“חבל שהדרך היחידה להגן על ילדים רכים היא הקפת הכיתות בחומה של לוחות פח דקים”

ועד ההורים הנחוש בשכונה הירוקה ממשיך לטפל בבעיית הקרינה מול בית הספר והוציא הבהרה בכל הנוגע לתגובת דוברת עיריית כפר סבא צאלה וקסמן גונן. הוועד ממליץ להורים : שילחו את ילדיכם ללמוד רק בכיתות המוגנות ע״י האיסכורית
המזל הגדול של ההורים בבית הספר בשכונה הירוקה הוא שיש להם ועד הורים איתן ונחוש הפועל למיגור האנטנות מול בית הספר אחרת גם את הישג ברירת המחדל של לימודים בכיתות מוגנות לא היו מקבלים התלמידים. 

הצעת הביניים של הנהלת עיריית כפר סבא, לפרשה המסעירה את ההורים ואשר סוקרה בהרחבה בהשרון פוסט ובתקשורת הארצית היא למידה בכיתות מוגנות. הנהלת העירייה כרגיל בוחרת להציג הדברים בגרסה משלה.

תגובת ועד ההורים להצעת הביניים גורסת כי תגובת דוברת העירייה אינה מדייקת לעובדות. הנה תגובת הוועד במלואה:"

"אנחנו שמחים שהעירייה הפסיקה להכחיש את קיום הבעיה ופועלת לפחות למתן פתרון זמני, לאחר שבועיים שבהם הושבתו הלימודים והילדים למדו במסגרות שאורגנו בבתים ע״י ההורים (והסבתות).

חשוב לתקן את העובדות. המדידות בשטח בית הספר הראו על רמות קרינה של 3 מיקרוואט לסמ״ר, ולא ״נמוכה מ -1 מיקרוואט לסמ״ר״ כמו שנאמר בהודעת העירייה. מדובר על רמות קרינה שהם פי 3 מהרף שאותו קבעה העירייה עצמה, פי 15 מהמלצת היועץ מטעם העירייה, ופי 30 מהמלצת פרופסור ריכטר מהדסה ירושליים.

כמו כן, התקן האירופאי המחמיר בעולם אינו 1 מיקרוואט לסמ״ר כמו שכתבה העירייה, אין תקן כזה. יש המלצה של מועצת אירופה כבר מ- 2011 לסף של 0.1 מיקרוואט לסמ״ר, שזה פי 30 פחות ממה שנמדד בבית הספר.

אכן התקיים ניסוי של העירייה לאורך כ- 3 מטר של איסכורית, אכן נראה ממדידות ראשונית שיש ירידה ברמות הקרינה לרמות סבירות, עדיין לא התקבלו תוצאות המדידה הרשמיות. מדובר בפתרון שאפקטיבי למטרים הספורים שלאחר קיר האיסכורית, לשטח מוגבל מאד.

כמו כן, עד היום לא קיבלנו מהעירייה לוחות זמנים ליישום הפתרון הזמני.

לא נוכל לקבל את הפתרון ללא התחייבות של העירייה לכך שהאזורים שעדיין חשופים לקרינה (כל קומה ב, האמפי שבו הילדים מתכנסים, מגרשי הספורט ועוד) לא יהיו בשימוש עד שיימצא פתרון גם להם.

חשוב לציין שהפתרון מבחינתנו הוא זמני ואינו מקיף את כלל שטח בית הספר. עם זאת, נמליץ להורים להחזיר את הילדים ללימודים בתנאי שילמדו רק בכיתות המוגנות ע״י האיסכורית ולא בשאר האזורים החשופים לקרינה. אנחנו נמשיל לפעול מול ראש העיר והחברה הכלכלית עד להזזת האנטנות שסמוכות לבית הספר.

חבל שבשכונה המתהדרת בשם השיווקי השכונה הירוקה, הדרך היחידה שנמצאה עד עכשיו להגן על ילדים רכים מקרינה מסוכנת היא הקפת הכיתות בחומה של לוחות פח דקים". 

דוברת העירייה צאלה וקסמן גונן הוציאה את התגובה הבאה "עיריית כפר סבא מצאה פתרון להורדת הקרינה בקרבת בית הספר בשכונה 80 לרמה של אפס. מתוך דאגה לשלומם ובריאותם של הילדים יזמה העירייה פתרון שהינו ראשון מסוגו בארץ וזאת למרות שנושא האנטנות הסלולריות כלל אינו בתחום סמכותה, אלא באחריות המשרד להגנת הסביבה. תוצאות הניסוי שבוצע היום באמצעות נציגי החברה הכלכלית ובשיתוף עם ועד ההורים הצביעו על ירידה דראסטית ברמת הקרינה והפתרון ייושם באופן מידי בבית הספר.
עיריית כפר סבא יחד עם החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא ובשיתוף עם ועד ההורים של בית הספר בשכונה 80 עמלים מזה תקופה ארוכה על מנת למצוא פתרון הולם לפניות ההורים בדבר רמות קרינה מהאנטנה הסלולרית הקרובה לבית הספר. היום ערכה עיריית כפר סבא באמצעות החברה הכלכלית ובשיתוף נציגי הורי בית הספר ביצעה היום ניסוי, שהסתיים בהצלחה ובמסגרתו הוצבה גדר פח (איסכורית) על גבי גדר בית הספר באופן שגדר זו מהווה חציצה בין קו השידור לבין הכיתות. לאחר הצבת גדר מול אחת הכיתות הוצב במקום מכשיר ניטור אשר הצביע על ירידה של כ-90 אחוז ברמת הקרינה אשר עומדת כעת על רמה של 0-0.1 מיקרו ואט לסמ"ר.פתרון טכני זה ייושם בבית הספר בימים הקרובים. יש להדגיש כי נושא האנטנות הסלולריות כלל אינו בתחום סמכותה של העירייה, אלא באחריות המשרד להגנת הסביבה. אולם העירייה יזמה פתרון הולם ראשון מסוגו בארץ מתוך דאגה לשלומם ובריאותם של הילדים. 
בנוסף, יש לציין כי לנוכח חששותיהם של ההורים, העירייה ביצעה לכל אורך התקופה בדיקות מקיפות במסגרתן נמצא כי הרמה שנמדדה בביה"ס נמוכה מ- 1 מיקרו ואט/סמ"ר שהוא התקן האירופאי המחמיר בעולם וכן גם מהמלצות המשרד להגנת הסביבה בישראל, אשר קובע רמת סף של 40 מיקרו ואט/סמ"ר. אין סכנה בריאותית ולכן ההורים יכולים לשלוח את ילדיהם ללא כל חשש לכיתות.
ראש העיר יהודה בן חמו הדגיש כי "למרות שהנושא אינו בסמכות העירייה מצאנו פתרון חדשני בכוחותינו. הפתרון ייושם באופן מידי במהלך הימים הקרובים וזאת במקביל להמשך הפעולות הנחרצות אותן נוקטת העירייה אל מול חברות הסלולר ואל מול משרדי הממשלה".

לחץ כאן לסרטון – באדיבות ביקורת בונה







תגובות