כנס הסברה נגד הריסת בתים בקלנסוואה ובמגזר הערבי נערך בכפר סבא

עו”ד חמד רזאווי –”אנחנו מנסים להסביר את המציאות הקשה, הצפיפות בבתים ,בכפרים ,ביישובים הערבים עקב המדיניות הגזענית של ממשלת ישראל שלא מאפשרת הרחבת שטחים בתחום השיפוטי של יישובים ערבים ובגלל זה נגרמת גם בעיות כלכליות ובריאותיות קשות ולטעמנו יש ניתוק מוחלט בכל מה שקשור לסוגית בניית בתים ללא היתר והריסת בתים”..

אמש בחמישי התקיים בכפר סבא ,במדרחוב ירושלים מפגש פעילים של מעגל השרון והמשולש הדרומי של תנועת “עומדים ביחד” ושל תושבי קלנסוואה שבתיהם עומדים להיהרס לאחר שזה לא מכבר 11 בתים כבר נהרסו. בנוסף הגיעו גם פעילים מתנועות וארגוני שלום וזכויות אדם מכפר סבא והרצליה ביניהם עורכי דין ועוד’. בין תושבי קלנסוואה שהגיעו למפגש היו עורכי דין ובעלי מקצוע בתחום התכנון והבנייה. פעילי ארגון “עומדים ביחד” לקחו את פרטיהם של העוברים והשבים בכדי לצרפם למאגר הפעילים וניסו לשכנעם לשמוע את הדברים שנאמרו באירוע.

אלון ליגרין מהנהגת תנועת “עומדים ביחד ” ציין כי- ” ארגנו אוהל הדברות ומאבק של אנשים שבאים מכל רחבי השרון והמשולש הדרומי, הגיעו לכאן בעיקר תושבים מכל היישובים שבאו לשמוע על המאבק של הציבור הערבי של התושבים ביישובים הערבים פה בסביבה נגד הריסות הבתים ועל הזכות לדיור, שמענו על המצוקות של האנשים שמענו על החיים תחת הסכנה של צווים להריסה שמענו על האפשרויות שלא באמת קיימות לבנות בתים בצורה חוקית ועדיין אנשים צרכים לבנות, לכן נוצר המצב הנוכחי. “עומדים ביחד” היא תנועה שמתארגנת למאבק מסתכלת על המציאות מסביב וחושבת איך אפשר לשנות אותה ובכדי לשנות אתה צריך לבנות תנועה של אנשים שמוכנים להיאבק ביחד ולייצר את המקום הזה כמקום שבו לכולנו יש מקום . האירוע שלנו היום זה אירוע ראשון של מעגל המשולש הדומי והשרון של |עומדים ביחד” .אנחנו מצפים לעוד הרבה אירועים התנועה מתעסקת בנושאים של שלום שיוויון על כל הצדדים, שלום וצדק חברתי .התנועה מאמינה שמאבקים והרבדים השונים של החיים קשורים ,שזורים זה בזה לכן אי אפשר להפריד את המאבקים כדי לשנות את המציאות צריך השקפת עולם הוליסטית”.

עו”ד חמד רזאווי מקלנסוואה ציין בדבריו כי-” אני פעיל נגד הריסת בתים בקלנסוואה הגענו לכפר סבא על מנת שגם החברה היהודית תדע מה קורה בחברה הערבית בכל מה שקשור לבנייה הבלתי חוקית, להריסת בתים, וכל הדעה שהערבים בונים ללא היתר ומשתלטים על אדמות מדינה ,זאת טענה שאינה נכונה .אנחנו מנסים להסביר את המציאות הקשה, הצפיפות בבתים ,בכפרים ,ביישובים הערבים עקב המדיניות הגזענית של ממשלת ישראל שלא מאפשרת הרחבת שטחים בתחום השיפוטי של יישובים ערבים ובגלל זה נגרמת גם בעיות כלכליות ובריאותיות קשות ולטעמנו יש ניתוק מוחלט בכל מה שקשור לסוגית בניית בתים ללא היתר והריסת בתים. אנחנו מנסים להעביר את התמונה הנכונה ושהחברה היהודית תשמע ,תדע ,תלמד, תרגיש את הכאב של היישובים של התושבים הערבים . מדובר במצוקה מאוד קשה , כואבת לתושבים .הגיע הזמן גם שהקול שלנו יגיע לחברה היהודית שביחד אתם ננסה לבנות מאבק מאוד רציני ,נוקשה נגד מדיניות נתניהו ומדיניות הריסת הבתים באופן שרירותי . אני לאחר המפגש הזה ראיתי שבאמת יש אפשרות,הזדמנות למצוא ולנהל מאבק משותף ערבי יהודי בכל מה שקשור להריסת הבתים. ארגון “עומדים ביחד” בזמין את האנשים אבל הגיעו גם הבעלים של הבתים מקלנסוואה ,שמאוימים להריסה ובנתיים יש עיכוב ביצוע עד 1 לאוקטובר 2017 והגיע גם מהנדס מתכנן ומודד, עדאל מתאני ואנוכי עו”ד שמלווה תושבים ומייעץ להם בכל מה שקשור להריסת בתים”

מתאני עדאל ציין בדבריו כי” הגענו כדי להסביר את עניין ההריסות במגזר הערבי ובמיוחד בקלנסוואה. הזמינו אותנו חברה שמאלנים מכפר סבא הרסו כבר 11 בתים לפני כמה חודשים ועכשיו יש צווי הריסה ל-6 בתים .החברה מכפר סבא בקשו להבין מה קורה בדיוק,למה זה קורה, אז באנו ואנו שמחים באמת שהזמינו אותנו כי הם דואגים ואכפת להם מהעניין”. .

תגובות