סגן השר לשעבר וואליד צאדק, חבר פורום מג’די הלך לעולמו

בחמישי בערב הלך לעולמו חבר הכנסת וסגן שר החקלאות לשעבר וואליד צאדק, תושב טייבה, מורה ומחנך בעברו, לפני שנכנס לפוליטיקה.

וואליד שימש כסגן שר החקלאות, ממפלגתו של חיים אורון מטעם מר”צ. בשנת 1992, בממשלת יצחק רבין ז”ל. 

וואליד הוציא ספר, גולה בארצו, על חייו, הספר זכה להתעניינות רבה בארץ ובחו”ל. 

וואליד היה חבר וותיק בפורום מאגד’י בכפר סבא. 

ביום שישי נערכה הלוויתו של וואליד צאדק, בבית העלמין בטייבה.

בהלוויה נכחו-איימן עודה, ראש הרשימה הערבית המשותפת, ח”כ עיסוואי פריג’ ממר”צ, ח”כ לשעבר מוחמד ברכה, סאמר סעד, מהרשימה הערבית המשותפת, תושב טייבה. כמו כן הגיעו ללוויה ,7 לחברי פורום מאג’די-דב עילם ואשתו זיווה ,יוסי ניישלוס, יהודית חפץ ובתה נטלי, נחום ליכטיק, שלמה שרגאי וכן מונגיד נסאר ואחיו מוראד .

כמו כן נכחו בלוויה חברי מועצת עיריית כפר סבא –רויטל לן כהן ויהודה יוגד, ממר”צ.

יהודית חפץ, סיפרה על וואליד כי- וואליד היה “איש נפלא, איש מרשים גשר לשלום עבורנו חברי מאג’די אבדה לא קטנה. הייתי מאוד שמחה לו מישהו מהמשפחה היה ממשיך להגיע מפעם לפעם, מקווה שנוכל לקיים להמשיך במורשת שלו. הכרתי אותו מ-2007, היה מגיע באופן קבוע”. 

דב עילם, ספד לו “ליווינו את חברנו וואליד צאדק, שהיה מפורום מאג’די כפר סבא ותרם תרומה רבה  וחשובה ביותר לפורום שמתבסס על דו קיום יהודי ערבי, לו היו במזרח התיכון הרבה ערבים כמו וואליד צאדק, כבר מזמן היה שורר שלום במזרח התיכון והיה נראה אחרת לחלוטין, אבל אנשים כמו וואליד נותנים לנו תקווה שאפשר להמשיך להאמין וצריך להמשיך להאמין ולהגיע בסוף לשלום במזרח התיכון וישררו יחסים טובים בין היהודים והערבים. וואליד היה מהראשונים בפורום 10 שנים מאז הגיע לראשונה היה בא באופן קבוע, מנחה מפגשים ונוטל חלק רציני מאוד בפעילות של הפורום. וואליד זכה להאדה רבה, ותמיד כולם היו קשובים לו. ידענו שהוא אומר דברים חכמים, דברים מהלב ותמיד כולם היו סקרנים לדעת מה יאמר וואליד. יחסר, יחסר לנו מאוד”. 

עוד הוסיף עילם כי “בשישי הקרוב תערך ישיבה של פורום מאג’די לזכרו של וואליד בהשתתפות בני משפחתו ותתקיים הרצאה בנושא
דו קיום ישראל ערבי שהיה כחוט השני בפעילות של וואליד  עם ח”כ והשר לשעבר, רן כהן ועם יו”ר מפעל הפיס, אלוף במיל’
עוזי דיין”. 

יהודה יוגד, חבר מועצת עיריית כפר סבא, סיפר על וואליד כי- “ההכרות עם וואליד הייתה בעיקר בפורום של מפלגת מר”צ ובפורום מאג’די יצא לי גם לשמוע אותו מדבר וגם לדבר עמו ב-4 עיניים ,אחד האנשים שיותר פעל לקרוב לבבות, בן אדם מרשים. במבט הראשון שאתה רואה אותו, אתה רואה שיש אדם חכם, נבון ,עם לב מדהים”. 

נחום ליכטיק, סיפר על וואליד “בן אדם משכמו ומעלה, שוחר שלום, אדם שסבל לא מעט, מהספר שכתב. עבר חיים לא פשוטים
קשה לגדול כילד ערבי, במדינה יהודית מתפתחת ,יחד עם זה הוא לא שידר את זה, שידר כל הזמן רצון טוב, ניסה לחשוב טוב .
כיוון לשלום, רצה הדברות והבנה בין העמים, חבל שהלך”. 

שלמה שרגאי “קראתי את הספר שלו, גולה בארצו כתוב בספר שהוא קיבל מכות שהיה ילד ממשמר הגבול. סיפרתי לו שאני קבלתי מכות בפרס מהפרסים ועשינו קיזוז, אז הוא ככה צמח הכרתי אותו, קראתי את הספר, מאוד הערכתי אותו”. 

מונג’יד נאסר מבעלי מסעדת מאג’די ,סיפר “הכרתי את וואליד כחבר המשפחה ,לפני שהכרתי אותו כחבר הפורום, החברות התחזקה אחרי שהוא הגיע לפורום ונהיה אחד מחברי הפורום הקבועים, היה אדם הגון , חזק, עם דעות חזקות. היה אדם שלא מתפשר, אדם פשוט נעים .
איבדנו אדם שוחר שלום, נקווה שהפורום ימשיך לזכור את וואליד והאנשים שכמוהו”. 

מוראד נסאר, אחיהם של מאג’די ומונג’יד מבעלי מסעדת מאג’די סיפר “לדעתי וואליד היה בן אדם מאוד מכובד, מאוד ידע מה הוא רוצה. היה בן אדם מיוחד, גם מבלי שדברת אתו ידעת שהוא בן אדם מיוחד. הייתה לו שפת גוף, בן אדם משכמו ומעלה . שיהיו לנו עוד
הרבה אנשים כמוהו ונהיה במצב טוב”. 

 

וליד צאדק ז"ל
צילום: מרק בריל

תגובות

תגובות