אבסורד נוסח עיריית כפר סבא: עשרות התנגדויות הוגשו לפרויקט דיור בר השגה שיידונו רק בעוד שבוע. אבל נחשו מה? הדירות כבר הוגרלו השבוע לדיירים

פרויקט הדיור שעיריית כפר סבא מתהדרת בו מסתבר הרבה פחות נוח למאות רוכשים באזור רחוב יאיר רוזנבלום בשכונה הירוקה. עשרות מהם אפילו טרחו ושיגרו מכתבי התנגדות באמצעות עורך דין לעירייה. ההתנגדויות ידונו רק בעוד שבוע אבל ההגרלה לדירות כבר נערכה

אז נשאלת השאלה, מדוע לא חיכו עד לדיון בהתנגדויות ואצו רצו לחלק את הדירות בהגרלה רבת הדר שהתקיימה השבוע עם מאות רוכשים שהשתתפו בה.

מדובר בהגדלה עליה החליטה הנהלת עיריית כפר סבא, של 34 יחידות דיור ל-43 יחידות ברחוב יאיר רוזנבלום בשכונה הירוקה בכפר סבא. 

ביום רביעי השבוע התכנסו בהיכל התרבות מאות תושבים לקראת ההגרלה הגדולה בפרויקט רוזנבלום. על האירוע ניצח ראש העיר יהודה בן חמו והנהלת העירייה.

ההגרלה נוהלה על ידי ועדה ציבורית בראשותו של ד"ר דוד קליין.

ערב ההגרלה. בהגרלה עלו 36 זוכים, ו-36 הינם ברשימת המתנה. 

"עוד בטרם יבשה הדיו על פרוטוקול הוועדה כבר פרסמתם פתיחת הדלתות להגרלה", כותבים הדיירים מרחוב יאיר רוזנבלום 8 בכפר סבא באחד מבין מכתבי התנגדויות רבים שנשלחו לעירייה "אנו מתנגדים בכל תוקף לדרך בה אתם נוקטים כאשר אתם קוצבים זמן להתנגדויות ובמקביל מוכרים דירות בבניין".

"בתב"ע המקורית דובר על 34 יחידות דיור, כך ידע כל מי שרכש דירה בבניין וביצע בדיקות מול העירייה בטרם חתם על חוזה הרכישה. אנו טוענים כי כל התהליך נעשה במחטף".

הדיירים מסבירים כי הם מברכים כל פרויקט דיור בר השגה אך לא על חשבון איכות חייהם של הדיירים שכבר רכשו דירות זה מכבר "ילדי השכונה סובלים מצפיפות בבתי הספר והגנים עקב תכנון עירוני לקוי. הוספת אוכלוסיה צעירה ללא מתן מענה היא הוספת חטא כלפי ילדינו. אין מספיק חניה ציבורית בשכונה. הבניה המתוכננת כעת סותרת כל סטנדרט של בניה ירוקה ומנוגדת לתקנים עליהם הכרזתם בעת החלטה על בניה בשכונה הירוקה".

ברק קינן, עורך דינם של הרוכשים ציין כי "הניסיון לעזור לעוד זוגות צעירים פוגע קשות בזוגות צעירים אחרים המתגוררים בסמיכות. במידה ותאושר התוכנית הרי שמדובר במדרון חלקלק היות וקבלנים או יזמים נוספים עשוים להסתמך על תוכנית זו ולבקש אישור לתכניות אחרות היות והתכנית הנה ביוזמת העירייה /החברה הכלכלית אזי קל וחו7מר קבלנים יוכלו לטעון בעתיד כי אין להפלות בינם לבין תוכניות העירייה".

"מצב זה יוביל להגדלת הצפיפות ועומסי תחבורה בשכונות הירוקות אשר ממילא סובלות מעומסי תנועה, מצפיפות רבה וממחסור בחניות".

הנהלת העירייה גורסת מצידה כאמור כי ההתנגדויות ידונו בוועדת המשנה בעוד שבוע. 

עו"ד ברק קינן אמר בנושא:"באם אכן הוגרלו הדירות נשוא ההתנגדות – בהחלט לא ראוי – היות ומדובר ברשות ציבורית. הייתי מבקש התייחסות של היועץ המשפטי של העירייה לעניין זה". 

תגובות