיעה בשמו הטוב , עליו עמל שנים רבות , ובמוניטין הציבורי והאישי העשיר שלו, תוך שהן גורמות לעוגמת נפש רבה לו ולפעילים מסורים אחרים של הסיעה ,כמו כן , כתוצאה מהתנהגותן של הנתבעות טוען טוקר לנזק ממוני ישיר שנגרם לו כתוצאה מפעולות הנתבעות

בתביעתו מבקש טוקר מבית המשפט גם להורות להרשקו ובר מוחה להתפטר מכל תפקידיהן במועצת העיר ומיתר התפקידים שהן מינו עצמן מתוקף היבחרן לחברות מועצה ולהחזיר המנדטים אותן הן מחזיקות לרשימה.

יצויין כי מדובר בתקדים ומעולם פעיל בחירות אשר בחר א וקיבל ז , לא תבע נבחרי ציבור בהם בחר. ואולי תקדים זה יהווה לקח למתמודדים המבטיחים הבטחות לבוחר ולא תמיד עומדים בהם!

למשל: תושב שבחר באיש אופוזיציה מובהק שהזדחל לקואליציה בעבור שכר ונדם קולו- יידע כי עומדת לציבור הזכות לתבוע אותו על הונאת הבוחר!!

תגובת הנתבעות טרם הגיעה. 

תגובות