הקואליציה והאופוזיציה בכפר סבא מאחדים כוחות נגד תוכנית מתאר עיר : אין שום הצדקה שבכ”ס תאושר בניה מסיבית של יותר מ 50% מעל רעננה

חברי האופוזיציה בחיזוק חברי קואליציה התומכים בהשבת התכנית לדיון פנו השבוע לוועדה המחוזית לתכנון ובניה תחת הכותרת “בקשה להשבת תב”ע כס/2035 לדיון חוזר במליאת תכנון ובניה”. 

חברי המועצה שחתמו הם יובל לוי, ענת קלומל, אתי הדנה, עילאי הרסגור הנדין, פליאה קטנר, איתן צנעני, אמיר קולמן, רוויטל לן כהן, יהודה יוגד, ממה שיינפיין ואורן כהן. 

“ביום 5.1.16 בשעות הערב, קיבלנו בדוא”ל זימון לישיבת מליאת תכנון ובניה שענינה אישור תוכנית המתאר שבנדון, אשר נקבעה ליום 13.1.16 ולזימון צורף חומר רלוונטי. 6 מחברי המליאה, שהנם חברי הקואליציה, ביקשו לדחות את הישיבה, מפאת השהות הקצרה שניתנה מזמן העברת החומרים ועד הישיבה, שלא מאפשרת לימוד מעמיק של תוכנית המתאר הנדונה. ויודגש, תוכנית המתאר כוללת 97 עמודים ולה גם נספחים רבים. הנהלת העיר התנגדה נחרצות לבקשה ועמדה על קיום דיון במועד שנקבע. בנסיבות אלה, היה לנו, חברי המליאה, קושי ממשי ללמוד את התוכנית לפרטי פרטיה. במועד הישיבה ניתנה סקירה קצרה, כוללנית למדי ולמעשה לא פורטה התוכנית טרם ההצבעה”, כתבו החברים בבקשה לוועדה המחוזית. 

“בימים האחרונים, נודעו לנו פרטים שלא ידענו במועד הישיבה, ואשר הינם מהותיים ביותר לתושבי כ”ס, ואשר ברור לכל, שכל חבר מועצה שהיה מודע לדברים אלו לא היה מצביע עבורה. כך לדוגמא, שינויי יעוד אזור התעשייה לסוג 2, כך שלמעשה יתיר יצירה ואצירה של פסולת, מטרדי רעש, ריחות וזיהום אויר (בתוכנית התב”ע נקרא א3).

  1. מדובר בנושא מהותי ביותר לתושבי כ”ס, לאיכות החיים בה ולעתידה של העיר, המבקשת להיות עיר ירוקה ומקיימת. לתוצאות השינוי, אם יתממש, השלכות לא רק על חיי התושבים כיום אלא גם לעתיד.
  2. בנוסף, הגובה שאושר לבניה במרכז העיר הוא ק+9+ג אשר משנה את כל הצביון של כ”ס.
    על מנת לסבר את עיני הוועדה נציין, כי רעננה הפקידה לפני זמן לא רב תוכנית מתאר אשר לא אישרה בה אזורי תעשיה סוג 2 וכן אישרה במרכז העיר בניה עד ק+6+ג. לאור האמור, אין שום סיבה או הצדקה שבעיר כ”ס יאושרו בניה מאסיבית של יותר מ 50% מעל רעננה.
  3. כמו כן יש נושאים נוספים בתוכנית שמחייבים עיון נוסף טרם אישורם.
  4. לאור כל האמור ולאור המידע המהותי שפורט לעיל, אנו, חברי המליאה אשר אישרנו את התוכנית, מבקשים להשיבה לדיון נוסף במליאת התכנון ובניה בכ”ס ונבקשכם להעתר לפניה זו.
  5. לחילופין, נבקש אורכה בת 30 יום ממועד החלטתכם לצורך הגשת התנגדות מפורטת ומנומקת.
  6. לחילופי חילופין ולמען הזהירות בלבד, נבקש כי פניה זו תהווה כתב התנגדות על כל המשתמע מכך.
  7. ככל שיהיה צורך בהמצאת מסמכים נוספים התומכים בתוכן פניתנו זו, ו/או בתצהיר התומך בפניה, אנא הודיעונו ונעביר באופן מיידי.

 

 

תגובות