תערוכה חדשה של מרים דראט : משחקי ילדים

התבגרות ילדיה והפרידה מפרק זה בחייה, הם שיצרו את הסדרה “משחקי ילדים” המוצגת בתערוכה זו. בציורי שמן על בד ועל נייר, מנסה האמנית להנציח את ימי ילדותם של ילדיה ולאחוז בזיכרון המתערפל בטבעיות לאורך השנים
המוטיבים העיקריים המופיעים בציוריה של האמנית הם חייה הפרטיים ומשפחתה. הסגנון בציוריה הינו ריאליסטי מובהק.
בעבר נהגה האמנית להתמקד אך ורק בדמות שביצירותיה ואילו בסדרה זו הרקע העשיר משחק תפקיד חשוב ולעתים נותן פרשנות נוספת לציור.

התבגרות ילדיה, והפרידה מפרק זה בחייה, הם שיצרו את הסדרה המדהימה "משחקי ילדים" המוצגת בתערוכה זו. בסדרה זו מנסה האמנית להנציח את ימי ילדותם של ילדיה ולאחוז בזיכרון המתערפל בטבעיות לאורך השנים.

האמנית בחרה להנציח את הרגעים הקסומים בחייה כאם. בציוריה היא פותחת צוהר אל עולם הדמיון העשיר של הילדים ואל נקודת מבטם הסובייקטיבית.

במפגש עם דברים פשוטים כמו אכילת ארטיק או משחק בחול הילדים מגלים עולמות חדשים שנראים אלמנטריים למבוגרים. על אף התמונה הפסטורלית והנאיבית הנשקפת בציוריה, במבט מעמיק ניתן להבחין באלמנטים של פחד, עצב ואיום בחלקם- המשקף את המתח הגואה באמנית בשל הדאגה לילדיה והפחד לאבד אחיזה בזיכרון. לעתים בציוריה קיים פער גס בין ראייתו התמימה של הילד החוקר את העולם לבין האיום שהאמנית רואה ומדגישה כאם.

מרים דראט למדה בבצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים.
היא בוגרת המדרשה לאמנות וכן רכשה ידע ונסיון אצל הציירים מאיר נטיף, רן טננבאום ודויד ניפו בביה"ס לאמנות "התחנה", איילת כרמי, אלישע דגן ועוד רבים וטובים.

פתיחה חגיגית ביום ה’ 11.12.14 בשעה 20:00
אוצרת: אביה ממון.

תגובות