אביגדור ליברמן בשבתרבות בכפר סבא: אמרתי לפאינה שלא צריך להילחץ ובגלל לחץ של התקשורת להיכנע

לראשונה הגיע גם ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו לכנס שבתרבות המתקיים פעם בחודש בימי שבת בקריית ספיר בכפר סבא “זו ההזדמנות שלי כראש רשות להגיד שהפעם יותר מתמיד חשוב שכולנו נגיע לקלפי ונשפיע על מה שנעשה במיוחד לאור ההתנהלות של השנים האחרונות. אני מאוד מקווה שהמהלכים האחרונים שהיו ברשויות המקומיות וגם ברמה הארצית לא ישפיעו על צעירים להיכנס למערכת המוניציפלית והארצית. אני שמח שהאולם מלא מפה לפה, ושזה קורה לא רק לפני הבחירות. אני שמח שזה מביא הרבה מאוד תושבים ואני שמח גם שזה מקבל הדים בתקשורת המקומית וגם הארצית”.


שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הופיע היום (שבת) באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא.

מה שלומך?

"הכל גן עדן. מעולם לא היה טוב יותר ורגוע יותר. אני עובר את הימים האלה כמו בדרך כלל סופר עד 1 נרדם קם בבוקר וממשיך את יום העבודה רגיל".

איך אתה רואה את החקירה נגד פאינה קירשנבאום?

"חובתה וזכותה של המשטרה לחקור כל חשד אך הדבר חייב להיעשות ללא משוא פנים ללא שיקולים זרים ובאמת צריך הכל לעשות לגופו של עניין בלי איפה ואיפה. מה שמפריע לי בכל הקטע הזה לא רק שזו פעם שישית שאנחנו עדים לפתיחת חקירה עם פתיחת מערכת הבחירות הקשור לאלי או לישראל ביתנו. מה שצורם במיוחד, ב-24 לחודש החקירה הזו הפכה לגלויה, כל הציבור נחשף אליה. שבוע לאחר מכן שולח היועץ המשפטי לממשלה מכתב לפאינה קירשנבאום ונוזף בה שאסור לה לבקר במשרד הפנים כי זה יהיה שיבוש חקירה, אבל מאז ה-24 היא לא ביקרה שם שנייה אחת למה לא להוציא לה מכתב. ההסבר שלי פשוט: ערב קודם היה כנס מאוד מוצלח של ישראל ביתנו באריאל והמכתב של היועץ המשפטי לממשלה שהועבר לתקשורת למחרת בבוקר בא לנטרל את האפקט הזה. דוגמא נוספת: ראיתי את עורכי הדין של שניים מהעצורים בפרשה כשהם היו בדיון על הארכת מעצר. הם אמרו לשופט שלא הופעל עליהם לחץ כבד אלא סחיטה באיומים. אחד הנחקרים שלא חשוד בשום דבר ונחקר רק כדי להפעיל לחץ על האחרים ניסה להתאבד. אנחנו מגיעים לדבר שהוא בלתי סביר בעליל. במדינה מתוקנת כל עוד אדם לא הורשע בבית משפט הוא חף מפשע, במקרה זה הרשיעו את כולם בתקשורת באמצעות שיתוף פעולה הדוק בין החוקרים לעיתונאים. אף שר, ח"כ או פקיד בכיר מישראל ביתנו עד היום לא הורשע לא בשחיתות ולא במעילה ולא אפילו בהפרת אמונים אבל בתקשורת מאשימים את כולם. מנסים לרמוס את כבוד המפלגה בפעם השישית. כל דפוסי ההתנהלות שאני נתקל בהן פעם שישית רצוף זה דבר בלתי סביר".

אתה חושב שזה יצביע על ההצבעה למפלגה?

"אני שמח שהציבור יותר חכם מהחוקרים והעיתונאים. אני רואה את התגובות ברחוב, אני רואה תנופת המצטרפים החדשים, הייתי ברחוב ביום שישי וראיתי מצטרפים חדשים, משירה מינסטריאל בת 24 יו"ר אגודת הסטודנטים ועד שאדי חלול, סרן ערבי-נוצרי שמצטרפים למפלגה. אני בטוח שאנחנו נביא תוצאה הרבה יותר למרות כל פרשת להב 433".

אתה מרגיש רדוף?

"אני לא מסוגל להגיע למסקנות על סמך הדלפות חד צדדיות. במציאות יש נתונים שהם קצת שונים. עליתי ארצה ב-1978 בשנת 1996 הפכתי למנכ"ל ראש הממשלה. שילמתי בזמן הזה פעם אחת דו"ח על חניה במקום לא נכון. בשבוע הראשון לתפקידי כמנכ"ל משרד ראש הממשלה נפתחה חקירה נגדי, מאז לא היה יום אחד בלי חקירה פתוחה ובלי שאני יעד מודיעיני".

איך אתה חי עם זה?

"לומדים לחיות עם כל דבר. מבחינתי זה כמו גשם, כמו רוח, אני חי גם עם זה. זה כנראה גורלי".

לא חשבת בעבר לעזוב את הפוליטיקה?

"אני חשבתי, אבל להוריי היה קשה מאוד שבמקום לפעול למען היהודים ועם ישראל תלך לעשות עסקים אבל בסופו של דבר מצאתי את עצמי בפוליטיקה למרות שלא חלמתי להיות פוליטיקאי. מאוד רציתי להיות איש ספר, רציתי ליצור סרטים אבל שום דבר עוד לא מאוחר. אני חי בסרט ומי שראה את ‘בית הקלפים’ – זה לא מתקרב לדבר האמיתי".

למה אמרת לפאינה קירשנבאום שאתה לא מקבל את ההתפטרות שלה?

"אני מאוד לא אוהב שאנשים אחרים מרשיעים מישהו בתקשורת בלי להכיר את העובדות. אמרתי לפאינה שלא צריך להילחץ, יש לך משפחה ויש לך חברים. לא צריך בגלל לחץ של התקשורת להיכנע. זה אף פעם לא עובד נכון. אנשים עברו חקירות ובסופו של דבר זה נגמר בלי כלום. אחד החברים הקרובים שלי, אביגדור יצחקי – כשהוגש נגדו כתב אישום כמה כותרות וכמה אינצ’ים פורסמו, הוא שילם מחיר פוליטי כבד ומחיר מקצועי אחרי 8 שנים וחצי הוא זוכה ללא אשמה. כמה אינצ’ים פורסמו על הזיכוי שלו? לכן אני אומר בואו לא נמהר להרשיע אחרים. הגוף היחידי שמוסמך לקבוע אם אדם מורשע או לא זה בית משפט. אני עברתי 17 שנים של חקירות ויצאתי זכאי פה אחד חוסר אשמה על ידי 3 שופטים ולכן אני מציע לתת לכל ההליך לעבור בצורה מכובדת ומסודרת".

מדוע נתניהו לא הזמין אותך השבוע להתייעצות במשרדו?

"ישבתי ודיברתי עם ראש הממשלה ביום שני השבוע בפגישת עבודה קבועה. זכותו לא להזמין את שר החוץ, אני לא יכול לכפות את עצמי. אם מתערבב הריח של הבחירות בהחלטות זה לא טוב אבל זו זכותו המלאה להזמין להתייעצות את מי שהוא חושב ואני מכבד את זה".

הפנייה של הפלסטינים לבית הדין בהאג מדאיגה אותך?

"לא צריך להפריז לגבי בית הדין בהאג. גם מדינות כמו ארה"ב, סין והודו לא חברות בבית הדין בהאג. נכון שלגבינו תמיד יעשו שימוש יתר בכלי הזה אבל אנחנו יודעים איך להתמודד. התמודדנו על הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה באומות המאוחדות, פעם 2 שהם נכשלו לקבל את הרוב הדרוש. יחד עם זאת אני מסכים שכשאתה יושב ורק משתדל לשמור על הסטטוס קוו אחרים באים עם יוזמות. חייבים כל הזמן ליזום. גם כחבר בכיר בממשלה היו סוגיות שקיבלו את דעתי והיו כאלה שלא קיבלו את דעתי. מעולם לא הסתרתי שלא טיפלנו נכון בסוגייה הזו. אני חושב שאנחנו נמצאים במסלול לא נכון ולעשות את אותה שגיאה ולצפות כל פעם לתוצאה אחרת לפי איינשטיין זה טירוף. הבעיה המרכזית שלנו היא בדיאגנוזה – זה שיש לנו סכסוך עם הפלסטינים היא לא נכונה. הוא התחיל בסכסוך בין היהודים לערבים ויסתיים ככה. בעבר לא הכרנו מוסד שנקרא פלסטינים, כשצבאות ערב פלשו לכאן במלחמת תש"ח אלה לא היו פלסטינים ולכן חייבים לסיים את הסכסוך בין יהודים לערבים ולא בין ישראל לפלסטינים. זה סכסוך תלת ממדי – זה מדינות ערב, פלסטינים וערבים ישראל ואת הכל חייבים לפתור כעסקת חבילה".

מה לגבי פינוי התנחלויות?

"אמרתי לפני בחירות 2009 ואני אוהב להיות ברור. אם אני מאמין שאנחנו הולכים לפני הסדר כולל אמיתי אני מוכן לפנות גם את הבית שלי בנוקדים. ברור שבכל הסדר נשמור על גושי התיישבות יהודית ויהיו כאלה שנצטרך לוותר עליהם. אני בינתיים עוד לא פיניתי אף יישוב. צריך לזכור מי הצביע בעד ההינתקות, 5 שרים בכירים היום בליכוד הצביעו בעד, אף אחד בישראל ביתנו לא העלה בדעתו להצביע בעד הרעיון הכושל הזה".

על מי תמליץ כראש הממשלה הבא?

"אני אמליץ על ליברמן. נראה אחרי הבחירות מה יהיו התוצאות. מעולם לא התחייבתי מראש התחייבות פרסונלית. יש דברים שלא קשורים לשמאל וימין. אני לא יודע להתחייב למשהו שלא ראיתי, אני מתחייב לתפיסת עולם וקווי יסוד. אני שומע דיון סוער בתקשורת הרוסית על כך שיש התחייבות של נתניהו ובנט למפלגות החרדיות לבטל את חוק השוויון בנטל ואת החלטת הממשלה בנושא הדיור. אם זה חלק מקווי היסוד אנחנו נתקשה להיות בממשלה כזו. אני לא פוסל את דרעי, את גפני, את לפיד, את כחלון. אני לא פוסל אף אחד. אתייחס לסוגיית הרכבת הממשלה אך ורק בהתאם לקווי יסוד".

מה אתה מאחל לעצמך לשנת 2015?

"אני מאחל שיהיו לי עוד נכדים ונכדות".

הדברים נאמרו במסגרת אירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא שהתקיים ביום שבת (03.01.15) באולם קריית ספיר בעיר בהנחייתה של רינה מצליח.

========================================================================================
אהבתם את הכתבה? לחצו לייק | רוצים להגיב? הגיבו כאן מתחת | רוצים שגם אחרים יקראו את תגובתכם? לחצו share והגיבו | 
כבר עשיתם לייק לדף
השרון פוסט בפייסבוק? כך תוכלו לקבל עדכונים שוטפים 24/7 | לחצו כאן 
רוצים לקבל עדכון מהחדשות גם ישירות למייל? לחצו כאן והירשמו לניוזלטר
========================================================================================

תגובות