פרידה מהכבאית הקשישה לאחר 40 שנות שרות

אירוע מרגש נערך אתמול בתחנת הכבאות וההצלה של אזור השרון. רכב הסולם הותיק של הכבאים, המכונה “סבא-10” סיים את תפקידו המבצעי לאחר 40 שנות שירות.
לוחמי האש, אשר סירבו להשאר עדישים לעניין החליטו לציין את המאורע ולחלוק כבוד אחרון ל"זקן הרכבים" בטרם הוא עובר למשכנו החדש, מוזיאון הכבאות הנבנה בימים אלה בראשל"צ.

מפקד תחנה אזורית השרון, טפסר אלי מרציאנו, זימן את לוחמי האש ממספר דורות להשתתף בטקס הפרידה ובסיום הדברים הצטלמו לוחמי האש ביחד עם הרכב הקשיש בטרם השאיר אחריו את שובל העשן המוכר שלו מצינור הפליטה ונסע את נסיעתו האחרונה.

רכב הכיבוי "סבא 10", תוצרת חברת מגירוס דויץ בגרמניה, בעל סולם הידראולי בגובה 30 מטרים, נרכש ע"י איגוד הערים לשרותי הכבאות השרון (הגוף אשר קדם למחוזות הכבאות טרם המעבר לרשות כבאות ארצית) בשנת 1975.
הרכב השתתף במספר רב מאוד של אירועי שריפות וחילוצים וחייהם של אזרחים רבים ניצלו באירועים כאלו תודות ליעילותו של הרכב.

הרכב נחשב אמין מאוד ואהוב על כל הכבאים מאחר וידעו כי הכלי הזה יסייע להם במגוון משימותיהם המורכבות.
מנהל הרכב הממשלתי תכנן לגרוע את הרכב מפעילות מבצעית כבר לפני שנתיים, אך בתחנת השרון סירבו להפרד מהרכב עד שלא ירכש רכב סולם חדש.

נכון להיום, טרם נרכש סולם חדש לתחנת השרון, אך תש כוחו של סבא 10 והלוחמים נאלצו להפרד ממנו.
"זהו בהחלט סיומו של עידן." אמרו לוחמי האש אתמול, "אנו מקווים כי נציבות הכבאות תרכוש רכב סולם חדיש ומודרני אשר ישרת את תושבי אזור השרון נאמנה – לפחות כמו סבא 10 הזקן."

בתמונה: מפקד התחנה , טפסר אלי מרציאנו (במרכז) יחד עם לוחמי האש הצעירים והותיקים יחד עם סבא 10 הקשיש.

תגובות