למחקר חדש בנושא הפרעות חרדה שנערך במרכז לבריאות הנפש “שלוותה” דרושים מועמדים מתאימים

בימים אלו מתקיים מחקר הבוחן ומשווה יעילות של טיפולים קבוצתיים להפרעות חרדה במרכז לבריאות הנפש “שלוותה” בהוד השרון. צוות החוקרים מהמרכז לבריאות הנפש “שלוותה” עורך את המחקר על מנת לבחון האם טיפולים שנמצאו יעילים במסגרת פרטנית ניתנים להתאמה ויישום גם במסגרת קבוצתית.

צוות החוקרים, בראשות ד”ר יובל בלוך, מנהל מרפאת הילדים והנוער, מסביר כי יישום כזה יאפשר לתת מענה רחב למספר רב יותר של מטופלים ובכך לשפר את השירות הניתן לסובלים מהפרעות חרדה.
במסגרת המחקר ניתן לקבל חינם אחד משני סוגי טיפול: הראשון, טיפול קוגניטיבי-התנהגותי לפי גישה אחידה לכל הפרעות החרדה והוא מבוסס על אפיון ושינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות שמתעוררים לפני, במהלך ולאחר החרדה. השני, טיפול המשלב עקרונות קוגניטיביים-התנהגותיים יחד עם עקרונות מתחום הטיפול בתנועה, אשר מטרתם לחזק את הקישור בין הגוף והנפש במצבי חרדה ובהתמודדות איתם.

הטיפולים במסגרת המחקר יחלו בתחילת חודש מרץ ויכללו 20 מפגשים שבועיים שיימשכו כשעה וחצי עד שעתיים במרפאות החוץ במרכז לבריאות הנפש “שלוותה” בהוד השרון. הטיפולים מיועדים לנשים וגברים כאחד, בגילאי 20-65, אשר סובלים מחרדה.

המרכז לבריאות הנפש שלוותה נמנה עם קבוצת שירותי בריאות כללית והוא מסונף לבית הספר לרפואה ע”א סאקלר, אוניברסיטת תל אביב. במרכז ניתנים כל סוגי השירותים למגוון רחב של מצבים בתחום בריאות הנפש תוך יישום תפיסה טיפולית כוללת המשלבת בין גישות טיפוליות שונות, מתוך התייחסות לצורכי המטופל ומשפחתו.

המעוניינים להשתתף במחקר יכולים להגיש בקשה להשתתפות במחקר לכתובת המייל shalvata.anxiety@gmail.com כדי לקבל פרטים על המחקר וכן שאלון התאמה ראשוני. רק מועמדים מתאימים יענו, צוות המחקר ייצור קשר עם פונים מתאימים תוך מספר שבועות.

 

תגובות