יוזמה חדשה- הרצאות של שוטרים בבתי הספר במטרה לצמצם תופעות אלימות בקרב בני נוער

 מדובר ביוזמה משותפת של אגף החינוך בעיריית כפר סבא, תכנית ‘עיר ללא אלימות’ של המשרד לביטחון פנים ומשטרת כפר סבא, במסגרת המאבק להתמודדות עם תופעות האלימות בקרב בני נוער

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעות חברתיות שליליות אשר הולכות ומתפשטות בכל הארץ, עם דגש על מעורבות בני נוער באירועי אלימות והתנהגויות סיכוניות. אין ספק, כי מדובר בתופעה מוכרת ומדאיגה ברמה הארצית. בימים אלה מקודמת יוזמה משותפת של אגף החינוך בעיריית כפר סבא, תכנית ‘עיר ללא אלימות’ של המשרד לביטחון פנים ומשטרת כפר סבא לקיום מפגש בלתי שגרתי בין השוטרים לבני הנוער, במטרה ליצור היכרות חיובית בין השוטר לבני הנוער אשר יכולה למנוע התרחשותהישנות של תופעות חברתיות שליליות. במסגרת הפעילות מגיעים שוטרים קהילתיים, קצין חקירות נוער ומפקד התחנה לבתי הספר בעיר, במטרה לפגוש את בני הנוער ולקיים שיח משותף אודות תופעות האלימות וההשלכות השליליות הן בפן האישי עבור הקטיןה והן בפן הקולקטיבי עבור החברה שלנו. במהלך המפגשים מוצגים בפני הנוער היבטים שונים בגילוי תופעות האלימות, מילולית, פיזית ומינית הכוללים: התייחסות למהו קטין בראי החוק- מהי עבירה ומהי גיל אחריות פלילית, משמעות פתיחת תיק פלילי על עתידו של הנערה, גילוי אלימות באמצעות הרשתות החברתיות והשלכותיה, שימוש בני נוער בסמים ובאלכוהול ועוד.

ראש העיר יהודה בן חמו, "כאדם שבמסגרת תפקידיו השונים עבד רבות עם בני נוער, אני יודע כי כדי למנוע תופעות של אלימות, יש צורך להשקיע בפעילות מקיפה של הסברה ומניעה. חשוב שבני הנוער ידעו ויבינו את ההשלכות של הפעולות האלימות על עתידם כבוגרים ויחשבו פעמיים לפני שהם נוקטים בפעולות כאלה. אני מברך על היוזמה המשותפת של העיריה ומשטרת כפר סבא ובהחלט חשוב כי מדובר כאן בתרומה חשובה ומשמעותית למניעת מצבי סיכון".

שרון ג’ורג’י, מנהלת תכנית ‘עיר ללא אלימות’ מטעם עיריית כ"ס והמשרד לביטחון פנים: " אני רואה חשיבות רבה בפעילות מבורכת זו, המשלבת שתי זרועות משלימות- אכיפתית להרתעה ולא פחות חשוב הסברתית חינוכית למניעה. אין ספק כי בכוחה של ההידברות במרחב החינוכי, אשר יוצרת ומקדמת שיח מעמיק ופתוח בין השוטרים לבני הנוער, להשפיע רבות במניעה של עברות ואיתור מצבי סיכון ומצוקה בקרבם".

תגובות