כפר סבא: קבלני הבניין נדרשו לבדוק אישורי עבודה של הפועלים

בנוסף ניתנו הנחיות להציב מאבטח ליד כל מוסד חינוכי, שנמצא בקרבת אתר בנייה ולתגבר את הסיורים בעיר  • בשיתוף פעולה עם משטרת כפר סבא יתקיימו מבצעים לאיתור שוהים בלתי חוקיים באתרי בנייה ובמבנים נטושים בעיר

בזמן ששאר הרשויות הודיעו בזו אחר זו על תגבור המאבטחים בסמוך למוסדות חינוך, בכפר סבא נאלצו ההורים להרים קול זעקה ולשלוח עשרות מיילים בכדי שהנהלת העירייה תקבל החלטה להצטרף לשכנותיה ולהציב מאבטחים ליד הגנים ובתי הספר.

לאחר לחץ כבד שהופעל מוועד הורי גני הילדים בראשות אמיר סילבר והאופוזיציה במועצת העיר כמו עשרות הורים ששיגרו מכתבים זועמים לראש העירייה יהודה בן חמו, נאות האחרון להיענות לבקשת ההורים והורה להציב מאבטחים בצהרונים במוסדות החינוך העירוניים.

המאבטחים יוצבו במוסדות החינוך החל מה- 1 לדצמבר וככל הנראה ישולב הנושא בתקציב 2015. כמו כן, יוצב מאבטח ליד כל מוסד חינוכי, שנמצא בקרבת אתר בנייה, וזאת עקב המצב הביטחוני בארץ והפגיעה בתחושת הביטחון בקרב הורים לילדים קטנים.

בנוסף, בשיתוף פעולה עם משטרת כפר סבא יתקיימו מבצעים לאיתור שוהים בלתי חוקיים באתרי בנייה ובמבנים נטושים בעיר. במקביל הונחו כל הקבלנים לבדוק את האישורים של הפועלים שלהם ולדווח על כל שוהה בלתי חוקי במתחם.

כל הפעולות הינן בשיתוף פעולה מלא תוך שיתוף פעולה עם ועד ההורים המרכזי, שיעביר מבחינתו את המסר גם להורים על הצורך לשתף פעולה עם גורמי הביטחון העירוניים. בנוסף לפעולות העירוניות מתבקשים התושבים לגלות ערנות ולדווח למוקד העירוני על כל חשד וכן למוקד 100 של משטרת ישראל.

בן חמו: "המצב הביטחוני הלא פשוט בו אנו מצויים כיום מחייב אותנו כעירייה להיערך בצורה מיטבית על מנת לשמור על ביטחונם של תושבי עירנו. הוריתי לגורמי הביטחון בעירייה לתגבר את הסיורים ואף להציב מאבטחים במקומות רגישים כגון מוסדות חינוך בנוסף לפעולות שנקטנו כעירייה אני פונה לכל אחד ואחת מכם, התושבים ומבקש להגביר את הערנות ולדווח למשטרה על כל גורם שמעורר חשד. יחד תוך שיתוף פעולה והגברת הערנות נדע לצלוח גם ימים לא פשוטים אלו".

חזי ניר מנהל מחלקת הביטחון בעיריית כפר סבא, "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משטרת כפר סבא ומתגברים את הנוכחות שלנו בשטח. אנו ערוכים לתת מענה לכל אירוע ומבקשים מהתושבים להגביר את הערנות".

תגובות