ביום חמישי השבוע: ישיבת מועצה בכפר סבא שתאשר את תקציב שנת 2015 העומד על- 823.67 מיליון ₪

תקציב העירייה לשנת 2015 כולל התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח עומד על- 823.67 מיליון ₪.

הצעת התקציב לשנת 2015 מסתכמת ב- 672.21 מיליון ₪ ותקציב מותנה הכנסות של 8.67 מיליון ₪.

התקציב הרגיל לשנה הקרובה יהיו בתחום החינוך בעיר, בסך כ- 284 מיליון ש”ח, אשר מהווים כ- 42% מכלל התקציב העירוני.

השנה החלו ללמוד במערכת החינוך העירונית 19,600 תלמידים. מדובר בתוספת של 778 תלמידים לעומת השנה שעברה.

בכפר סבא פתחו את שעריהם 29 בתי ספר מתוכם 7 בתי ספר תיכון, 7 חטיבות ביניים ו- 15 בתי ספר יסודיים כאשר שניים מבתי הספר בשכונה הירוקה 80 ובשכונת האוניברסיטה הינם בתי ספר חדשים.

בנוסף, נפתחו בעיר 159 גני ילדים חדשים, כש- 10 מהם גנים חדשים. כמו כן, בעיר החלו לפעול 99 גני יול”א (יום לימודים ארוך) וזאת לעומת השנה שעברה בה פעלו 81 גני יול”א.

לצד התקציב הרגיל אושר גם תקציב פיתוח המציג תכנית עבודה ופיתוח, כפי שמופיע בתוכנית היקף העבודות המתוכנן בחמש השנים הקרובות עומד על 556 מיליון ₪, וכולל את כל הפרויקטים שהעירייה מתכוונת לבצע בשנים אלו, בכפוף לעמידה ביעדי ההכנסות. תכנית הפיתוח לשנת 2015 עומדת על סך של 142.8 מיליון ₪ .

מהעירייה נמסר כי “תכנית הפיתוח העירונית כוללת פרויקטים כגון: פיתוח תשתיות ומבנים חדשים ברחבי העיר, הקמת בית ספר יסודי שלישי בשכונות הירוקות, הרחבת בית הספר בשכונת האוניברסיטה, שיפוץ יסודי למבנה ביהס “אונים” לפתיחת חטיבת ביניים נוספת, תכנית פיתוח מקיפה לשיפוצי גני ילדים, שיפוץ בית הנוער המרכזי, שיפוץ והרחבת מועדון קשישים נחשון ועוד. בנוסף, יושם דגש על תכנון – תכנית מתאר , תכנון מתחם צפון בן יהודה , תב”ע לאזור תעשיה התע”ש , תכנון מתחם קריית הממשלה, תכנון הפרדה מפלסית בן יהודה, פינוי בינוי תקומה, תכנית תחבורה עירונית, שדרוג עתיר ידע , נגישות במבני ציבור , פיתוח שבילי אופניים ועוד. דגש מיוחד יושם השנה גם על כל נושא הפיתוח התעשייתי במסגרתו יושלם אזור תעשיה חדש במזרח העיר – כ”ס 50/1 והעיר תהפוך למקור משיכה לחברות ובעלי עסקים תוך חיזוקם של העסקים הקיימים. כיום צובר פיתוח העסקים בעיר תאוצה ועל פי הצפי עתיד להיות גידול של יותר מ 70 אלף מ”ר לתעסוקה חדשה וכל זאת, במטרה לייצר הכנסות לעיר, מקורות תעסוקה, פיתוח ושגשוג העיר”.

ראש העירייה יהודה בן חמו :”אישורו של התקציב העירוני הינו הוכחה נוספת לאמון הרב שנותן הציבור להנהלת העיר ולעובדיה. זהו שלב משמעותי ביותר שמגדיר הלכה למעשה את מדיניות העירייה לשנה הקרובה, את היעדים ואת המטרות. מדובר בתוכנית אסטרטגית רבת יעדים שמשקפת בראש ובראשונה את צרכי העיר וצרכי התושבים הנוגעים לתחומי החינוך, התרבות, תשתיות, איכות סביבה, תחבורה, פרויקטים ועוד. לשמחתי הרבה, האמון שנותן הציבור בעיר מתבטא במאזן הגירה חיובי (1.7%), שהלך וגדל בשנים האחרונות ואחוז גידול האוכלוסייה אשר במגמת עליה (2.5%). הגידול באוכלוסייה ביחד עם ההשקעה הרבה בחינוך, בספורט ובתרבות מתבטאת בבניה מואצת של מוסדות חינוך, מתקני ספורט ותרבות. השנה שחלפה התאפיינה בהשלמתם של פרויקטים עירוניים רבים כשהחשוב מביניהם הינו היכל התרבות העירוני שעבר בשנתיים האחרונות שדרוג מאסיבי ובכך הפך לאחד ההיכלים המשוכללים והמתקדמים במדינה. אל היכל התרבות מצטרפת גם הספרייה העירונית, שעברה אף היא שיפוץ כללי ועומדת כעת בשורה אחת עם ספריות מתקדמות בארץ ובעולם. בנוסף, הוקמו השנה 2 בתי ספר בשכונה 80 ובשכונת האוניברסיטה, גני ילדים, אולמות ספורט משוכללים ועוד. במקביל עברו מבני ציבור רבים, גינות ומרחבים ציבוריים שדרוג מאסיבי לרווחת התושבים. מרכז העיר הוותיק יעבור אף הוא מתיחת פנים בשנים הקרובות ומתחם השוק הישן שודרג והפך זה מכבר לפינת חמד בלב העיר. אנו פותחים את שנת 2015, עם תקציב מאוזן ואחראי המעיד יותר מכל על התנהלות עירונית תקינה, יציבות וחוסן כלכלי. כאשר המדיניות שלנו היא להשקיע יותר בתושבים, ממשיכה להוביל אותנו בעשייה. אנו נמשיך בהשקעה שלנו בחידוש העיר ובפיתוחה, ביצירת שטחים ירוקים נוספים, בהעשרת חיי התרבות בעיר, בספורט, באיכות הסביבה, בביטחון ובשיפור איכות חיי התושבים בעיר בכל התחומים. תקציב 2015 מבטא את הדגשים המרכזיים במדיניותנו שהם מגמת התייעלות לצד שיפור השירות לתושבים כשבמרכז העשייה מתוקצב החינוך שזוכה לנתח הארי של התקציב. ברצוני להודות לעמיתי הסגנים וחברי מועצת העיר, שביחד מובילים עמי את הספינה הגדולה שלנו, פעמים רבות במים סוערים, באכפתיות ובאחריות. תודה למנכ”ל העירייה אשל ארמוני ובאמצעותו לכל עובדי העירייה שעומלים ללא הרף למען ציבור התושבים, תודה מיוחדת לגזבר שגיא רוכל ולכל עובדי הגזברות על עבודתם הברוכה ובמיוחד במהלך הכנת התקציב. שנת עשייה ברוכה לכולנו”.

אשל ארמוני מנכ”ל העירייה, “שנת 2015 מציבה בפנינו אתגר קשה ביותר בכל הקשור לעריכת תקציב העירייה הן הרגיל והן הפיתוח. מחד השלכות מבית, כגון אכלוס השכונות החדשות בצפון מערב העיר והמענים הנדרשים להן. מאידך השלכות מחוץ, כגון הסכמי שכר קיבוציים של עובדי ההוראה בתיכונים ושל סייעות בחינוך המיוחד וכן חוק עובדי קבלן, שבשל קיצוצים בתקציבי משרדי הממשלה הושתו על העירייה ללא כל שיפוי או בשיפוי חלקי מאד. כל אלה ועוד מצריכים אותנו בעת הזו לנקיטת מדיניות תקציבית מרסנת, שכן ההכנסה הנוספת מארנונה מספיקה אך בקושי לגידול בהוצאות. מציאות זו מחייבת את יחידות העירייה לעמול קשה מאוד בתוך מסגרות התקציב הקיימות על מנת להבטיח את רמת השירותים הגבוהה הניתנת לתושבי העיר והבאים בשעריה. הצעת תקציב זו הינה פועל יוצא של עבודה מאומצת וניתוח מפורט של נתוני הביצוע של תקציב 2014 ושנים קודמות , בחינה פרטנית של הצעת מנהלי האגפים והמחלקות , פגישות עבודה של מנכ”ל העירייה וצוות הגזברות עם מנהלי האגפים ויחידות העירייה וביצוע התאמות עד לכדי השלמת תקציב אופטימלי ומאוזן. גם בשנה זו ניצבת בפנינו, הנהלת העירייה ויחידותיה, משימה קשה ביותר להצליח ולשמור על איזון תקציבי. אנו בטוחים שנוכל לה גם השנה”.

התקציב המוצע של עיריית כפר סבא לשנת 2015 עומד על סך כולל של 672,218,000 ₪ 45.5% מכלל תקציב מיועד לשכר ו – 54.6% הנם לפעולות. 

מתוך 2089 משרות המצוינות בטבלה יש 285 משרות זמניות בעלות כולל של 28,315,700 ₪ שזו עליה של 5,116,900 ₪ 22% ביחס לשנת 2014 – עליה רצינית המהווה  1.7% מסך הוצאות השכר שהם 305,293,000 ₪.

תקציב שכר עובדי החינוך עומד על סך של 175,131,000 ₪ מתוך תקציב כולל של חינוך על סך של 261,268,000 ₪
משמע מרכיב השכר מתוך תקציב החינוך הוא 67% -סך הכל עובדי חינוך 1,113 מהם זמניים 169 עובדים זמניים שסך שכרם המוצע, לשנת 2015 הינו 15,700,800

עבודות קבלניות בשנת 2015 מוערכות בסכום עתק של קרוב ל-100 מיליון שקלים. 

תגובות