שמחה בר לב יו”ר עמותת מלוא הטנא בכפר סבא הלך לעולמו

בחודשים האחרונים סבל בר לב ממחלה קשה והיה מאושפז בבית חולים. אשתו נורית בר לב כיהנה כמנהלת אגף משאבי קהילה בעיריית כפר סבא.

גרים בכפר סבא מ-1987 וחבריו מספרים כי היה בן אדם נדיב, בעל לב גדול ורחב תמיד מנסה לעזור לאנשים .אבא טוב מקסים, בעל מסור,

מספרת נורית “50 שנה היינו נשואים סבא מופלא, אהב את ילדיו ונכדיו”.

.שמחה בר לב השאר אחריו אישה נורית ,2בנים גיא ,עוזי ובת שירה ו-6 נכדים. שמחה בר לב הובא למנוחות  ביום ראשון ב-14.00  בבית העלמין פרדס חיים. בדיוק בשעות בו העמותה בה עמד בראשה חילקה את סלי המזון. רבים  מארגוני המתנדבים ,יושבי ראש עמותות ועובדי עיריית כפר סבא ונבחרי הציבור השתתפו בלוויה .המשפחה יושבת שבעה ברחוב משעול הזמר 3

בלוויה נכחו-אנשי אגף הרווחה, חברי מועצת העיר מתי פז ועמירם מילר, לאה מילר שהקימה את עמותת  מלוא הטנא, ירון גולדמן יו”ר מועצת ארגוני המתנדבים לשעבר, יו”ר מועצת ארגוני המתנדבים הנוכחי משה גרומב יוסי סדבון אנשי עמותת מלוא הטנא אלי שרון דוד ישעיהו דוד אורן ועוד’.

צביקה צרפתי ממלא מקום ראש העיר ציין בדבריו כי-” צער עמוק את כולנו היום. בלב שבור ובכאב צורב נפגשים אנו כאן כדי ללוות במסעו האחרון את יקירנו שמחה בר לב זכרו לברכה אשר נפרד מאתנו בטרם עת. בן 71 במותו .שמחה נולד בשנת 46 בחיפה בן יחד לאביו משה יליד הונגריה ולאמו אילנה ניצולת שואה .כבר בתקופת נעוריו בנוער העובד והלומד זכה שמחה לכינוי סמוך מפי חבריו שבתנועה הם תמיד ידעו שיש על מי לסמוך ברגעים קשים ברגע שצריך להתנדב ומתי שצריך אפשר לסמוך על שמחה. ביוני 67 בעיצומו של אותו שבוע היסטורי שבו הכריע צה”ל את כל צבאות ערב בשישה ימים נשא שמחה לאשה את נורית אותה הכיר כבר משנותיהם המשותפות בבית הספר היסודי . מסע חייהם המשותף של נורית ושמחה נמשך קרוב ל-50 שנה. 50 שנה של נישואים ,של אהבה ,של חברות ,של גידול הדור הבא .לאורך הדרך נדדו בני משפחת בר לב בין מספר תחנות חיים בארץ ובחו”ל ,הם התגוררו בחיפה נסעו לשליחות של 6 שנים בחו”ל ושחזרו בשנת 87 בנו את ביתם החדש כאן בכפר סבא. תחילה ברחוב הרצל ובהמשך ברחוב הכרמל. לאחר קריירה מרשימה בתחום ההייטק וכעצמאי פרש שמחה לגמלאות והתמסר כל כולו למפעל חייו למלאכת ההתנדבות שכולנו צרכים רק להתברך ולהודות לו. עמותת מלוא הטנא אותה הקים למעלה משנות דור של עשיית קודש בתחום איסוף מזון לנזקקים מלמדת רבות על שמחה על הלב הענק והערכים הספוגים בו. שמחה זכר בכל העת שחברה נמדדת לפי החוליות החלשות שבה ומוערכת לפי מידת הנחישות שלה ותמיד צריך לחזק אותה. החזק צריך לחזק את החלש יעידו על כך אלפי הנזקקים שחגיהם התמלאו בתקווה אודות למסירות המופלאה שלו יעידו על כך עוברי אורח שהיו זקוקים לעזרה וסיוע בסחיבת סלים מהמכולת או בהחלפת גלגל באמצע הלילה. יעידו על כל אנשי העמותה ששמחה נותר עמם בקשר גם ממיטת בית החולים ממנ פיקד על מבצעי חלוקת המזון. כזה הוא שמחה נדיב ואוהב אדם סמל ודוגמא למסירות לנדיבות ולעזרה אשר לימד אותנו איך הופכים את האחדות שבין האנשים הפכה לאחריות כלפי כל אחד מהם וכל אחת מהן. בכך נענה למצווה שבאה מתורתנו לצד עבודת העמותה המשיך שמחה להרצות על מלוא הטנא בבתי ספר בעיר, ולגייס תלמידים והורים לסייע ולתרום במקביל פעל רבות למען איכות הסביבה ועשה כל אשר לעל ידו כדי שהשיחים והעצים שמפריעים להולכי הרגל יגזמו אך ישמרו. לא בכדי כינו אותו במוקד העירוני המודיע.כל טלפון שהגיע ממנו ידעו שזה טלפון שצריך לטפל. באופן אישי אני נרגש ומברך על יום על הזכות שנתנה לי להודות לך באופן אישי שמחה להביע את הערכתי לפועלך למען התושבים ולמען העיר .את מקל ההתנדבות העביר שמחה גם לילדיו שממשיכים לצעוד בשבילי הערכים וההתנדבות שהיו עבור שמחה לדרך חיים שבילים שמקורם מעל הכל בנדיבות לבם היום תם מסע חייו שדל האיש המיוחד הזה וכולנו בוכים וכואבים יחד אתכם בני המשפחה ומאמצים אתכם לליבנו אני יודע שאין נחמה ותחליף לאב לבן זוג ולסבא נפלא כשמחה אך כולי תקווה שתמצאו מזור בחיבוק החם שלנו ,ובידיעה שזכיתם לגדול ולצמוח בצלו של האיש הנערץ הזה ולהעניק לו שמחה והתרגשות שאין גדולות מהן אנחנו כאן היום כדי לומר לכם שהקהילה  בכפר סבא כואבת את לכתו של שמחה דמותו האצילית ויפת התואר לעד תוותר על לוח ליבנו יהיה זכרו ברוך “.

אלי שרון יו”ר עמותת מלוא הטנא לשעבר ציין בדבריו כי-” הכרנו במשך שנים רבות בהתנדבות השוטפת במלוא הטנא שנים של התנדבות ועשייה למען החברה והקהילה עברנו יחד משוכות לא מעטות, על מנת למקסם את היכולות שלנו מול עמיתנו כדי לקבל יותר תרומות מצרכים ירקות פירות ושאר מוצרים על מנת לחלק סל מכובד .מאות משפחות שקבלו את הסלים היו רוצים לעמוד כאן בדרכך האחרונה ולומר תודה. תודה על סיוע ועזרה למשפחות נזקקות תודה על מלחמה עקשת כדי להטיב את מצבן. תמיד דאגנו לשמור על כבודן עת היינו מביאים את הסלים אליהם מניחים את הסל במטבח או בפינת האוכל התודה והברכות שקבלנו היו שכרנו. אתה ידידי וחברי שמחה יישמת זאת בכל המשמעות, משפחות שלמדנו להכיר במרוצת הזמן והשנים כדי לסייע להן ולא במעט כדי שלא יישארו ללא סיוע וללא עזרה .תרומתך כחבר הנהלה ובשנים האחרונות כיו”ר העמותה תפקיד שלקחת על עצמך ברצון ותוך כדי ידיעה את חשיבותו לא תסולא בפז. התחלת את התנדבותך בעמותה מאז היווסדה סייעת ועזרת בכל התפקידים איסוף מזון מהירקנים בימי שישי, לחמים מהמאפיות מוצרי מזון מבתי הספר ועוד תפקידים עד לתפקיד יו”ר העמותה. בפגישות שהיו בינינו כשכיהנתי כיו”ר העמותה אמרת לי אקח את התפקיד למספר חודשים ואחר כך נראה. הנכונות לשאת בעול לא הייתה קלה למרות שכל אחד מהחברים נתן יד וסייע המושכות היו בידיך . עשית זאת במסירות וביעילות עד שחלית ואת מקומך מילא דוד ישעיהו ובסיוע כל החברים והמתנדבים בעמותה .מידי פעם היינו מתעדכנים לגביי מצב בריאותך ועקבנו בדאגה שמצבך החמיר ולא היה לרופאים מה לעשות. בפתאומיות נגדעה תקופה של בעל מסור לנורית לילדים ולנכדים. חבר ורע שנלקח מאתנו בטרם עת תמיד היה חיוך על פניך ובמיוחד כאשר דברנו על הילדים והנכדים .האישה הילדים והנכדים שאותם כה אהבת. קשה להאמין שאנו עומדים היום ומספידים אותך שרק לפני זמן לא רב צחקנו חייכנו ותכננו כיצד לשפר ולסייע לאחרים ולצערנו אין אנו יכולים לעזור ולסייע לחבר יקר שהלך מאתנו נוח על משכבך חבר יקר שמור ממעל על משפחתך חבריך ומוקירך שבאו לחלוק לך כבוד אחרון יהי זכרך ברוך”.

 

תגובות