האופוזיציה בתלונה למשרד הפנים: מנכל”ית עיריית כפר סבא אושרת גני גונן מסרבת להעלות הצעות לסדר בישיבה הקרובה

הסיבה: חברי האופוזיציה שלחו את ההצעה לסדר מעט אחרי שנסגרו משרדי העירייה
מדובר בתקידים אותו יוצרת מנכלי"ת העירייה החדשה שנכנסה אך השבוע לתפקידה כמנכלי"ת העירייה שכן עד כה התקבלו הצעות לסדר שהיו נשלחות לפני השעה 1900 – 72 שעות לפני הישיבה. 

הפעם החליטה אושרת גני גונן לשנות סדרי עולם והכריזה כי יש להגיש הצעות לסדר 72 שעות בלי לספור שעות בהן סגורים משרדי העירייה. 

לפי גרסתה – על האופוזיציה להגיש הצעות לסדר לפחות שבוע ימים לפני הישיבה – שכן לשיטתה אין לקחת בחשבון גם את שני הלילות הקודמים לישיבת המועצה. 

כך כתבה אושרת גני גונן למגישי ההצעות לסדר מצד האופוזיציה: יובל לוי, ענת קלומל ואלי כהן:"שלוש הצעות לסדר שהגשתם אתמול באמצעות המייל התקבלו לאחר סיום שעות הפעילות בעירייה, היינו לאחר השעה 17:00. תקנון ישיבות המועצה קובע כי הצעות לסדר תוגשנה עד 72 שעות לפני הישיבה, אולם ימי ושעות המנוחה כמו גם הזמנים בהם משרדי העירייה סגורים לא יובאו בחשבון לעניין זה.
לפיכך ההצעות הנ"ל לא יובאו על סדר יום של ישיבת המועצה הקרובה".

יובל לוי שלח בשם הסיעה תלונה חריפה למשרד הפנים בזו הלשון:"סרוב לקבל את ההצעות לסדר שהגיעו לפני מועד 72 השעות שלפני המועצה איננו כדין. ה"תוספת" לחוק שעליה נשענת הודעת מרכזת ישיבות המועצה איננה בחוק ואין לה מקום כלל. כלל יסוד בארצנו הוא שלכל הגבלה בדין , ועל ביטוי האופוזיציה בפרט , יש מקום לדון בצמצום ולא בתוספת נדיבה כ"כ. וכי מה יפגעו סיעות הבית מדיון ביועצים עלומים ששכרם לא ידוע לציבור? או מדיון על עיכובים שנוהגת העירייה בפונים אליה עפ"י הוראות ביהמ"ש? מבוקש בזאת כי הממונה על המחוז תורה לעירייה על התנהלות לפי החוק וכן שתמנע מ"תוספות" לחוק לפי נוחות הפוליטית של סיעות הקואליציה הנהנות ממניעת דיון שמעלה האופוזיציה, דיון שהחוק בא להגן עליו". 


תגובות