ניהול פיננסי נכון לעסק שלך – זה אפשרי!

בעלי עסקים קטנים ובינוניים רבים נוטים להקדיש את מרב זמנם ומרצם לניהול השוטף והמקצועי של העסק, ולהזניח את הניהול הפיננסי קצר וארוך הטווח. ללא ניהול פיננסי נבון ושקול אף עסק לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן

 בעלי עסקים קטנים ובינוניים רבים, ובמיוחד בעלי עסקים חדשים, נוטים לעיתים להקדיש את מרב זמנם ומרצם לניהול השוטף והמקצועי של העסק, ולהזניח את הניהול הפיננסי קצר וארוך הטווח. תופעה זו נפוצה ומובנת – בעלי מקצוע או אנשים המתמחים בתחום ספציפי אשר מקימים עסק מן הסתם ממקדים את מרב תשומת ליבם בעבודה עצמה, כיצד לעשות אותה על הצד הטוב ביותר ובצורה היעילה ביותר. אך כמובן שדגש על הפן המקצועי הוא חשוב יותר ועומד בבסיסו של כל עסק, אך הניהול הפיננסי של העסק חשוב לא פחות. ללא ניהול פיננסי נבון ושקול אף עסק לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן, ובעליו ימצא את עצמו בפני פשיטת רגל או לכל היותר בדשדוש פיננסי בו העסק עומד במקום ואינו מצליח לצמוח.

האם חייבים יועץ חיצוני או שאפשר גם לבד?

האם כל בעל עסק וותיק או חדש חייב לשכור שירותי ייעוץ פיננסי מקצועיים? התשובה אינה גורפת וחד משמעית. כמובן שהתמונה משתנה מעסק לעסק ומבעל עסק אחד למשנהו. עבור בעל עסק אשר מחזיק בניסיון או ידע קודם כלשהו מתחום הפיננסים ו/או הניהול העסקי ייתכן כי שכירת יועץ פיננסי חיצוני אינה הכרחית. עם זאת, חשוב להבין כי לעיתים רחוקות יכול בעל עסק להקדיש את מלוא תשומת הלב הראויה והנדרשת לניהול והתכנון הפיננסי של העסק, במיוחד כאשר הוא עסוק מרבית הזמן בניהול המקצועי והשוטף של עסקו. גם בעלי עסקים אשר מבינים דבר או שניים בניהול פיננסי יודעים כי לפעמים כדאי לשכור את שירותיו של יועץ םיננסי מקצועי ומנוסה אשר יגיע מבחוץ, יבחן את העסק בצורה נייטוראלית ושקולה ויסייע לבעל העסק להתנהל בצורה שקולה.

באשר להוצאה הכרוכה בשכירת שירותי ייעוץ פיננסי – מדובר כמובן בהשקעה של ממש, אולי אחת ההשקעות החשובות ביותר מבחינת העסק. ללא ייעוץ פיננסי מקצועי קשה מאוד להצליח לאורך זמן בעולם העסקי. תכנון נכון של תזרים המזומנים והיערכות מבעוד מועד לטווח הבינוני והארוך הינם אבני היסוד ההכרחיות לצמיחתו של העסק.

ניהול פיננסי לעסק – תכנון לעתיד וניהול שוטף

כפי שכל יועץ פיננסי מקצועי יוכל להסביר, יש לשים דגש הן על תכנון פיננסי לעתיד (לטווח של חודשים ואף שנים קדימה) והן על ניהול שוטף. על מנת שעסק יוכל להתקיים ולתפקד בצורה טובה יש לתכנן את ההוצאות וההכנסות, תזרים המזומנים ושאר מרכיבי הניהול הפיננסי השוטף. קשה מאוד להשתלט על כל הפרטים החשובים הללו לבד, ויועץ פיננסי בעל השכלךה וניסיון בתחום יהפוך את חייו של בעל העסק לקלים הרבה יותר, ואת פעילות העסק לרווחית ויעילה בהרבה. לחץ כאן למידע נוסף אודות ייעוץ פיננסי ותזרים מזומנים.

בד בבד, חשוב לבצע תכנון פיננסי מעמיק גם לעתיד – יש לבנות תכנית עסקית לטווח הארוך, לקבוע יעדים ומטרות לטווחי זמן בינוניים וארוכים ולתכנן את ביצועם עד לרמת הדיוק האפשרית הגבוהה ביותר, אם ברצוננו לראות את העסק מחזיק מעמד לאורך שנים רבות, ואף צומח וגדל. 

תגובות