“היה חשוב לי לפגוש פנים אל פנים את האנשים שעבורם אני קמה בכל בוקר לעבודה”

אומרת הרכזת האדמיניסטרטיבית בחברת תרופות שהחליטה עם עובדי החברה לעשות טוב לחולים: מה עושים עובדות ועובדים בחברת תרופות, שבפעילותם היומיומית אינם פוגשים את החולות והחולים או את הצוותים הרפואיים? בחברת רוש ישראל מצאו דרך מקורית לחבר בין העולמות: עבודות מעשי ידי העובדים חולקו על ידם באופן אישי במרכז הרפואי איכילוב. “מתברר שלמילים לתת ולקבל יש את אותה המשמעות”

הפרויקט החברתי "רוש מושיטה יד" פועל כבר 12 שנה לקידום רווחתם של החולות והחולים ובני משפחותיהם וזוכה לשיתוף פעולה יוצא דופן גם מצד הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ. בפעילות ראשונה מסוגה ולאור דרישת עובדות ועובדי חברת רוש, הוחלט לקיים מפגש דווקא עם אלה, שבפעילותם היומיומית אינם זוכים להכיר מקרוב את חולות וחולי הסרטן: עובדי אדמיניסטרציה, רגולציה, מחלקה משפטית ועוד. לקראת המפגש עיצבו העובדות והעובדים מתנות מעשה ידם, כגון מסגרת לתמונה, מחזיקי מפתחות ומתלים. את השי שנעטף חלקו באופן אישי לחולות ולחולים במחלקה האונקולוגית במרכז הרפואי איכילוב.

כך מספרת רחלי אליהו, עורכת דין בחברה: "זו הפעם הראשונה שאני מגיעה באופן יזום לפגוש ולשוחח עם אלה שהמוצרים שלנו בסופו של דבר מיועדים להם. ביקור ראשון תמיד מלווה בחרדת קודש. פגשתי חולות וחולים אמיצים, שלצדם בני משפחה אוהבים. זוהי חוויה מעשירה ומעוררת מחשבה".

גם רינת סתיו ממחלקת הכספים של רוש, התרגשה במיוחד: "תמיד למדו אותנו שהמילים לתת ולקבל הן הפכים. רק מפגש שכזה לימד אותי עד כמה הגבול בין שתי המילים דק – עד שהן הופכות לנרדפות. בסופו של יום – גם החולים וגם העובדים רצו את אותו הדבר: להיפגש, לחייך ולהכיר תודה."

צילום: ליאור צור

תגובות