תערוכה חדשה של חוה שרף | שיח דוממים

רוב האובייקטים המצוירים בתערוכה זו לקוחים מתוך סביבתה היומיומית של חוה שרף. כלי מטבח כמו כפיות, סכינים סירים וכוסות וחפצי ריהוט כמו ארונות כסאות או ספרים. לעיתים מופיעים גם דוממים מתוקים כמו סוכריות או עוגיות, עטופים במפית רכה.

לדברי האמנית, הכפית או כוס שבחרה לצייר זו לא סתם כפית והכוס אינה סתם כוס. הם נבחרו בגלל תפקיד שמלאו בחייה, או בהיותם מזכרת מבית הוריה וגם כי שימשו אותה בעבודתה במטבח לאורך השנים. כנ"ל גם לגבי החפצים האחרים.

בתערוכה מביאה האמנית לידי ביטוי את הקשר העמוק כלפי חפצים אלו וציוריה רוויים נימה סנטימנטלית נוסטלגית.
המשמעות של ציור הדוממים (Still life ) אצל חוה שרף, הוא למעשה הנצחה של סביבתה הטבעית היומיומית.
הסגנון ריאליסטי, ההתייחסות לחפצים אלו רצינית והציור נעשה תוך מלוא תשומת הלב בדיוק כשם שאמן אחר מצייר פורטרט או נוף. מושקע פה כשרון, מושקעת מחשבה והרבה רגש.

חלק מהציורים צוירו בצבעי שמן וחלקם נוצרו בטכניקת הדפס – תצריב. לעתים האובייקטים המצוירים זהים לאלו בעבודות התחריט, כשבמרכזם אותם חפצי יום יום. לעתים אף צוירו או הודפסו באותה הקומפוזיציה.
הם יוצרים דו שיח לגיטימי ומעניין בין שני עולמות שונים של טכניקה אמנותית: עולם ההדפס וטכניקת הציור.

הצופה זוכה לחוויה שונה לחלוטין משני סוגי הטכניקה, למרות האובייקטים הזהים והדומים במהותם. שכן, האמנית בחרה להשתמש בהדפסים שלה בצבעי מונוכרום, וגם התוצאה המטושטשת מעט שהצליחה להשיג, מגבירים את תחושת הנוסטלגיה לעומת הצבעוניות והחיות שבחפצים המצוירים בצבעי שמן.

השוואה מרתקת שכן מדובר בחפצים זהים כמעט לחלוטין.

הגלריה פתוחה בימים א’,ב’,ד’,ה’,12:00 – 20:00, ג’ 12:00 – 15:00, ו’ ושבת 10:00 – 20:00

אוצרת התערוכה: אביה ממון

תגובות