טום שבתאי, תרם את כספי בר המצווה שלו לאנשים עם אוטיזם בכפר סבא

התרגשות רבה היתה השבוע ב”בית הדר” בכפר סבא – בית לחיים לאנשים עם אוטיזם של אלו”ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים אוטיסטים. הורים, חברים, אנשי צוות ותורמים התאספו השבוע לטקס חגיגי כדי להוקיר את תרומתם של טום שבתאי, נער בן 13 ושל הצלם משה פילברג, שתרם תמונות נוף מרהיבות למקום.

הכל התחיל כשלפני מספר חודשים הגיעו טום שבתאי ואימו עדי למשרדי אלו”ט ובידיהם מעטפה שבתוכה מתנות בר המצווה של טום. ” לחגיגת בר המצווה שלי ביקשתי מהאורחים לא להביא לי מתנה, אלא תרומה לילדי אלו”ט”, מספר טום. “אני לא צריך כלום לעצמי. יש לי משפחה טובה ובית טוב, ורציתי לתת לאלה שצריכים יותר ממני”. בקשתו היחידה של טום הייתה לדעת לאן מיועדים הכספים שתרם.

באלו”ט ידעו ש”בית הדר” שנחנך לפני חודשים אחדים בכפר סבא, משרת היטב את החברים שגרים בו, אך חסר משהו שיעניק לבית תחושה ביתית וחמימה. הם פנו לצלם משה פילברג וביקשנו ממנו לתרום מצילומי הנוף המרהיבים שלו לקישוט הבית. פילברג נענה בשמחה ויצא למשימה- במשך שבועות ארוכים עבר עם הורי הבית על התמונות הרבות שצילם, בחר, שיפר ודייק עד שהגיע לתוצאה המושלמת.

בטקס שהתקיים כדי להוקיר את התרומה הנפלאה אמר איתן מזרחי, מנכ”ל אלו”ט: “התמונות המרהיבות מחממות את הלב והופכות  את “בית הדר” לבית אמיתי. טוב ליבם וההנכונות של שני האנשים הללו – משה וטום – לתרום, מרגשים אותי בכל פעם מחדש. אני מאחל לחברים להנות מהבית החדש ולאלו”ט להמשיך ולקבל תרומות נפלאות שכאלה למען ילדינו”.

“בית הדר” הינו בית קבע לחיים עבור 24 דיירים עם אוטיזם בכפר סבא. זהו הבית ה-  18 במספר שהקימה אלו”ט עבור אנשים עם אוטיזם. על פי תפיסת האגודה, “בית  לחיים” הוא מסגרת ביתית בתוך שכונת מגורים, המאפשרת לדיירים לנהל אורח חיים דומה ככל האפשר לחיי משפחה, תוך התייחסות אישית בכל הנוגע לתוכניות הטיפול. בניית הבית התאפשרה הודות לעיריית כפר סבא שהקצתה את הקרקע, בעזרת תרומות ובסיוע הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי.

תגובות