תערוכה חדשה של מזלית חצרוני טביב : אבא

פתיחה חגיגית ביום ד’ 17.12.14 , נר שני לחנוכה שעה 20:30 – שיח גלריה 2.1.15. יום ו’ שעה – 10:00בבוקר. הכניסה חופשית

תערוכה זו מסכמת סיפור של תקופה, של תרבות עשירה, סיפור משפחתי של האמנית מזלית חצרוני טביב בת לקהילת יהודי תימן.
גיבור הסיפור הוא אבא של האמנית שדמותו הינה המוטיב המרכזי המופיע ברוב העבודות. יוסף יהודה טביב ז"ל. איש רב פעלים, איש צדיק וישר, שומר מצוות וירא אלוהים, שהקים משפחה לתפארת, להם הקנה ערכים של יושר, אהבה ומסירות אין קץ. ילדיו גדלו להיות אף הם רבי פעלים בסביבתם, מועילים ומצטיינים במה שבחרו לעסוק בו.

מזלית הבת הבכורה, מורה ואמנית, מקדישה תערוכה זו לזכרו בנוסף לספר שהפיקה בימים אלו במלאות שנה לפטירתו. העבודות נוצרו עוד בחייו, במקביל לעבודות בנושא האשה/האם/הרעיה במשפחה התימנית, עליהם עבדה מספר שנים. בעבודות ניתן לראות את האב בכל תקופות חייו כצעיר נמרץ העולה לארץ המובטחת, רוכב על אופניו הנצחיים, ועד לתקופה הכאובה בה חלה במחלת האלצהיימר, שההתמודדות עם המחלה הארורה היתה קשה מנשוא.

מזלית משתמשת במוטיבים של עץ המשפחה, עץ ושורשים, שהם גם סמל לעצים המיוחדים שאבא אהב כל כך לשתול בגינת הבית, בשבילו זו היתה תמצית אהבת בנין הארץ, חלוציות והגשמה.

העבודות רוויות בטקסטים שאבא נהג לומר מידי יום מתהילים: "לדוד ה’ אורי וישעי…" ומהתפילה: "שמע ישראל…". מזלית מעידה שטקסטים קדושים אלו הם עבורה ניגונים מבית אבא. בבחינת "ניגוניך אבי…". היא שומעת את הקול המיוחד שלו, בנעימות ובתפילות אלו. קול שמתנגן בכל השכונה, והוא מאד מוחשי עבורה… ועד למילה האחרונה שנשארה בפיו, כשכבר הפסיק לתקשר עם הסביבה ומילה זו – היא שם השם! "אדני"! זו המילה שאותה אמר שוב ושוב במשך שנים עד שחדל… מילה זו הכילה הכל. את מהותו. את כמיהתו. את אמונתו התמה… היא תמצית חייו!

שם קדוש זה נמצא בעבודות גם כשיקוף של המציאות ההזויה, גם כתפילה, כבקשה וגם כזעקה!

טכניקת ההדפס מאפשרת לאמנית לשתול את דמותו בכמה עבודות בו זמנית, בהרמוניה ובאיזון המתבקשים, כשמסביבו ‘נשתלים’ על ידה אף סמלים, מילים ואלמנטים הנחוצים להשלמת התוצאה הרצויה.

העבודות אקספרסיביות ומביעות התרגשות ומעורבות רגשית גדולה. הצבעוניות עזה ונעה בין שחור חום וצבעים כהים אחרים, ההדפסים מלווים מדי פעם במשיכות מכחול חזקות והחלטיות.

מזלית אף יוצרת עבודות ‘ריידי מייד’ מחומרים מבית אבא והמכילות את חפציו. טכניקה עכשוויות מהולה בנוסטלגיה.
אביה ממון – אוצרת התערוכה

אבא | "נגוניך אבי…"
16.12.14 – 18.1.15
הגלריה Artמבט רחוב רופין 15 כפר סבא

תגובות