מנכלי”ת עיריית כפר סבא אושרת גני גונן הגיעה לכנס פעילים של משה כחלון בעיר

השבוע נערך כנס בחירות של מפלגת כולנו בראשותו של משה כחלון.
האירוע נערך באולמי קוקטייל בכפר סבא, משה כחלון שהיה אמור לנאום באירוע, לא הגיע לבסוף…

מי שכן נאם היה מס’ 2 האלוף במיל’ יואב גלנט.

בין הנוכחים באירוע נראו גם מנכ”ל עיריית כפר סבא לשעבר, אשל ארמוני, מנכ”לית עיריית כפר סבא הנוכחית, אושרת גני גונן ועובדי עיריית כפר סבא נוספים. 

גלנט נשא נאום ואמר “האדמה זה נכס של העם היהודי ושל אזרחי מדינת ישראל. אז בוא ניתן להם. דבר ראשון שחרור הקרקעות דרך פרוק מנהל מקרקעי ישראל והקמת גוף שיודע לטפל בעניין הזה כמו שצריך. יש לאחד את כל המוסדות שמתעסקים בתכנון על מנת להיות מסוגלים לתכנון כמו שצריך. הדבר השלישי להביא פועלים, נושא הבנייה הקרקע ונושא הדיור הוא נושא שאפשר לפתור אותו. בקריית גת הקימו את אינטל, אך מבחינה סוציו אקנומית אין שינוי בעיר. העובדים גרים או בתל אביב או במקומות מרוחקים, כי אין פתרונות דיור,
ואין פתרונות תחבורה, אין פתרונות חינוך. כל העניין לא הרים את העיר לשום מקום”. 

עוד אמר גלנט “מצד שני ביקנעם יש התפתחות שלא ראית כדוגמתה, מכיר את יקנעם 30 שנה. לפני 30 שנה, הייתה עיירת פיתוח. הקבלנים גם בונים מוסדות ציבור, אזור תעשייה מהצד השני, כביש 6 שיגיע, תוך 20 שנה יקנעם קפצה ממצב של תחתית הסולם הסוציואקונומי לחלק העליון שלו. כפר סבא, דוגמא טובה להתפתחות, רעננה זה דוגמא טובה להתפתחות. תל אביב זה דוגמא טובה בחלקים טובים ממנה לא בכולה, יש דברים מאוד מאוד יפים. המדינה הולכת ומתכנסת למרכז, קשה לכולם, המחירים עולים, צפוף על הכבישים הכל נהיה יותר מורכב, בפריפרייה החיים נראים אחרת”. 

בנוגע לחינוך ציין גלנט- כי המדינה משקיעה 3000 לתלמיד. “אם זה במקום מרוחק, לא מתקדם מבחינה כלכלית במקום יותר מתקדם לתלמיד ניתנים שיעורי עזר, תמיכה סיוע באנגלית ומתמטיקה זה עוד 3000 ₪ במקום השני 9000 ש”ת .בגיל 10 או 15 אחד פורץ קדימה והשני מאבד את הסיכוי שלו. ילד עני הוא לא ילד טיפש, אבל ילד עני הסיכוי שלו לעמוד על מגרש המסדרים בקורס טיס, נמוך מאוד.
אם אתה משקיע בבני הנוער בחינוך, לא משנה מאיפה באים, יכול להגיע למקומות אחרים. רוצים לתת צ’אנס לכל מי שיכול, על מנת דרך זה לקדם את המדינה”. 

גלנט הוסיף וציין כי –”כולנו מתעסקת בשלושה דברים –שבונים ביחד את החוסן החברתי כלכלה יציבה ומתפתחת, חברה סולידרית ואג’נדה מדינית ביטחונית. אם שלושת הדברים האלו חזקים, יכול לרוץ עד הסוף. אם ימשיכו לספר לנו רק על איראן ועל עזה וחמאס .כל היום מבהילים אותנו אתם, לא נגיע לשום מקום. אם אנחנו רוצים להתקדם, צריך להשקיע באנשים שלנו והם יצמחו לחיילים הבאים, המורים הבאים המהנדסים הבאים אנחנו מתכוונים להלחם בשביל הדברים האלו”. 

בנושא המדיני בטחוני ציין גלנט כי- נמשיך מהמקום בו עצרנו, “בטחון ישראל קודם לכל דבר אחר בהסכם, אלה העקרונות, זה הכיוון. זה לא מרכז הכובד של המפלגה במובן הזה לא על זה נלך ונאבק, כל יום כאשר הדברים יובאו לידי גיבוש אלו העקרונות שיובילו אותנו בקשר להצבעה”.

גלנט הוסיף וציין כי שלומי קעטבי, ניצב בדימוס, תושב העיר, “עושה עבודה טובה עושה עבודה מצוינת. לא באתי לחיים הפוליטיים על מנת לדרוש. באתי כהחלטה לדרך ארוכה, הנושא שאני מבין בו הוא בטחון, התחלתי את המסע סביב נושא הביטחון, אני מתאים ויודע לעשות את זה ,אבל הדרך שלנו קודם כל חברתית, כלכלית .התפקיד הראשון והמרכזי הוא שר האוצר למשה כחלון וכל מה שקשור למנהל מקרקעי ישראל לבינוי וכדומה. לא יחוש מאוכזב מכל תפקיד שיוטל עליי. כל דבר חשוב לי במדינה הזאת צריך לבנות לנסוע ולגדל ולחנך כל הדברים שיש מאחוריהם מישהו שצריך לדאוג לזה”. 

בנוגע לשכר ציין גלנט כי-השכר החציוני הוא 6000 ₪, לבן אדם. “מהסכום הזה קשה מאוד לחיות במחירים הגבוהים, רוצים להעלות את שכר המינימום יותר מהר, לייצר לאנשים הכנסה פנויה יותר גדולה, דרך הוזלת מחירים והיטלים אחרים. כאשר משקיעים כסף
באנשים שמשתמשים בו לצריכה, בשכבות שצורכות את זה, כל השוק עולה.

לסיום דבריו ציין גלנט כי לא פוסלים איש לראשות הממשלה “נסכים לשבת בממשלה, רק עם מי שיישם את תוכניתנו בתחום
הכלכלי חברתי”.

גלנט הוסיף וציין כי עמדותיו של בנט בנושא המדיני בנוגע לסיפוח יהודה ושומרון הן “בלתי ראליות ובלתי מוסריות ויכבידו על ישראל”. 

 

תגובות