מועצת העיר בכפר סבא: ישיבת ועדת ביקורת התפוצצה

חברי ועדת ביקורת (כולם מהקואליציה) להוציא היו”ר, התעקשו להקליט את ישיבות ועדת הביקורת. יו”ר האופוזיציה יובל לוי, התעקש: “לא מבזבזים כספי ציבור על שטויות”. כולם הסכימו לא להסכים והתפזרו לביתם
כך נראית ישיבת ועדת ביקורת במועצת העיר בכפר סבא, שאמורה הייתה לדון בדו"ח הביקורת החדש: יו"ר האופוזיציה יובל לוי התנגד כיו"ר ועדת הביקורת להצעה שהביא חבר המועצה, עמירם מילר להקליט את הישיבות. לוי טען כי מדובר בצנעת הפרט, בעניינים רגישים וכי מדובר בבזבוז כספים. 

לוי התנגד, מילר התעקש וכל שאר חברי הקואליציה החרו החזיקו אחרי מילר. בסופו של דבר פיזר לוי את הישיבה לנוכח התנגדותם להמשיך את המתכונת הרגילה של הישיבות – ללא הקלטה. 

לוי:"הנימוק לדחיית הבקשה להקלטה נובע מרצון לפשט את הישיבות, להימנע מנאומים לפרוטוקול ולתמלול ומחשש שכל דיון בנושא שמגיע לאדם כלשהו יעלה לאתר האינטרנט יביא לתביעות וימנע דיון חופשי. הביקורת דנה בדיני נפשות, הדיונים בישיבות צריכים להיות חופשיים". 

אורן כהן (הליכוד):"מאותם סיבות שאתה מנית את שיקולך לאי הקלטת הישיבות אני מבקש כן לעשות הקלטה, וזאת משום הסרבול שגורם לי לדבר בקצב איטי כעת, ובעיקר העובדה שבסופו של דבר הרישום הסופי לא משקף את הלך הרוח לדברים שנאמרו, ושלא תהיה לזות שפתיים, וכמובן שהכול בהתאם לחוק".

עמירם מילר. התעקש על הקלטה

לוי:"נכון להיום העלות הכספית לכך מרגיזה, העלות יקרה מאד, כל תמלול הוא אלפי שקלים". 

רביטל שלום עמר:" אני רגילה להיות במקום שאין שלטון יחיד, בשלטון דמוקרטי. אין יותר דבר נכון שתהיה שקיפות וברגע שמקליטים הכול שקוף, אנו לא מתביישים במה שאומרים. בנוסף, אני גם חושבת כמו שאורן ועמירם אמרו זה יגרום להתנהלות יותר מכובדת, ברגע שיש הקלטה כל אחד יחשוב איך להתבטא והלך הרוח יהיה שונה. ולהיפך לאחר חודשיים שנכנס לזה והישיבות התנהלו כשורה אולי אז נחליט שאין צורך בהקלטות". 

יהודה יוגד מסיעת מרצ:"דורש שקיפות – תומך בהקלטה". 

יהודה יוגד. תומך בהחלטה להקליט

אמיר קולמן:"כאשר הפרוטוקול מוקלט ומתומלל כל מי שרוצה למצוא משהו בו פותח אותו וישר מוצא. ואין כל צורך בטיוטות". 

אמיר קולמן. ככה אין צורך בטיוטות

כך או כך, מאחר ולא הייתה הסכמה הישיבה התפזרה. לוי אמר כי מדובר בבזבוז כספים משווע ואין לו כוונה לתת לזה יד. "אין לי כוונה לבזבז כסף על שטויות".

תגובות