“אני מרגיש שאני בשיאי עתה ויכול להיות לעזר לרבים”

ד”ר שמואל פרנקו, רופא הילדים האהוב מזה דורות בכפר סבא בראיון מיוחד לאתר השרון פוסט, מדבר בגילוי לב על מחלת הפרקינסון, על פרשת שרובסקי ונותן טיפ לזוגיות ארוכה עם חגיגות 44 שנות נישואין עם רעייתו חנה
 
בשנת 2010, קיבל ד"ר פרנקו, במעמד מרגש בסיום פסטיבל הנושפים את אות יקיר העיר כפר סבא על תרומתו לקרן המוסיקה, אותה ייסד ובראשה עמד.

ד”ר שמואל פרנקו, תושב כפר סבא, רופא ילדים במקצועו, ידוע באהבתו הגדולה למוסיקה, ייסד את קרן המוסיקה בשנת 1986 ואת הפסטיבל הישראלי לתזמורות נוער בשנת 1989. ד”ר פרנקו חלם להעניק חינוך מוסיקלי לכל ילד בעיר, ללא קשר למצב הכלכלי של משפחתו, שכן ידע כי למוסיקה השפעה מבורכת על הגוף והנפש. ”ילד בריא בנפשו הוא גם ילד בריא בגופו” – זהו המוטו שבו דגל.

הפרויקט הנסיוני הראשון של הקרן הוקם בבית הספר בן גוריון. מה שהחל כמודל קטן ונסיוני סחף לבסוף את העיר כולה. קרן המוסיקה, מפעילה כיום ברוב בתי הספר היסודיים בכפר סבא פרויקטים מוסיקליים מכיתות א’ ועד ו’: ”בית ספר מנגן” – חליליות ואורגניות, פרויקט תזמורות כלי הנשיפה, ופרויקט כלי קשת.

מאז ומתמיד עוסק ד”ר פרנקו בפעילות ציבורית ענפה, במקביל למקצועו כרופא מוערך מאוד. בעבר היה חבר מועצת העיר וחבר המועצה לתרבות ואמנות מטעם משרד החינוך. ד”ר פרנקו אף זכה לתעודת מופת מטעם משרד החינוך, מידי השרה לשעבר לימור ליבנת, על מפעל חיים לקידום החינוך המוסיקלי לילדי העיר והקמת קרן המוסיקה כפר סבא. כמו כן זכה לאותות הוקרה מאירגון ”רוטרי” כפ”ס ומעיריית כפר סבא.

ד"ר פרנקו, מה אתה עושה כיום?

"כיום אני מנהל שגרת חיים רגועה, רוב הזמן אני רופא ילדים, מקדיש זמן למשפחה והנכדים ומשתדל ליהנות מהחיים".

מה דעתך על תכני המוסיקה המוצעים כיום בעיר

"לפני שנתיים החלטנו בקרן המוסיקה לאחד את מפעל הקרן עם הקונסרבטוריון העירוני ולפרק את העמותה, מקץ עשרים ושש שנות פעילות.בשנים אלו חוללנו מהפך בנושא החינוך המוסיקלי בעיר והפכנו את כפר סבא לעיר מובילה בתחום זה. איחוד הפעולות הוכיח את עצמו ואני עוקב בסיפוק ובגאווה אחר כל מה שנעשה בתחום החינוך המוזיקלי בעיר".

ד"ר פרנקו, עם הנכדה רוני

מה דעתך האישית על הפרשה סביב התביעה של שרובסקי?

"את דעתי האישית על פרשת שרובסקי לא הסתרתי מעולם. עם מעבר קרן המוסיקה לבית ספיר התבקש ירוחם לשמש גם כמנהל הקונסרבטוריון, בנוסף לתפקידו כמנהל הקרן. אני סברתי שעל עבודה נוספת צריך לשלם. לצערי דעתי לא התקבלה. העירייה לא הסכימה לשלם וכעת מתבררת תביעתו על הלנת שכר בבית הדין".

לאחרונה חגגת 44 שנות נישואים עם רעייתך, מה הסוד לנישואין ארוכים ומאושרים?

"בבסיס של נישואין ארוכים ומאושרים קיימת אהבה. מזה מתחילים. לזה יש להוסיף הערכה הדדית, חיבה ושתוף פעולה. לשם קיום חיים משותפים ביחד צריך לדעת לוותר , לסלוח, להתחשב, למגר כעסים ולאחד כוחות. צריך לשמור על חיוניות הקשר ולחוות ביחד חוויות חדשות".

איך אתה מתמודד כיום עם הבריאות?

"אני מתמודד מזה שמונה שנים עם מחלת הפרקינסון שגורמת לקשיים מוטוריים, כך שהבריאות שלי לא משהו. אני משתדל לשמור על חיוניות ולא ליפול לדיכאון. מתרגל יוגה מדי בקר ומשקיע את מיטב זמני בטיפול בילדים חולים ובריאים. העבודה עושה לי טוב. לאור הניסיון הרב שצברתי אני מרגיש שאני בשיאי עתה ויכול להיות לעזר לרבים".

למה אתה מתגעגע?

"אני לא מצוי במה שקורה במערכת החינוך. מן הסתם נעשים מאמצים להקנות לילדים חינוך טוב. אני מתגעגע לשעורי החקלאות והמלאכה שהיו לנו בזמנו וכיום נעלמו".

טיפ לחיים מאושרים?

"החיים הם התרחשות חד פעמית. עם כל הקשיים והמשברים שבהם, זוהי מתנה יקרת ערך. יום שעובר איננו חוזר ולכן יש לנצל כל יום. לא לבזבז זמן על שטויות. לא לבזבז אנרגיה על מריבות והתרגזויות. צריך להיות פעיל , לעסוק בתעסוקה שאוהבים, אבל לדעת גם למצוא שעות מנוחה ושלווה. ללמוד נגינה, לקרוא, לשמוע מוסיקה, לטייל. למצוא אהבה ולהשקיע בה ולהיות בריאים. עד כמה שאפשר". 

סרטון וידאו שנערך עם ד"ר פרנקו מטעם הטלוויזיה הקהילתית בכפר סבא לפני כשנתיים- יוצרת רונית מרום

תגובות