כל מה שחשוב לדעת על אדממה

סויה היא מזון שמספק חלבונים ואת אבות המזון לאנשים רבים ברחבי העולם והיא הגיעה אלינו מהמזרח הרחוק, שם היא משמשת רכיב תזונתי מרכזי כבר שנים רבות. אצלנו במערב היא הפכה ללהיט בגלל שתי סיבות עיקריות – הצורך במציאת תחליף חלבון לצמחונים ולטבעונים, וחיפו שחומר מעובד שיתאים למוצרי מזון תעשייתיים לצורך עיבוי והגדלת הנפח בצורה בריאה.

אלא שסויה, גם אם היא בריאה היא אינה כזאת בצורתה המעובדת מדי במוצרי מזון תעשייתיים, ולכן הנטייה בשנים האחרונות היא לחזור למקור. פולי אדממה הם המקור של סויה ולכן הם הפכו למזון בריאות שהוא להיט משום שידוע כי אדממה בריא ומספק חלבון זמין לגוף בצורה נוחה.

אדממה כמזון פלא בריאותי

השם אדממה הוא שמה היפאני של סויה טרייה (Edamame) והיא כבר יותר מטרנד. היא חלק מהתזונה הבריאה של מיליונים ברחבי הארץ והעולם. יש לדעת כי אדממה בריא לכולם, ויש בו רק תועלת רבה למשטר התזונתי. הוא נראה כמו קטנייה על ענפים, והוא נחשב לחטיף בריאות שאוכלים אותו ככזה ביפאן. יש צורך לבשל אותו רק כחמש דקות במים בקליפה ואז מגישים ליד כל דבר כחטיף בריאות שמפצחים ומקלפים מהקליפה. הטעם מזכיר אפונה או פול ואפשר גם להוסיף אותו לאוכל מבושל. בתבשיל אדממה קלוריות לא בעייתיות משום שאין בו כמעט, ולכן אדממה משמין רק מי שיאכל ממנו כמויות אדירות. יש בו רק 125 קלוריות למאה גרם. קשה להשמין ממאכל כזה.

מה מכיל אדממה?

כאמור, אדממה בריא בגלל תכולת החלבון הגבוהה שבו, אבל גם בזכות סידן, ברזל, נוגדי חמצון וויטמין C. הפיטו-אסטרוגנים שבו מונעים סרטן ואוסטיאופורוזיס ומשפרים את האיזון ההורמונלי ויש בו גם פיטו-סטרולים שמפחיתים כולסטרול רע ומעודדים כולסטרול טוב, מונע טרשת עורקים ומסייע להרזיה.

בכל זאת, למרות שהוא בריא עדיין צריך לאכול ממנו כמות סבירה ביום בדיוק כפי שלא תאכלו יותר מדי משום דבר אחר. הוא משתלב מצוין בתזונה של צמחונים וטבעונים אבל גם אצל אוכלי מוצרים מהחי משום שהוא משלים חומרים שאין אולי בתזונה הרגילה שלהם. הוא מגודל בעיקר במזרח הרחוק ועובר השבחה כל הזמן כדי להגדיל את זמינות החומרים הטובים שבו ולסייע כך לשפר את תזונת אנשים בעולם.

אדממה – בריא לכם ולילדיכם

אם ילדיכם מתקשים לאכול מה שנחוץ להם ותמיד יש בעיות בהעדפות המזון שלהם, כאשר אתם מכינים אדממה בצורתו הפציחה הם יאהבו מאוד את ההתעסקות בקילוף שלו. זה כמעט כמו לאכול פיצוחים רגילים, רק בריאים באמת. אחרי בישול במים רותחים אפשר להקפיץ אותם בשמן ולתבל במעט מלח, והילדים ישתגעו על הטעמים האלה ועל המשחק עם הקליפות. זהו גם מזון בריאות שמתאים מאוד להגשה במפגשי חברים ובמסיבות, ותמצאו אותו בגלל זה במסעדות ובברים שהחליטו להגיש אותו במקום פיצוחים אחרים לנשנוש ליד האלכוהול או כמנות ראשונות. בעיקר משום שאדממה משמין רק אם צורכים ממנו בכמויות גדולות ולכן הוא מאזן צריכה של אלכוהול, בצורה מעניינת בתפריט.

 

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל

תגובות