נחנכה רחבת הדגלים בשבט רכ”ס צופי כפר סבא על שם יובל דגן ז”ל

ביום שלישי השבוע נערך טקס חנוכת רחבת הדגלים בשבט רכ”ס צופי כפר סבא – רחבת הדגלים הוקמה לזכרו של יובל דגן ז”ל, חייל צה”ל, שנפל בקרב בסג’עייה במהלך מבצע “צוק איתן”
יובל היווה השראה לחיקוי בקרב בני השכבה הבוגרת בצופים שאת חלקם אימן לקראת הצבא, גם בכושר גופני וגם למוטיבציה לשירות צבאי משמעותי.

בטקס נשאו דברים ראש העיר, ירדנה ספקטור-נזרי, ראשת השבט בשם הדרג המתנדב. אילון ברוש, שמיניסט, מרכז צעיר בצופים, נשא נאום מרגש שכותרתו "יובי שלי ויובי של כולם", חתמה את סדר הדוברים אימו של יובל, רחל, שתיארה את יובל בנה, את הערכים לפיהם חי ופעל ואת אופיו כנער וחיל שכל כולו נתינה ואהבת הזולת.

את רחבת הדגלים תרמה משפחת ברוש, חברי נפש של משפחת דגן, ומשפחה פעילה מאד בשבט הצופים אשר ארבעת ילדיה חניכים בה.

ראש שבט הצופים, עידו יצחקי, מסר "הנצחת דמותו ופועלו של יובל דגן ז"ל באמצעות הנפת דגלי המדינה, כפר סבא ושבט הצופים, מסמלת את הערכים לפיהם פעל יובל ולפיהם מחנכת תנועת הצופים את חניכיה ומדריכיה. אנו מודים למשפחות דגן וברוש על היוזמה הברוכה ועל התרומה הנדיבה והכל כך ראויה."

סמ"ר יובל דגן, נער בן 22, ילד מקסים, אהוב וטוב לב, גדל, התחנך, בגר ואהב כל כך את עירו כפר סבא. 

מוריו של יובל בבית הספר התיכון "הרצוג" מספרים על נער מיוחד במינו, אכפתי, חבר אמיתי ויצירתי, שתמיד שאף להצלחה. נער שידע בדיוק מה הוא רוצה להיות, ידע היכן הוא רוצה לשרת ויותר מכל כמה חשוב לו לתרום למדינה ולחברה בה הוא חי.

יובל היה ספורטאי מצטיין ואף שיחק כדורגל בהפועל כפ"ס. למרות קשיים אותם חווה, לא התייאש, לא הרים ידיים והצליח בכל אשר הלך. נער שאי אפשר היה שלא להתאהב בו– ידו בכל, והכל בנועם ובשקט. אף פעם לא התלונן ותמיד הודה על כל מה שקיבל. תמיד עם חיוך, תמיד עם קריצה.

מי שהכיר אותו כלל לא התפלא כאשר החליט ללכת לשנת שרות ולא סתם שנה קלילה, אלא שירות בכפר נוער בדרום עם הנוער הקשה ביותר. תמיד סיפר לחבריו ששנת השירות והחוויות אותן עבר במהלך שנה זו, היו עבורו בית ספר לחיים.

יובל, כך מספרים עליו, זכר תמיד לבוא לבקר בתיכון ובפעם האחרונה אפילו שמח לדבר בפני התלמידים על חשיבות השרות הצבאי.

יובל, נער חייכן וערכי, שערכי הנתינה וההתנדבות עומדים לנגד עיניו, בחור חדור מוטיבציה שעשה לילות כימים כדי להכין עצמו לשירות קרבי משמעותי ביחידה מובחרת. יהי זכרו ברוך. 

תגובות