ארז שעיוביץ’ מנהל פנימיית “שטיינברג” בכפר סבא זכה בפרס החינוך כמנהל פנימיה מצטיין

“אנחנו מציירים עם כל חניך וחניכה ‘תמונת עתיד’ אישית של חייו ומעניקים, בחום ובאהבה, את הכלים שיסייעו לכל אחד מהם להגשים את שאיפותיו”, מסביר שעיוביץ’ את התפקיד המרכזי של הצוות החינוכי בפנימיה.

ארז שעיוביץ’, מנהל את פנימיית “שטיינברג” מזה 8 שנים. בתפקיד זה הוביל שעיוביץ’ מהלכים לשיפור איכות החיים ורווחת הפרט של החניכים לצד שיפור תהליכי ההוראה והלמידה. 100% מחניכי הפנימיה מתגייסים לשירות משמעותי ואחוז הזכאות לבגרות עומד על למעלה מ-90%.

שעיוביץ’, בעל תואר שני במינהל חינוכי, עוסק בתחום החינוך הפנימייתי כעשרים שנה וחייו האישיים שזורים בהם. הוא החל את דרכו כמדריך ב”מקווה ישראל” (חולון), שבמהלכן נישא ונולד לו בנו הבכור, בהמשך ניהל את הפנימיה בכפר הנוער “יוענה ז’בוטינסקי” (באר יעקב), אז נולד בנו השני, וב”שטיינברג” נולדה לו בת הזקונים. “הפנימיה היא המשפחה המורחבת שלי” אומר שעיוביץ’. בחמש השנים האחרונות שעיוביץ’ מכהן גם כיו”ר פורום מנהלי הפנימיות ופועל לקידום מעמדם.

בפנימיה חיים ומתחנכים 155 חניכים (ז’-י”ב) מכל הארץ שלומדים בבתי ספר ברחבי העיר כפר סבא. לאחר שעות הלימודים, הפנימיה מעניקה לחניכים פעילות פנאי עשירה ומערך חוגים שכולל, בין היתר, תכשיטנות ,טניס, מחול, תופים ופיתוח קול. החניכים אף פעילים בתנועות הנוער בעיר מתנדבים בקהילה. בנוסף, בפנימיה קיים מרכז למידה בו החניכים מקבלים בחינם שיעורים פרטיים במקצועות שונים. גם הדור הבא של שעיוביץ’ מעורב. בנו, ניב, הלומד בכתה י’, מתנדב ומלמד את החניכים ערבית.
המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך מפקח על בתי ספר אזוריים על יסודיים ועל כפרי הנוער ופנימיות חינוכיות בכל הארץ.

פרס החינוך של המינהל ניתן מידי שנה ל- 10 מוסדות חינוך בית ספריים ופנימייתיים, לאנשי חינוך ולעובדים המייצגים עשייה חינוכית במיטבה, איכות ומצוינות בחינוך.

הפרס ניתן בטקס חגיגי שהתקיים אמש, א’, (י"ב שבט, 1.2.2015) בכפר הנוער עתיד רזיאל בהרצליה. את הטקס ליוותה התזמורת הסימפונית של תלמידי המינהל.

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל אמר בטקס: "הזוכים בפרס משתייכים לקבוצה איכותית של אנשי חינוך ומוסדות חינוך מעוררי השראה המציגים
מודל של מנהיגות, נתינה והצלחה בהישגים לימודיים, בהנחלת ערכים, בטיפוח אקלים חברתי ובגיבוש צוות מקצועי מסור".

ההחלטה בדבר הזוכים התקבלה לאחר שחברי וועדת הפרס בראשות בועז קולומבוס, המפקח על החינוך הממ"ד, סיירו במוסדות החינוך והתרשמו מהעשייה הלימודית, הערכית והחברתית.
הפרס מוענק ב- 6 קטגוריות ל- 10 מוסדות חינוך, אנשי חינוך ועובדים בבתי ספר אזוריים, בכפרי נוער ובפנימיות חינוכיות בכל הארץ.

תגובות