עיצוב נכון של חדר התינוק

בהיעדר סביבה בטיחותית בבית, חדר הילדים יכול להיות מאוד שטח מלחיץ. להלן טיפים שיהפכו את החדר למקום יותר בטיחותי ונחמד להיות בו

 

כשהילד מתחיל לזחול זהו רגע מרגש במיוחד עבור ההורים. עם זאת, בהיעדר סביבה בטיחותית בבית ובחדר הילדים הוא יכול להיות מאוד מלחיץ. אך אין סיבה לדאגה, כמה שלבים פשוטים יעזרו לכם להבטיח שהקטן יוכל להשתולל בחדר ללא חשש. רק דאגו לעשות זאת מראש ולא לחכות לצעד הראשון. כמו כן, שימו לב לכמה טיפים שיהפכו את החדר למקום שיותר נחמד להיות בו.

בטיחות הילד

בגיל קטן, הילד אינו יודע מה אסור ומה מותר. הוא אוהב לחקור ולהתנסות, דבר שלעיתים עלול להסתיים בפציעה חמורה או חלילה באסון. ראשית, חשוב מאוד שבחדר הילדים יהיו סורגים בכל חלון – גם אם הוא גבוה! מומלץ לא להניח רהיטים שהילד עלול לטפס עליהם מתחת לאדן החלון. סכנת נפילה שכיחה בקרב ילדים – אל תגידו: "לי זה לא יקרה". אם אתם לא רוצים סורגים קבועים (למשל בגלל חשש משריפה) ניתן לרכוש סורגים שניתנים להסרה בעת הצורך, אך לא מומלץ להסירם לפני שמלאו לילד 10 שנים לפחות. לגבי החלון עצמו, דאגו ששוליו לא יהיו חדים במידה והוא נפתח לתוך חלל החדר. דאגו גם שכל רהיט בחדר יהיה יציב, כולל מדפים, וששוליו החדים יהיו מוגנים. בדקו שאין על הרהיטים או על הקירות ברגים בולטים. אם אתם רוצים לווסת את טמפרטורת החדר דאגו למזגן או רדיאטור, שאר אמצעי החימום עשויים להיות מסוכנים ודליקים. ודאו גם שאין כבלי/שקעי חשמל חשופים בחדר, שעלולים אף הם להוביל לשריפה או להתחשמלות. את קירות החדר צבעו בצבע ללא גופרית ושאר חומרים מזיקים. דאגו להתקין מעקה על מיטת החדר, בכדי למנוע נפילה בעת השינה. וכמובן, לחפש תו תקן על כל צעצוע שמכניסים הביתה ולבדוק שהוא מותאם לגילו של הילד, ואינו מכיל חלקים קטנים שהוא עלול לבלוע.

עיצוב חכם

בעת עיצוב חדרי תינוקות צריך לקחת בחשבון אם החדר יאכלס ילד אחד בלבד או שבעתיד המשפחה עשויה להתרחב. בחרו צבעים ניטרליים שיתאימו לכל מין. מומלץ לקנות ארון גדול, גם אם נראה לכם שארון קטן יספיק בינתיים לבגדים הקטנטנים הללו, תגלו שמהר מאוד יתווספו הרבה בגדים בגדלים שונים. גם בעת רכישת המיטה ושאר הרהיטים כדאי לבדוק היטב את סוג החומר ממנו הם עשויים ואת גודלם, כדי שיאריכו ימים ויחסכו מכם הוצאות נוספות בעתיד. זכרו שאווירת החדר חשובה מאוד לתחושת הביטחון של מי שישן בו. דאגו לסביבה נעימה ולא מאיימת. כשהילד מתחיל לדבר ולפתח אופי, התייעצו עמו בעת העיצוב מהם הצבעים או הדמויות המצוירות האהובות עליו. על מנת לתרום לפיתוח החשיבה של הילד, כדאי לא להעמיס את החדר בגירויים רבים, כמו מגוון רחב מידי של צבעים. צבעו את הקירות בצבעים שקטים, ובמקום לצייר עליהם, הדביקו מדבקות גדולות שניתנות להחלפה בכל שלב התפתחותי של חייו.

 

תגובות