הוכתרו איש השנה ואיש המופת של ליונס כפר סבא לשנת 2015

בשלישי שעבר – הערב השנתי המכובד של ליונס כפ”ס להוקרת מתנדבים בקהילה בעיר.

הערב המופתי היה מרגש במיוחד בעיקר בפתיח שלו, שם במשך כשעה סופר ודובר בזיכרו ובשיבחו של סא”ל דולב קידר ז”ל שנהרג במבצע “צוק איתן” .

דולב הוא בנם של דרורית ואלי קידר חברי המועדון. הוקרנה מצגת וסופר על האדם היוצא דופן שהיה דולב. את הערב כולו אירגן עם הוועדה שלצידו הליוניסט ראובן קינן ולצידו נשיא המועדון המוערך עזרא קרני.

את איש השנה קיבל נפתלי שגיא, בן 80 פעיל התנדבותי עד היום במיגוון רחב של התנדבויות, בעיקר בארגון “צוות ” וכן בהעברת מורשת קרב בתיכונים בעיר. כמו כן סיוע והובלת בני נוער בסיכון עד לגיוס שלהם ועוד ועוד.

כאיש המופת הוכתר אבי כץ, תושב העיר אף הוא והמקים של רשת “קופיקס”. אבי סיפר כי החליט שדי עם המחירים הלא סבירים והוא שם לו מטרה ליצור קו מחירים לקפה סבירים לכל נפש. ממש בקרוב הוא יפתח חברה למכירת מוצרים ללא גלוטן במחירי עלות לחולים במחלה. אבי הוא גם מייסד קרן “הגשמה” ליזמים צעירים. ועוד ועוד פעילויות התנדבות שהוא פעיל בהן.

כ 20 בני נוער וסטודנטים קיבלו הצטיינות על התנדבותם ועל ביצועים יוצאי דופן בתחומים שונים. חלקם מוסיקאים, ספורטאים מצטיינים ועוד. אות הערכה מיוחד קיבל רן מעיין השוטר הקהילתי האולטימטיבי שפועל רבות כפ”ס בעיקר מול נוער בסיכון.

במהלך הערב שולבו לא מעט קטעים אומנותיים שברובם בוצעו ע”י תושבים עם מוגבלויות שונות. להקת “קולית” מ”הבית של רונית” ריגשו בשירתם. כמו כן, הזמרת בת ה 16 העיוורת אוראל ששרה נפלא אץ שיר המעלות ואת LET IT BI של הביטלס.

היה ערב מרגש ביותר ומעורר השראה מכמות הנתינה ששרתה באולם. את הערב הנחה יוסי סדבון. 

לאירוע הגיע תושב העיר, ניצב אהרון אקסול, ראש אג”מ. בקטע האומנותי הופיעו נעם פעיל-חבר מועצת עיריית הוד השרון לשעבר ובתו שחר פעיל, זמרת יחד עם נעם צור. כמו כן הופיעה זמרת עיוורת בשם אוראל פלומבה מכפר סבא.



נשיא המועדון, עו"ד עזרא קרני, פתח ואמר "חג הפורים הבא עלינו לטובה הוא חג מיוחד, מלא שמחה ונתינה. הנתינה ההדדית הזו לזולת בדומה לשמחת ההתנדבות קושרת את הפרטים בקשר אמיץ ואוהב, וכל אחד מאיתנו לעתים נוטל ולעתים מקבל ועל ידי הנתינה והקבלה הזו צומחת החברה, על אדנים של אחווה ורעות, אחריות ומעורבות חברתית. מועדון "ליונס" כפר סבא נוטל חלק לא מבוטל בחיי הקהילה ומטפח את רוח ההתנדבות לשמה כתרומה לקהילה. ארגוננו שסיסמתו "לשירות אנו" מקיים מסורת מבורכת ורבת שנים של הענקת תשורות לנוער מתנדב ומצטיין בקהילה ומלגות לסטודנטים ולבעלי צרכים מיוחדים במטרה להוקיר, לעודד ולהגביר את המודעות להתנדבות בקהילה ולעזרה לזולת. כמו כן, המועדון מעלה על נס אחת לשנה מתנדב, תושב כפר סבא, התורם מזמנו ומרצו לרווחת הקהילה בעיר כפר סבא על ידי הענקת מגן איש/ת השנה.

"מגן נוסף מעניק המועדון לאיש/ת המופת על מנת להודות ולהוקיר דמויות מפתח בארץ, תושבי כפר סבא, אנשי סגולה משכמם ומעלה , על תרומתם יוצאת הדופן,איש איש בתחומו, לקידום איכות החיים בקהילה מבלי להתייחס לאספקטים בפוליטיקה, דת, גזע ואינטרסים פרטיים.

"השנה מועדון "ליונס" כפר סבא שם לו למטרה לטפל בבני הנוער באמצעות הרחבת השורות של נוער הליונס "הליאו" שמספרם כיום מגיע ל-23 : בני נוער הפעילים בהתנדבות בקהילה במועדוניות , בחלוקת סלי מזון, התרמות דם, חונכות לילדים, סיוע לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולשורדי השואה.

בנוסף,המועדון שם דגש על פעילות לקידום בני נוער מפנימיית עלומים, חטיבות הביניים ,בית חינוך אורט "שמיר" בשיתוף פעולה עם הנהלות בתי הספר והשיטור הקהילתי על ידי סיוע בלימודים, אבחונים , הזנה , הלבשה ומתן אפשרות להשתלב בפעילויות בקהילה.

בערב זה מצאנו לנכון להעלות על נס את מורשתו של סא"ל דולב קידר ז"ל שנפל במבצע "צוק איתן" ושקיבל צל"ש האלוף על חלקו ההרואי במבצע זה, זאת במטרה לטפח ולעודד הערכים בהם האמין וחינך : מנהיגות והובלה , דבקות במשימה, דוגמא אישית, אומץ , יושר ואהבת הארץ המהווים מקור גאווה לבני משפחתו ולנו .

לסיום, אצטט מדבריו של איש השנה הנבחר "לא אני כאן החשוב אלא הפעילות ההתנדבותית הנעשית בעיר למען הקהילה". וכן מדבריו של איש המופת הנבחר " לנגד עיני עומדת בראש וראשונה המלחמה ביוקר המחיה. בזמן שכולם מדברים אנחנו פועלים" ועליהם עוד נשמע בהמשך. אני מבקש להודות לוועדת ההוקרה למתנדבים בראשותו של רובי קינן , שהשקיעה זמן ומרץ רב להכנת ערב זה".

איש מופת – אבי כץ

תואר איש המופת לשנת 2015/2016 מוענק על ידי מועדון הליונס בכפר סבא לאבי כץ, בגין פעילותו העסקית וההתנדבותית במהלך מספר רב של שנים, במטרה להורדת יוקר המחייה ומחירי מוצרים בר קיימא, בעיקר למעמד הביניים והמעמד הנמוך.
כץ, בן 52, תושב כפר סבא.

בילדותו התגורר בבני ברק. כשהיה בן 6 אביו הלך לעולמו והמשפחה התמודדה עם מצוקה כלכלית קשה. הוא מספר על עוני שחווה בילדותו. מתוך אותה מציאות קשה החליט מר כץ להתחיל לעשות עסקים, שיסייעו גם לאחרים.

היום, 45 שנים מאז אותה טרגדיה, מר כץ הוא יזם ואיש עסקים שהפך את עיסוקו למפעל חיים. ביוזמתו הקים רשתות שיווק זולות, תחרות עם רשתות ענק שתורמת להורדת יוקר המחייה. מר כץ הינו נשיא ומייסד קרן "הגשמה", מייסד "קופיקס", מייסד קבוצת בית קמעונאות שכללה את כפר השעשועים, הכל בדולר, דר’ בייבי וששת כלי בית.

רשת "קופיקס" ממשיכה לפתוח סניפים רבים בכל חלקי הארץ וגורמת לירידת מחירים של מתחרים רבים. כחלק מהפעילות והמשך הפעילות, הרציפות והמסירות , מוביל מר כץ מיזם חדש במסגרתו תיפתח בראשית מאי בפתח תקווה חנות של מוצרים נטולי גלוטן. הכוונה למכור את המוצרים במחירים נמוכים. אין ספק שמיזם זה יגרום לשיפור משמעותי לאוכלוסייה המוציאה כסף רב על מוצרי מזון בסיסיים.

מר כץ עומד בראש קרן המסייעת ליזמים בראשית דרכם. משמש יו"ר ארגון "שבת מנוחה" הפועל להגנה על קיפוח זכותו של האחר ליום מנוחה שבועי. משתתף בפעילות ארגון "יוניסטרים" הפועל לצמצום פערים ולהענקת שוויון הזדמנויות באמצעות הכשרת הנהגה עסקית חברתית יוזמת ומעורבת בקרב בני נוער.

במקביל, מקיים מר כץ פעילויות התנדבותיות רבות התורמות לקהילה. לדוגמא, אירח בביתו את ידידי עמותת "ילדים שלנו" הפועלת למען מרכז שניידר. ההכנסות מאירוע זה הוקדשו לטובת פרוייקט מימון ערכות בדיקה לילדים החולים בסכרת.

איש השנה – נפתלי שגיא

תואר איש השנה לשנת 2015-2016 בקטגוריה של הוקרה על הצטיינות בתחום ההתנדבות מוענק על ידי מועדון הליונס בכפר סבא לפתלי שגיא, תושב כפר סבא.

מר נפתלי שגיא, בן 80, הגיע לארץ עם הוריו כשהוא בן חודשיים. נולד בדרך כשההורים נמלטו מאימת הנאצים בגרמניה. נשוי, אב לשני ילדים, וסבא לנכדים. בעל תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל, עסק שנים רבות במחקר היסטורי בתחום כוחות המגן מאז קום המדינה.
מר נפתלי שירת 25 שנים בצה"ל והשתחרר בדרגת אלוף משנה, במסגרת שירותו בצה"ל, שירת בזרוע היבשה בתפקידי שדה ובתפקידי מטה כראש ענף תעסוקה מבצעית, כוננות והדרכה.

לאחר שחרורו מצה"ל שימש 10 שנים מזכיר מועצת הפועלים בהסתדרות ומעבר לשעות העבודה פעל בהתנדבות בנושאי קהילה ורווחה. משסיים תפקיד זה נרתם לפעילות התנדבותית "במשרה מלאה" במסגרתה הוא משמש יו"ר סניף "צוות" בכפר סבא, בו חברים 120 חברים והוא מאגד את ערי השרון.

"צוות" הוא ארגון גמלאי צה"ל אשר חרת על דגלו את ההתנדבות לקהילה.

כיום, הוא גם יו"ר הועדה להתנדבות של "צוות" ישראל.
פעילותו ההתנדבותית מתפרסת בתחומים רבים.

מרצה בבתי ספר תיכוניים על מורשת צה"ל, מגייס מתנדבים לעזרה בתחום החינוך, יזם הקמת יחידות מתנדבים לשעת חירום, נמצא בקשר עם משפחות במתב כלכלי קשה, מסייע להן ומלווה אותן על בסיס קבוע.
חבר בפרוייקט "עלים" לקידום בני נוער מהעדה האתיופית וטיפול נוער שוליים ומתן ליווי עד לצבא.

מר נפתלי פעיל בקהילה למעלה מ-20 שנים. מקדיש כל יום כ 3-4 שעות לפעילות במשרדי העמותה, בנוסף לפעילות ההתנדבותית האישית.

נאמר עליו שהוא איש צנוע, המשרה אוירה של רוגע ושלווה. במהלך הראיון איתו התמקד לספר על "צוות" ונמנע מלדבר על עצמו. בלשונו: "לא אני כאן החשוב אלא הפעילות ההתנדבותית הנעשית בעיר למען הקהילה".

עוד נאמר עליו שהוא איש ארץ ישראל היפה, איש שהרצון לתרום בוער בעצמותיו ורותם רבים בהתלהבות לעשייה זו.

בפעילותו ההתנדבותית והקף הפעילות, כפי שפורטה לעיל, מגלה מר נפתלי שגיא יוזמה ויצירתיות ומייצג את המתנדב שהפך התנדבותו לאורח חיים.

תגובות

תגובות