“יום הנסיעה המשותפת” הראשון בעולם יוצא מכפר סבא

“יום הנסיעה המשותפת” יתקיים ביום ד’ 28.1.15 ובמהלכו ראש העיר יסיע ברכבו תושבים, נהגי מוניות יציעו נסיעה חינם על ציר הנסיעה של המונית, תושבים ועובדי עירייה ייסעו יחד לעבודה. סלבים מהעיר וביניהם- אבי כץ מנכ”ל קופיקס, הסטנדאפיסט בני ברוכים, איש הטלוויזיה לאון רוזנברג ועוד יתגייסו להעלאת המודעות לנסיעה משותפת
 
העיר כפר סבא תציין לראשונה את "יום הנסיעה המשותפת" הראשון בעולם ביום ד’ 28.1.15 , מדובר בפרויקט ראשון מסוגו, אותו יזם ראש העיר כפר סבא יהודה בן חמו, שמטרתו לקדם את המודעות לנסיעה משותפת ולשמירה על איכות החיים והסביבה. "יום הנסיעה המשותפת" הינו חלק מהאג’נדה הירוקה והמקיימת של העיר כפר סבא, שחרתה על דגלה שמירה על איכות הסביבה, עידוד ערכי הקיימות וגיבוש רשת קהילתית תומכת ומגובשת. "יום הנסיעה המשותפת" יעודד את הנסיעה המשותפת ברכב הפרטי וזו דרך יעילה ביותר לצמצום הגודש בכבישים ולהפחתת ההוצאה על דלק, ובכך גם למניעת זיהום אוויר ולהקטנת פליטת גזי חממה. יום זה מהווה הזדמנות מעולה להעלאת המודעות של הנסיעה לבד ברכב הפרטי לצד היתרונות והחיסכון בכסף, בזמן האבוד בפקקים, במציאת חניה והמשמעויות החברתיות.

ביום זה עובדי עיריית כפר סבא יירתמו וייסעו במשותף ונהגי מוניות ברחבי העיר, אשר מתגייסים ליום הטרמפ יציעו לתושבים נסיעה חינם על ציר הנסיעה של המונית. גם סלבים מהעיר וביניהם אבי כץ מנכ"ל קופיקס, הסטנדאפיסט בני ברוכים, לאון רוזנברג ועוד מתגייסים להעלאת המודעות לנסיעה משותפת. מדובר בצעד נוסף שהינו חלק מהמגמה של עיריית כפר סבא לעידוד הנסיעה המשותפת ומצטרף למיזם הירוק והמקיים "טרמפ בכפר" באפליקציה העירונית, המזמין אתכם לחפש פרטנר לטרמפ בתוך העיר או מחוצה לה באופן חד פעמי או קבוע, וזאת באמצעות טכנולוגיה חדשנית וללא עלות כספית. מדובר ביוזמה של ראש העיר- פיתוח של אפ מיוחד לתושבי העיר על מנת שיוכלו לתפוס טרמפים משותפים, לחסוך זמן, דלק ולהקטנת זיהום אוויר ופליטת גזי חממה.

"מיזם "טרמפ בכפר" הינו חלק מהאפליקציה הייחודית של עיריית כפר סבא, שפועלת כבר מעל לשנה, והינה חלק נוסף מהאסטרטגיה התקשורתית של העירייה שמטרתה להנגיש את שירותי העירייה עבור התושבים ולאפשר לתושבים ליצור קשר ישיר עם גורמי העירייה ולהתעדכן בכל מקום וזמן. האפליקציה נתמכת על ידי כל סוגי הסמארטפונים, ניתנת להורדה בחנויות האפליקציות. השירות הינו חינמי וללא תשלום. תושבי העיר המעוניינים להציע טרמפ או לחפש טרמפ מוזמנים להיכנס לאפליקציה העירונית, לבחור בהוספה או חיפוש טרמפ אל היעד המבוקש (מחוץ לעיר או בתוך העיר…), לרשום את השעה המבוקשת ולבדוק האם יש טרמפ שעונה על הצרכים. ואם ישנה התאמה ניתן יהיה לקבל את פרטי ההתקשרות וליצור קשר באופן עצמאי עם אותו התושב.

יהודה בן ראש העיר כפר סבא, "כעיר ירוקה שחרתה על דגלה את קידום האג’נדה הירוקה הלכה למעשה אנו פועלים במכלול רחב של תחומים. ביום הנסיעה המשותפת הראשון בארץ אנחנו נאגם משאבים, נהדק את הקשרים הקהילתיים וניסע במשותף למחוז חפצנו. אני כבר הזנתי את הלו"ז שלי לאפליקציה ואני אוסף נוסע לנסיעה משותפת. המיזם החדש מציע לתושבי העיר את האפשרות ליצור קשרים בין אישיים ללא עלות על מנת לקדם מטרות משותפות מחד ועל מנת לחסוך בהוצאות הדלק ולקדם סביבה ירוקה מאידך. אני מזמין את התושבים לקחת חלק בפרויקט המקיים ולחסוך בכסף, בדלק ובמקביל לשמור על הסביבה שלנו ירוקה".

תגובות