סדנאות גיבוש לעובדים- עקרונות מנחים: כיצד לשלב העשרה עם כיף

מפתח חשוב להצלחתו של כל עסק הוא שביעות רצונם של העובדים. צוות מגובש הוא צוות שיצליח לעבוד בשיתוף פעולה ולא יבזבז אנרגיה על עימותים מיותרים. סדנאות גיבוש הם כלי משמעותי בהשגת מטרות אלו. האתגר הוא כיצד לבחור בכל שנה את הפעילות המתאימה, לעובדים ולעסק שלך.

 

עקרונות מנחים

האם להציע לעובדים יום ספורט אתגרי, סדנה בגרפולוגיה, יום כיף בספא או סדנה בתקשורת מקרבת? המבחר הוא גדול, וקל ללכת לאיבוד בתוך ים של הצעות הקיים בשוק. הנה שלוש עקרונות מנחים, אשר יעזרו לכם בבחירת הפעילות:

1
. להתאים את הפעילות לעובדים

סדנאות גיבוש נעשות למען העובדים והן אמורות להתאים לצרכים ולרצונות של הצוות. בבחירת סוג הפעילות יש לקחת בחשבון מהם המאפיינים של קהל היעד- גיל, מגדר, תחומי עניין ועוד. אפשר לבחון זאת בשתי רמות שונות- מיהם כאנשים ומה מעניין אותם, ומה מאפיין אותם כצוות עובדים: האם ישנם קונפליקטים בתוך הצוות, האם ישנם עובדים חדשים שצריכים תמיכה בתהליך הקליטה שלהם, האם יש תחושה כללית של שחיקה וצורך לשחרר מתחים, האם הצוות מגובש וזקוק למרחב שמאפשר העמקה ביחסים ועוד. ככל שההכרות שלך עם העובדים ומצבם עמוקה יותר, כך יהיה לך קל יותר למצוא פעילות שמתאימה ואשר תשרת את הצרכים שלהם.

2. להגדיר מטרות

הגדרת המטרה נגזרת מההכרות עם צוות העובדים ועם הצרכים שלהם נכון להיום. הגדרת מטרה ברורה, או שילוב של כמה מטרות, תשרת אתכם בבחירת סוג הפעילות. סדנאות לעובדים יכולות לשרת מטרות שונות: יצירת גיבוש ולכידות חברתית, פתרון קונפליקטים בתוך הצוות, הענקת כלים לתקשורת בין אישית בריאה, יציאה מהשגרה שמאפשרת שחרור מתחים ו"טעינת מצברים" באנרגיה חדשה, לתגמל ולפנק את העובדים ביום כיף , או העשרה של העובדים בתחום מסוים.

3. לעמוד בתקציב

כאשר אתם בונים תקציב שנתי לעסק חשוב להקדיש סעיף שמיועד לסדנאות גיבוש עובדים במהלך השנה. הגדרת התקציב תיתן לכם אוריינטציה ברורה בבחירת סוג הפעילות- תוכלו לדעת האם העלות חורגת מהתקציב או עומדת בו. יכול להיות שרצית לפנק את העובדים ביום כיף בבית מלון, אבל זה חורג מהתקציב שלך. יכול להיות שטיול משותף בשמורת טבע ופיקניק ליד הנחל יהיה מהנה לא פחות וישרת מטרות דומות בפחות עלויות.

כמו בכל עסק שרוצה להרוויח, השאיפה היא להגדיל הכנסות ולצמצם הוצאות. יחד עם זאת, חשוב להבין שסדנאות גיבוש עובדים זאת השקעה משתלמת- השקעה בעובדים תורמת להעלאת המוטיבציה שלהם ומשפרת את התפקוד במקום העבודה.

כיצד לשלב העשרה עם כיף

חשוב להבחין בין השתלמויות מקצועיות לבין סדנאות גיבוש עובדים, אשר צריכות להסב הנאה לצוות. בסופו של דבר, העובדים זקוקים לשניהם במהלך השנה. סדנאות גיבוש יכולות להיות נטו כיף, או לשלב גם העשרה בתחום מסוים- אמנות, בריאות ותזונה, כלים בתקשורת ופתרון קונפליקטים ועוד. על מנת שהסדנה תהייה מהנה עבור העובדים, כדאי לשים לב לשני גורמים:

א. בחירת הנושא- חשוב לבחור נושא שמעורר עניין בעובדים. הבחירה תהיה מבוססת על ההכרות עם העובדים ותחומי העניין שלהם.

ב. אופן העברה: מנחה הסדנה ישתמש במטודות שונות, הלמידה צריכה להיות חווייתית ולא למידה פרונטלית "יבשה". כדאי לבדוק  המלצות לגבי המנחה הספציפי.

אפשר גם לבנות תכנית ליום גיבוש, ולשלב פעילות שהיא נטו כיף ובנוסף סדנת העשרה. 

תגובות