יו”ר ההסתדרות בכפר סבא, ארגן ערב שירי לוחמים

בחמישי בערב נערך באולמי חאן באבא ברחוב התע”ש בכפר סבא כמידי שנה לקראת יום הזיכרון לחללי צה”ל, ערב שירי לוחמים אשר מארגן יו”ר ההסתדרות בכפר סבא, הוד השרון ורעננה שאולי דור.

לערב הגיעו עשרות רבות של אנשים בין היתר נראו בקהל חברת מועצת העיר לשעבר, נורית חסון ,דב עילם ורעייתו זיווה.

אורח הכבוד בערב היה שר המשפטים לשעבר, פרופסור שמעון שטרית. בערב הופיעו הזמרים דקלון, סגיב כהן והזמרת ענבל דור שהיא גם בתו של שאולי דור. בערב הושמע לראשונה קליפ חדש לזכר הנופלים באסון המסוקים לפני  20 שנה. את מילות השיר כתב שאולי דור.

שר המשפטים לשעבר שמעון שטרית ציין בדבריו כי-”  ההסתדרות עוסקת גם בפעילות תרבותית חווייתית ולא רק בייצוג עובדים. האולם מלא מפה לפה ויישר כוח על הפעילות התרבותית. אנו ברחבי הארץ הפך להיות באמת מנהג להתכנס לשיר לזכרם של לוחמים שנפלו ולכבד את הלוחמים שהמשיכו להיאבק בכל מערכות ישראל .במלחמת השחרור הבנו שהלוחמים ואלו שנפלו הגישו לנו את המדינה על מגש הכסף אבל למעשה הם גם שמרו על מגש הכסף במערכות הנוספות ,שלצערנו שנאלצנו להיאבק מידי כמה שנים. במחזוריות מדהימה גם עכשיו אנו נמצאים בעיצומם של מאבקים . אנו נמצאים במאבק מתמשך על הגנת המדינה על גבולותיה אנחנו בצדק חשים גאווה גדולה על ההישגים שהשגנו במדינת ישראל  ויכולים להגיד שקרבנם של הנופלים לא היה לשווא. שקרבנם היה לקיים מדינה יהודית דמוקרטית ריבונית חזקה מאמינה בצדקתה מוסרית .אי אפשר אומנם לדבר רק במונחים של שביעות רצון יש לנו הרבה אתגרים דיור בר השגה לא קיים לצערנו וצריך לעשות מאמץ ביטחון תעסוקתי נחלש מאוד בדורות הנוכחים גם הבנים והנכדים עד שיגיעו למצב של ביטחון תעסוקתי שפעם היה זה קל זמן ויש גם בקטעים הקשים של שמירה על הדמוקרטיה תקשורת חופשית לפעמים מאותגרת ערכי צה”ל עומדים במבחן בתי המשפט עומדים בביקורת לא מעט פעמים .יש לנו אתגר גדול לשמור על הדמוקרטיה ולשמור על הערכיות במדינה כדי שתהיה מדינה כמו שהאבות המייסדים קבעו בעת הקמת המדינה. האבות המייסדים בן גוריון בגין שמעון פרס שחתמו על מגית העצמאות קבעו את דמותה .אנו חווים להם את החובה להמשיך להיאבק לכך שמדינת ישראל תהיה מדינה ששומרת גם על ערכים של צדק חברתי של שמירה על הדמוקרטיה בערב כזב שבו אנחנו מגוונים את התמהיל של השירה ,זו שירה שצמחה מדורות יותר מאוחרים התקבלה שירה אמיתית שנוגעת בלב לצד השירה כמו שיר הרעות שהוא ההמנון למעשה של מלחמת ששת הימים עד היום אנו מחברים את התרבות ואת השירה לזיכרון. לזיכרון הלאומי האישי אבל יש בו גם מחויבות כלפיי הנופלים כלפיי הלוחמים להמשיך לעשות מאמץ כדי שאנחנו נהיה גם חברה שמקיימת מדינה חזקה בכלכלה בחברה בייצוא אבל גם מדינה חזקה ערכים בביטחון מברך את כולכם שבאתם לשיר ביחד ולזכור ומודה לשאולי ליו”ר מרחב ההסתדרות בנע”מת וליוחנן נתנזון שלא יכל להגיע”.

שאולי דור ציין בדבריו כי-“השנה החלטנו לעשות תמהיל שונה בזמרים ובמוסיקה”.

 

מאת: דן ברק

תגובות