יו”ר ארגון ההורים הארצי לבן חמו: טפל במפגע החול בגני הילדים

בעקבות פנייתינו לארגון ההורים הארצי, הוציא יו”ר הארגון, עו”ד גדעון פישר מכתב לבן חמו “אבקש התייחסותך וטיפולך האישי והמהיר”

תחת הכותרת "מפגעים תברואתיים – ארגזי החול בגני הילדים בכפר סבא", מבקש יו"ר הארגון, עו"ד פישר כי בן חמו יטפל במפגע לאלתר "במסגרת פעילות ארגון ההורים הארצי למערכת החינוך בישראל אנו מטפלים בפניות הורים בנושאים שונים שעל סדר היום.
הארגון מהווה ארגון יציג לכלל הורי התלמידים בישראל, ופועל, ללא כוונות פוליטיות, לקידום מערכת החינוך בישראל ומתוך דאגה לרווחת ההורים ולשלומם של התלמידים".

לאחרונה נדרש הארגון לפניות של הורים בעניין החול המצוי בארגזי החול בגני הילדים בכפר סבא, נושא שאף עלה לסדר היום הציבורי בעיר.

"ההורים הפונים הביעו חשש ודאגה כי ארגזי החול הללו מהווים מפגע תברואתי המסכן את בריאותם של ילדי הגנים.
עוד ציינו ההורים, כי פנייתם לארגון ההורים הארצי הגיעה כמוצא אחרון וזאת לאחר שפנו לכל הגורמים הרלוונטיים, וביניהם ועד ההורים היישובי שלמרבה הצער בחר שלא לסייע בידם. 

"מפנייתם אנו למדים כי החול בארגזי החול בגנים לא הוחלף שנים רבות חרף העובדה שמשמש כמקום לעשיית צרכיהם של חתולי רחוב, וכי העירייה נמנעת מבדיקת העניין באמצעות תברואן.

כידוע, סעיף 11.4.3 ד’ לחוזר מנכ"ל 5.1-4.5 הבטחת הבטיחות בגן הילדים, קובע בזו הלשון:
"ארגזי חול הם מוקד משיכה לחיות משוטטות כמו חתולים ולזוחלים העושים את צורכיהם בחול, ולכן הם עלולים להיות מקור למפגעים בריאותיים ולמחלות. אם מזהים בארגז החול פרעושים וצרכים של בעלי חיים, יש לזמן תברואן/וטרינר מהרשות המקומית לניקוי החול ולטיפול בו. במידת הצורך על הרשות/הבעלות להחליף את החול לחול נקי וחדש."
נכון לכתיבת שורות אלו, על פי המידע המצוי בארגון, הורים ב- 38 גני ילדים שותפים לקריאה לטפל באופן מידי במפגעים הקשים, שנדמה כי מתחילים לתת אותותיהם בילדי העיר.
לאור התעוררות הסוגיה ונוכח חשיבותה והחשש לפגיעה בילדי העיר, אבקש את התייחסותך וטיפולך האישי והמהיר".

תגובות