תלונות על איכות האוכל בצהרוני הגנים ברעננה:”לא יכול להיות שהילדים יחזרו רעבים”

תלונות על איכות האוכל בצהרונים ברעענה ובנוסף מתלוננת סייעת בגן ילדים:”לא היה לי מספיק אוכל לילדים”, דובר העירייה יעזו סבר לא מסר תגובתו לתלונות למרות פניות חוזרות ונישנות
בהמשך למאבק ההורים נגד עיריית רעננה בגין איכות המזון ה מוגש ל2500 ילדי היול"א – הוציאה וועדת התזונה של " וועד הגנים" את ההודעה הבאה, המפרטת את דרישתם להעלאת תקציב הארוחה , על מנת להשפיע על איכותה:

"בדקנו, השווינו, התייעצנו עם קנייני מזון מובילים ובכירים בתחום. המפרט שהוגדר במכרז החדש שכתבנו, הוא המינימום הנדרש לארוחה העומדת בתקן משרד הבריאות, קרי – ארוחה לא מעובדת בסיסית ובריאה לילדי הגן. להלן סיכום חוו"ד (שמימנו מכיסנו) מאיש מקצוע בכיר בתחום ההסעדה המגובה בקניין גדול:

עלות רכיבי ארוחת צהריים משוערת 5.6
עלות רכיבי ארוחת מנחה משוערת 0.78
עלות משוערת לפי Food Cost 50% היא 6.38
עלות מנה סופית לפני מע"מ 12.76

=========================
עלות מנה סופית כולל מע"מ 15.0568
=========================

1. על מנת לקבל את המפרט אשר מר עופר לוי מבקש יש להתחשב במספרים הנ"ל.
2. חברת הסעדה אשר לא תרוויח "סכום סביר" בעבור עבודתה בהכרח תעשה "קיצורי דרך"
3. חשוב לציין שמבחינה קולינארית רוב האוכל מוכן ביום קודם, מצונן, מחומם שנית ונשלח לנקודות הקצה תהליך זה מוריד דרמתית את איכות המזון ואת הערכים התזונתיים!
4. הבקרה על הקייטרינג המסעיד צריכה להיות קונסיסטנטית ובלתי צפויה: ביקורות פתע במטבח המייצר, בדיקות מזון ומשטחי מעבדה על בסיס רציף, בדיקות מזון ומשטחי מעבדה במטבח המייצר וכו’.

המכתב  נכתב ע״י איש מקצוע שהיה שף בקייטרינג מהגדולים בארץ, טכנולוג מזון, יועץ קולינרי ומרצה. מכיר את התעשיה מבפנים ויודע איך חברות גדולות מתמחרות מנות ועל מה הן מתפשרות כאשר הן נאלצות לקחת מחיר נמוך. עובד עם כל הספקים הגדולים ביותר, ולא מעוניין להיות מזוהה פומבית במאבק העלול להתפרש כמכוון נגד ספק כזה או אחר. בידי העיריה יש את המסמך עם השם המלא ללא מחיקות.

ועכשיו בואו נשאל כולנו ביחד את עיריית רעננה: על בסיס מה החלטתם ש 11.5 שקלים למנה זה מספיק?"

תגובות