“לראש העיר אין סמכות לכפות הקלטה”

סיעת תפו”ח פנתה לממונה על המחוז במשרד הפנים בתלונה על ראש העירייה יהודה בן חמו המחייב את יו”ר ועדת הביקורת יובל לוי להקליט את ועדות הביקורת
"אודה להתערבותך בתוקף סמכותך כממונה על המחוז", מבקש לוי מהממונה רות יוסף "מדובר בניסיון לפגיעה בעצמאות ועדת ביקורת בכפר סבא. צר לי שסיעות הקואליציה שותפות לדרך זו ואינן מונעות השתלחות כנגד עצמאות הדיונים בועדת ביקורת. עצמאות ועדת ביקורת הוכרה בפקודת העיריות כחלק מהאיסור על ראש העיר וסגניו וחברי ההנהלה להשתתף בועדה. ראש העיר הופנה על ידי לקבלת צו ממקור סמכות ראוי אך טרם פעל כך. ההיפך הוא הנכון, כבר נעשה ניסיון אחד לכפות הקלטה בישיבה שלא בידיעתי וההקלטה בוטלה על ידי". 

עוד טוען לוי "הקלטה בועדה ופרסום התמלילים ימנעו הבעת דעות חופשית נגד ליקויי ניהול שנמצאו בפעולות העירייה, מחשש לתביעות או לחשיפה לידיעת ראש העיר שהתנהלותו מבוקרת כחלק מפעולת הוועדה. קיום ההקלטה ימנע דיון עצמאי חופשי וראוי בגורמי הליקויים או הטיפול בהם בישיבות הועדה. לראש העיר או לאף גורם עירוני אחר אין סמכות לכפות הקלטה או הסדר אחר בהתנהלות הוועדה.
יתכן אף שאם רצה ראש העיר או מאן דהו אחר לערער על החלטתי היה עליו לפנות לעתירה מנהלית. פניותיי לנציג היועמ״ש לממשלה, עו״ד אלון בן זקן, היועמ״ש לעיריית כפר סבא, לא סייעו למניעת התערבות ראש העיר בשיבוש עצמאותה". 

תגובות