ענת קלומל מעלה לדיון במועצת העיר: הצעות יעול לזירוז פקידות הסעד באגף הרווחה של עיריית כפר סבא בהכנת תסקירים

לטענת חברת מועצת העיר ענת קלומל פקידות הסעד מתמהמות מעבר לנורמל
ענת קלומל: "לאחר בירור מספר מקרים אשר מחלקת הרווחה מטפלת בהם בנוגע לטיפול בסכסוך הורים גרושים, עולה תופעה חמורה של זמן המתנה ארוך ובלתי אנושי בנוגע להכנת תסקירים לבתי המשפט. עובדים סוציאלים העובדים ברשויות המקומיות המשמשים כפקידי סעד לסדרי דין מגישים מתן חוות דעת בנושאי אישות משמורת והסדרי ראיה לקטינים שהוריהם בתהליך פירוד וגירושין".

"פקיד הסעד מסכם את ממצאיו והמלצותיו בתסקיר שמוגש לערכאה השיפוטית שבקשה אותו. פקיד הסעד מתבקש לתת המלצות על משמורת והסדרי ראיה ו/או התערבות טיפולית למשפחה בפני הערכאה המשפטית. בסיום כתיבת התסקיר יעביר פקיד הסעד את התרשמויותיו למשפחה. ההורים תלויים בתסקיר זה לשם המשך תפקודתם כהורים ומפגשים עם ילדיהם. לצערינו, זמן ההמתנה בעיר כפר סבא ארוך מן המקובל בערים אחרות ויש הורים שהמתינו במשך שנה לתסקיר וכתוצאה מכך לא יכלו לפגוש את ילדיהם. יתרה מזו, יש עדיין אבות הממתינים לפגוש את ילדיהם במרכזי הקשר ואגף הרווחה אינו מצליח להסדיר זאת ולטפל בכך (מקרה המטופל באגף הרווחה ובו האב אינו רואה את ילדיו יותר משנה וחצי, זמן ארוך ולא הגיוני). במבחן התוצאה נכשלה מחלקת הרווחה בעיריית כפר סבא והתוצאה היא שהילדים נפגעים מכך והופכים להיות: "יתומים מאם או מאב חי". 

קלומל טוענת כי על מועצת העיר לצמצם זמן ההמתנה של הרווחה בהכנת תסקיר לבית המשפט לא יותר מחודש ימים. "כיום ישנם הורים הממתינים אפילו שנה. הקמת מערכת בקרה על משך זמן ההמתנה והשירות הניתן להורים בסכסוך גירושין, הגשת התסקיר והמענה הניתן להורים שאינם יכולים לראות את ילדיהם או ממתינים לפתרון הרווחה. כל רבעון מועצת העיר צריכה לדון בנתונים מאגף הרווחה אודות פעילות הרווחה בנושא זה (כמובן ללא מסירת פרטים אישיים של המטופלים באגף הרווחה). הרחבת ההסבר לתהליך טיפול של פקידות הסעד בסיכסוך גירושין באתר העירייה (בקטגוריה של הרווחה). מתן הסבר על זמני הטיפול ומידע על השירות אותו ניתן מהרווחה באופן מורחב, בהיר, כולל קישור לטפסים ועוד. כתוצאה מבעיה זו נמנעים הורים שנמצאים במשברי גירושין מלפנות לאגף הרווחה וכך אנו פוגעים בילדים".

מהעירייה נמסר בתגובה:"חבל שנושא כה רגיש שעניינו דיני נפשות מטופל באמצעות כלי התקשורת ולא באמצעות הצינורות המקובלים. אנו נבחן את הפנייה ובמידת הצורך נפעל לתיקון הנושא".


תגובות