טירה: חטיפה, שוד ואיומים על התינוק בדרישה כי בעלת הבית תוציא כסף מהבנק

לפני כחודש ימים סיפר הנאשם לחברו כי ברשות שכניו סכומי כסף אותם הם מחזיקים בביתם בטירה והציע לו שישדדו אותם יחד. נאשם 1 הסכים להצעה, והשניים קשרו קשר לבצע את השוד בבית
במסגרת הקשר ולקידום מטרותיו, סיכמו הנאשמים כי יגיעו לבית יחד עם בחורה, כשהיא אוחזת בידה זר פרחים, וכי הבחורה תדפוק על דלתה של המתלוננת. כאשר המתלוננת תפתח את הדלת, יפרצו הנאשמים פנימה וישדדו אותה. בהתאם לסיכום, הגיעו הנאשמים באחד הבקרים לבית בטירה, הבחורה נקשה על דלת ביתה של המתלוננת, במשך דקות ארוכות, כשזר פרחים בידה, בעוד הנאשמים ממתינים במזדה מחוץ לבית, במטרה להתפרץ ולשדוד את המתלוננת כפי שתוכנן, אולם מאחר והמתלוננת לא פתחה את דלת הבית, הנאשמים עזבו את המקום.

הנאשמים חזרו בבוקר אחר, טיפסו על גדר הבית, שברו את חלון הסלון ונכנסו אל הבית כשהם רעולי פנים לחדר השינה בבית, בו שהו המתלוננת ובנה בן השנתיים וחצי.

נאשם 1 דרש מהמתלוננת שתמסור לידיהם 400,000 ₪, תוך שנאשם 2 מחטט ומחפש כסף בבית. המתלוננת אמרה לנאשמים כי אין בידיה את הסכום שדרשו, אולם הנאשם 1 החל לדפוק על הקירות בכעס, ואיים עליה: "תוציאי את הכסף או שאני שורף את כל העולם".

המתלוננת ביקשה להראות לנאשם 1 את פלט חשבון הבנק שלה, כדי לשכנעו שאין ברשותה את הכסף, אולם אז, שלף נאשם 1 את האקדח, כיוון אותו אליה, קירב אותו לחזה של המתלוננת, וצעק עליה: "תוציאי את הכסף עכשיו… וואלה אני הורג אתכם כולכם".

המתלוננת צעקה ואמרה לנאשם 1 שאין ברשותה כסף, ובתגובה לכך אמר נאשם 1 לנאשם 2: "קח את הילד". המתלוננת אמרה לנאשמים כי תשתף איתם פעולה וביקשה שלא יפגעו בילד. נאשם 1 אמר למתלוננת כי אם לא תיתן להם כסף לא יעזבו את הילד, והצמיד את האקדח בכוח לראשו של הילד, דרך את האקדח כשהוא מוצמד לראשו של הילד, ואמר לה: "תוציאי את הכסף, אפילו מתחת לאדמה".

המתלוננת התחננה בפני נאשם 1 שיניח לילד, ובשל איומים אלו, והחשש שלה לחייה ולחיי הילד, אמרה לו, בלית ברירה, כי תיסע לבנק ותמשוך סכום כסף מחשבון הבנק שלה אותו תעביר לידיהם, במידה ולא יפגעו בילד. נאשם 1 הסכים להמתין לקבלת הכסף רק לאחר שהמתלוננת תמשוך אותו מהבנק, אולם התנה זאת בכך שיסעו יחד לבנק, ודרש שהילד יסע איתם, ולא ילך לגן כפי שביקשה המתלוננת. הנאשמים, המתלוננת, והילד יצאו מהבית.

נאשם 1 הזהיר את המתלוננת פן תברח לו. הנאשם 1, בעודו מחזיק את האקדח ברשותו, המתלוננת והילד נסעו ברכבה של המתלוננת לבנק לאומי בטירה.

כשהגיעו לבנק, המתלוננת יצאה מהרכב וביקשה לקחת את הילד איתה, אולם נאשם 1 הורה לה להשאיר את הילד ברכב, ואמר לה: "תביאי את הכסף ותיקחי את הבן שלך, אם לא – את לא לוקחת את הבן שלך". המתלוננת נכנסה לבנק וביקשה למשוך 100,000 ₪. בזמן שהמתלוננת המתינה בבנק, נאשם 1 ביקש מעוברת אורח להיכנס לבנק ולומר למתלוננת כי בנה שוהה לבד ברכב, וכי מישהו שנמצא מחוץ לבנק שואל עליה.

המתלוננת נבהלה מדברים אלו, זרזה את פקידת הבנק, ולאחר שקיבלה את הכסף שבה לרכב. בשלב זה, נאשם 1, אמר למתלוננת כי אינו רוצה לחלוק עם שותפיו את הכסף, ולכן הורה לה לשמור את הכסף ברשותה, ולהסיע אותו לכניסה לטירה. כשהגיעו לשם, ירד נאשם 1 מהרכב, והורה למתלוננת לנסוע לקפה ארומה בכוכב יאיר ולהמתין לו שם עד שיגיע לקחת את הכסף.

כמו כן, הזהיר נאשם 1 את המתלוננת שלא תפנה למשטרה, ואיים עליה שאם תברח יירו עליה. בשל חששה של המתלוננת מאיומיו של נאשם 1, עשתה המתלוננת כדברו, ונסעה לארומה בכוכב יאיר והמתינה לו שם. בשעה 10:50 או בסמוך לכך הגיע נאשם 1 למקום ונטל מהמתלוננת את הכסף.

נגד הנאשמים הוגש כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד תום ההליכים

תגובות