תנו כבוד לבני הנוער מהאיחוד החקלאי המסייעים לקהילה

אחד הדברים המייחדים את תנועת הנוער של האיחוד החקלאי היא ההתנדבות והסיוע לילדים בכפר סבא. חניכי תנועת הנוער לא מסתפקים בפעילויות בסניפים ומפעילים שורה של פרויקטים חברתיים התנדבותיים ברחבי הארץ. באזור השרון פועלים מספר סניפים חזקים המפעילים שורה של פרויקטים התנדבותיים מרשימים. 



קומונות מתן מתנדבת בבית הספר סאלד בכפר סבא:

סאלד הינו בית ספר ממלכתי אזורי לחינוך מיוחד, המיועד לתלמידים בעלי פיגור קל רב בעייתי, השוכן בכפר סבא בתחום הקריה החינוכית הצפונית. בבית הספר לומדים תלמידים המתגוררים באזור השרון, המרכז והשומרון, ומגיעים מ-32 ישובים. בית הספר נותן מענה לצרכים התרבותיים של תלמידים מאוכלוסיות שונות: חילוניים, מסורתיים, דתיים, ותלמידים מהמגזר הערבי.
הקומונרים מלווים וחונכים ילדים, פועלים ליצירת קשר בין אישי חינוכי מול ילדים (חונכות)



חניכי סניף מתן מתנדבים במועדונית "קדימה", כפר סבא

בית הנוער מיועד לילדים בגילאי 6-12 ומעניק להם מסגרת של בית חם משעות הצהריים ועד הערב. המסגרת כוללת ארוחת צהריים חמה, עזרה בהכנת שיעורי בית, חוגים, פעילות חברתית וארוחת ערב. המסגרת פועלת חמישה ימים בשבוע ובזמן חגים וחופשות פועלת במתכונת של קייטנה.
החניכים בונים פעילויות מדי שבוע והעברתם לקבוצת החניכים, משמשים דמות בוגר משמעותי עבור החניכים ויצירת קשר אישי תומך בין המדריך לחניך.

חניכי סניף מתן מתנדבים בבית חולים מאיר, כפר סבא

מדובר בהדרכה קבועה מדי שבוע במחלקת ילדים בבית חולים מאיר. המדריכים מגיעים אחרי בית הספר ופוגשים את הילדים המאושפזים במחלקה, שגרת הטיפולים נשברת על ידי משחקי הקופסא, פעילויות היצירה ושאר הפעילויות המיוחדות איתם מביאים המדריכים. צוות "מאירים" הפך לחלק בלתי נפרד מהמחלקה, והילדים מחכים להם וזוכרים את המחווה הקטנה שעשו למענם, כשהם מחלימים ומשתחררים.
במסגרת ההתנדבות, בונים חניכי תנועת הנוער פעילות המתאימה לרוח מחלקת הילדים, פועלים ליצירת אווירה טובה ושמחה במחלקה, תוך יצירת קשר אישי עם המאושפזים.

חניכי סניף מתן משתפים פעולה עם סניף בני עקיבא בכפר סבא

מדובר בפרויקט ברוחו ולזכרו של סגן הדר גולדין ז"ל, שנפל בהגנה על המדינה במבצע "צוק איתן".
מפגש בין בני נוער דתיים וחילונים, היכרות עם אורח חיים שונה, והבנה שאנחנו גם מאוד דומים, הכוונה לעשייה משותפת, יצירה התנדבות ביחד את הפרויקט מנהלים חמישה בני נוער ממתן, וחמישה מ"בני עקיבא" סניף כפר סבא.

חניכי סניף מתן מתנדבים בכפר ברא

בני נוער בכיתות ט’ י’ ממתן ומכפר ברא, נפגשים למפגש שובר סטיגמות והיכרות עם השכנים שלעולם לא נפגשו כדי לקדם פעילות התנדבותית משותפת.
המטרה היא להכיר מעט את האוכלוסייה הערביתיהודית בישראל, כדי שנדע שניתן לקיים חיים משותפים וישנה דרך שהיא לא מלחמה.

חניכי השכבה הבוגרת בסניף רמות השבים מתנדבים בבית הספר קוממיות בבני ברק

בית הספר היסודי ממוקם בשכונת פרדס כץ החילונית בבני ברק שמתגוררים בה מהגרים ועובדים זרים בשכנות למשפחות מוחלשות. השכונה ידועה במשפחות פשע ואלימות הנמצאים בה.
הקומונרים מדריכים פעולה פעם בשבועיים, כמו כן מלווים וחונכים חברתית של תלמידי הכיתה, פועלים להעצמה אישית של הילדים על ידי איתור כוחות ויכולות אישיות וליצירת קשר בין אישי חינוכי עם תלמידי הכיתה

חניכי השכבה הבוגרת בסניף רמות השבים מתנדבים בשכונת שרת, הוד השרון

השכונה הצמודה למושב נבנתה ע"י משרד השיכון ויועדה ברובה לעולים חדשים ומאוכלסת במשפחות עם מצב סוציואקונומי נמוך יחסית.
הקומונרים מדריכים קבוצות פעם בשבוע, מארגנים אירועים בחגים עם הקהילה ומשתפים את ילדי השכונה בפעילות של סניף התנועה

חניכי סניף בית יצחק מתנדבים במועדוניות משרד הרווחה בשיכון ותיקים נתניה

המועדוניות של משרד הרווחה בנתניה פועלות ברחבי העיר וחניכי התנועה מדריכים בשלוש מועדוניות בשכונת ותיקים. המועדוניות פועלות באופן יומיומי ונתנות מענה למשפחות במצבים סוציאלים שונים ואחת מהמטרות של המועדונית היא לנסות לשמור על שגרת חיים יציבה ומבוססות אשר הילדים לא בהכרח מקבלים בבית. אחת המועדוניות אף עוסקת בשילוב ילדים צעירים עם קשיים שונים – רגשיים, לימודיים וכו’ והשנייה מורכבת מבני ובנות העדה האתיופית בלבד, בכל המועדוניות הילדים בכיתות א’-ד’, הקבוצות מונות 12-15 חניכים.
חניכי תנועת הנוער משמשים אח גדול וחונך לחניכי המועדונית, עוסקים בליווי והדרכה חברתית וערכית של חניכי המועדונית כקבוצה. כמו כן משלבים את ילדי המועדונית בפעילות הקהילתית בכפר בית יצחק ויוצרים קשר בלתי-אמצעי בין המדריך לחניך.

תנועת הנוער של האיחוד החקלאי הוקמה בשנת 1978 והיא מונה כיום 35 סניפים

בתנועה פעילים למעלה מ- 5000 בני נוער מכיתות ד’ ועד י"ב, המגיעים לא רק מישובי האיחוד החקלאי אלא גם מערים וקיבוצים שכנים. את הפעילות מובילים כ-750 מדריכים בוגרי התנועה. הפעילות כיום ממשיכה את רוח וערכי התנועה הכוללים חינוך לשוויון, אחריות ומעורבות תוך שימור ערכי סולידאריות בצד חופש מחשבה ופעולה.

תנועת הנוער של האיחוד החקלאי פועלת לחינוך הילדים ובני הנוער בקהילה לערכים של שוויון ערך האדם, אחריות ומעורבות, חיי משפחה חברה וקהילה סולידאריים וציונות. התנועה מתמקדת בפיתוח היכולות האישיות של בני הנוער להיות מנהיגים מובילים בקהילתם.
תנועת הנוער של האיחוד החקלאי הינה תנועת נוער בלתי מפלגתית שהוקמה על ידי התנועה המיישבת, האיחוד החקלאי.

פעילות סניפים

הייוחדיות של סניפי התנועה היא בהיותם של הסניפים מערבים בקהילה ומשתפים פעולה עם המועצה האזורית. הסניפים לא מתמקדים רק בפעילות ארגונית אלא שלבים באופן רציף ושוטף את פעילות החניכים בהקשר של הקהילה בה הם נמצאים.
בנוסף כל סניף מתנדב בערים שכנות. כך למשל סניף מתן מתנדב באקי"ם כפר סבא, סניף רמות השבים בשכונת שרת בהוד השרון.

תנועת הנוער של האיחוד החקלאי פועלת לחינוך הילדים ובני הנוער בקהילה לערכים של שוויון ערך האדם, אחריות ומעורבות, חיי משפחה חברה וקהילה סולידאריים וציונות. התנועה מתמקדת בפיתוח היכולות האישיות של בני הנוער להיות מנהיגים מובילים בקהילתם.
תנועת הנוער של האיחוד החקלאי הינה תנועת נוער בלתי מפלגתית והיא משוייכת לאיחוד החקלאי שהוא קואופרציה חופשית, בלתי כפויה ובלתי מפלגתית, המתמקדת בעידוד היוזמה האישית של חברי הכפרים.

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי הוא תנועת התיישבות א פוליטית הכוללת כ-80 יישובים ואגודות חקלאיות של המעמד הבינוני.
התנועה שהוקמה בשנות ה- 30 של המאה ה-200 על ידי יוצאי העלייה החמישית שבאו בעיקר מגרמניה היא אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-30 של המאה ה-20. תפיסת האיחוד החקלאי לאפשר קואופרציה חופשית, בלתי כפויה ובלתי מפלגתית, המתמקדת בעידוד היוזמה האישית של חברי הכפרים.

תגובות

תגובות