חדש בעיר: שיטור עירוני

חשיפה בלעדית: ראש העירייה יהודה בן חמו ביקש מחברי המועצה לאשר שיטור עירוני שיסייר ויפטרל מסביב לעיר ובפאתיה זאת לנוכח ריבוי עבירות האלימות ומעשי הפשיעה בכפר סבא. 

בן חמו:”מדובר בשיתוף פעולה בין משרדי הממשלה לשלטון המקומי. מדובר בחוק עזר חדש המביא את השיטור העירוני לקדמת העשיה. השוטרים שיקלטו במערכת יהיו רק בשטח שיפוט כפר סבא. זה צעד משמעותי שנוכל לנהל את השיטור בעצמינו, זה לא אומר שהם לא יהיו כפופים למפקד התחנה, שהם יהיו כפופים אלי”. 

הפעילות החדשה תחייב את התושבים לשלם עליה בסך של כ-17 שקלים לחודש כך על פי ממלא מקום ראש העיר צביקה צרפתי. 

נציג משטרת כפר סבא הסביר “זה יגביר את תחושת הבטחון, התושבים יראו כל הזמן משטרה. נראה מה הבעיות ונטפל בבעיות שיש בעיר. זה מאוד משמעותי להשתמש בסמכות פקח עם מקל של השוטר. נעבוד עם השיטור העירוני תוך זמן קצר, נתחיל בחודש הקרוב ואין לי ספק שהתושבים ייהנו”. 

מדובר באגרת בטחון חדשה שתתווסף לחשבון החיוב בארנונה. 

עילאי הרסגור הנדין ממרצ, סגן ראש העיר :”עצם העובדה שאנחנו צריכים להשקיע כספים עירוניים בזה אז ההיטל הזה הוא תעודת עניות לממשלה”. 

המשנה לראש העיר, אורן כהן :”מה אתה המוקיון של המועצה?! מה הקשר לממשלה, זה היטל של העירייה, מאיפה הבאת את זה?!, אתה הולך להצביע בעד ואתה אומר הממשלה אשמה?!”. 
השיטור העירוני יכלול תוספת תגבור של מערך הפקחים, השוטרים והניידות שיסיירו ברחבי העיר של כ – 14 שוטרים ו- 14 פקחים מסייעים עירוניים.

מהעירייה נמסר כי "המשטרה, עקב במחסור בכוח אדם וריבוי משימות, אינה מסוגלת לעיתים לתת מענה לצרכים הביטחוניים ועבירות איכות החיים בעיר. בנוסף, הגידול הגאוגרפי, לצד הגידול באוכלוסיית העיר ובפיתוח העסקי, מחייבים שינוי בתפיסת הביטחון. הן ברמת כוח האדם והן ברמת האמצעים הנדרשים (רכבי סיור, מצלמות וכדומה). יעוד מערך האכיפה החדש הוא להוות מערך אכיפה עירוני, שיפעל למימוש מדיניות האכיפה בתחומי איכות החיים, האלימות והתנהגויות האנטי חברתיות ברחבי העיר". 

בין השאר יפעל כוח השיטור העירוני נגד תופעות כגון -בריונות, אלימות וונדליזם, ויבצע טיפול מהיר באירועי איכות חיים, טיפול בעבירות רישוי ובניה וביצוע צווי בימ"ש עירוניים, מאבק בשכרות ועבירות הקשורות לאלכוהול, אכיפה בתחום בריונות בתנועה, אבטחת אירועים עירוניים, תגובה מהירה לאירועים שבתחום הטיפול של מערך השיטור העירוני ועוד. אופן הפעלת היחידה הוא בהתאמה לשעון הפעילות של העיר, לדוגמא בחופש הגדול רוב הפעילות תהיה בשעות הלילה על מנת למנוע מקרי אלימות, שכרות, וונדאליזם והקמות רעש על ידי בני נוער שבחופשה.

יצויין כי נושא השיטור העירוני מופעל במספר ערים בהם יש צורך בכח משטרתי להרתעה בשל ריבוי מעשי פשיעה. 

בתמונה: שיטור עירוי שהוכנס זה לא מכבר לראש העין

תגובות

תגובות