י’ לא היה מחויב להתגייס משום שאובחן על הרצף האוטיסטי אך החליט שאין דבר שיעצור אותו, התגייס ותורם מכישרונו וחכמתו לצה”ל

יישר כח לסמל י’ מכפר סבא התגייס לצה”ל במסגרת תוכנית “רואים רחוק”, שמטרתה שילוב אנשים הנמצאים על הרצף האוטיסטי בצה”ל.

 

י’ התגייס באוגוסט 2015, לאחר שעבר מיונים למסלול – ראיון ומבחן, שבחנו איזה מבין שלושת המסלולים שניתן להגיע אליהם דרך התכנית הוא המתאים ביותר בשביל י’.

לאחר שי’ התקבל למסלול הגיע שלב הקורס: “בקורס נפגשנו כל יום ולמדנו איך לבדוק תוכנות – לימודיים שהם בשביל המקצוע הצבאי, יחד עם זה למדנו גם תכנים צה”ליים בשביל ללמוד ולהכיר את צה”ל – הצבא בו אנחנו משרתים”, י’ מספר ומוסיף:

“לאחר כשלושה חודשי קורס התחלנו שלושה חודשים נוספים של התנסות ועבודה ביחידה בה שובצנו, במטרה להבין ולחוות באמת את המסגרת הצבאית בתור התנסות לפני שמתחילים”.

כיום י’ משרת למעלה משנה וחצי בצה”ל, כבודק תוכנה ביחידת הפיתוח האמ”ני.

במסגרת תפקידו, י’ בודק תוכנות צה”ליות, מחפש “באגים”, ובמידה ונתקל בהם – מדווח למתכנתים ובודק שהבעיה נפתרה.

למרות שי’ לא היה מחויב להתגייס משום שהוא אובחן על הרצף האוטיסטי הוא החליט שאין דבר שיעצור אותו, והוא החליט להתגייס ולתרום מכישרונו ומחכמתו לצה”ל: “למדתי בבית ספר רגיל – בבית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. מנהל בית הספר שמע על ‘רואים רחוק’ והציע לי לנסות להצטרף לתוכנית. נבחנתי, עברתי את הבחינות, התקבלתי ועכשיו אני פה!”, י’ מספר בהתרגשות.

י’ מספר על האווירה ביחידה: “כשהתגייסתי לא ציפיתי לחוות את כל החוויות שאני חווה. חשבתי שיהיה פחות חברתי ואני שמח לראות שטעיתי. אני מרגיש שיש לי חברים לכל החיים ואני עדיין בקשר גם עם החבר’ה שהשתחררו”.

חוץ מהשירות הצבאי לי’ תחביבים מיוחדים – כאשר כל מה שקשור לאומנות – בשלל גווניה – הוא תחביב של י’: “אני אוהב כל דבר שקשור באומנות – בין אם ציור או משחק תאטרלי. אני אוהב גם משחקי וידאו ואנימציה יפנית. בתיכון אפילו הרחבתי מגמת תאטרון”.

כשי’ נשאל לגבי העתיד, הוא מספר שהוא חושב ללמוד תקשורת חברתית כי זה תחום שמעניין אותו, וכמובן – לתרום וליהנות.

 

תגובות