הצלחה למאבק המשפטי של הרשויות באזור השרון מול רשות שדות התעופה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את ערעורה של רשות שדות התעופה והחליטה כי לא תוכל לעשות “שימוש חריג” במסלול החדש בנתב”ג וכי לא תוכל להנחית מטוסים כבדים מעל העיר

המאבק המשפטי שמובילים ראשי הרשויות באזור השרון, מול רשות שדות התעופה למניעת נחיתות של מטוסים כבדים מעל העיר, מניב תוצאות.

בשבוע שעבר, דחתה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את ערעורה של רשות שדות התעופה (רש"ת), והחליטה כי לא תוכל לעשות "שימוש חריג" במסלול החדש בנתב"ג, תוך ניסיון להימנע מהענקת הפיצויים על פי חוק התכנון והבנייה, והורתה לרש"ת לפנות לדרך המלך – לעדכון תוכנית המתאר הארצית.

קודם להחלטה, דנה המועצה הארצית לתכנון ובנייה בערעורה של רש"ת על החלטת המועצה המחוזית לתכנון ובנייה, שאסרה נחיתת מטוסים כבדים בעלי ארבעה מנועים על המסלול החדש שנבנה, מאחר שהיא סותרת את תוכנית המתאר הארצית.

הוועדה המחוזית לא רק שקיבלה את טיעוני מאות אלפי התושבים ברשויות כפר סבא, ראש העין, פתח תקוה, ראש העין, ג’לג’וליה, כפר קאסם וכל היישובים במועצה האזורית דרום השרון – אשר יוצגו על ידי עורכי הדין אבנר (נרי) ירקוני, ענת בירן וגל פלג – אלא אף נזפה במפורש ברש"ת על שפנתה לקבלת היתר חריג, במקום לפנות כדת וכדין לשינוי תוכנית המתאר.

יש לציין כי הבעיה נוצרה מאחר שתוכנית המתאר הארצית, שמכוחה נבנה המסלול החדש, אוסרת על נחיתת מטוסים כבדים במסלול זה. רש"ת, בגיבויו של מנהל רשות התעופה האזרחית, העדיפה שלא לעדכן את התוכנית, לטענת התושבים, רק עקב רצונה להימנע מתשלום פיצויים לתושבים הנפגעים, וביקשה לעשות "שימוש חריג" במסלול.

מרש"ת נמסר: "הרשות לומדת את ההחלטה ותפעל בהתאם".

תגובות