הפגנה נוספת של מאות הורים וילדים נגד העברת הניהול בגני היול”א לחברה לתרבות הפנאי

אחת מהאמהות שהשתתפה בהפגנת ההורים והילדים של גני היול”א כנגד העברת הניהול בגני היול”א מחודש יולי לניהול החברה לתרבות הפנאי-” אנו במהלכים חמורים יותר”

ביום ראשון השבוע נערכה הפגנה נוספת של מאות הורים וילדים של גני היול”א בכפר סבא, כנגד הכוונה להעביר את הניהול בהגני היול”א ,מחודש יולי הקרוב לחברה לתרבות הפנאי. ההפגנה נערכה במדרחוב ירושלים. לטענת ההורים לקיום ההפגנה במדרחוב ירושלים ולא מול עיריית כפר סבא, מכיוון שהמשטרה לא נתנה אישור לקיום ההפגנה מול עיריית כפר סבא ובנוסף משרדי החברה לתרבות הפנאי שוכנים באודיטוריום בית ספיר.

ההורים קראו במגפון קריאות כמו – ” לא לא נוותר את היול”א נשמר” .”כפר סבא דורשת יול”א איכותי “.

ההורים והילדים נשאו בידיהם שלטים כמו – ” על חינוך לא מוותרים” ” כפר סבא דורשת יול”א איכותי” , “הילדים שלנו לא שקופים. דורשים שקיפות עכשיו”.

אחת ממארגנות ההפגנה שרון שיינין ציינה כי ” התארגנו בצורה ספונטנית למאה מאוד גדולה, התחלנו מקבכוצה של 12 אמהות עכשיו אנו נמצאים בדך פייסבוק שמונה מעל ל-100 אלף חברים שבאים ואומרים בצורה ברורה, שהם לא רוצים בשינוי המיועד ביול”א בעקר בגלל שהשינוי המיועד הוא לא טוב לילדים שלנו. כרגע יש בעיקר הרעה אם בהקטנת שעות החפיפה בצהריים, כל צוותי אחר הצהריים בגנים הולכים להשתנות, יהיו צוותים חדשים שאנו לא יודעים מה טבעם, לעומת זסאת ש-80 אחוז מהגנים יש צוותים טוביפ. במקום לתקן את -20 אחוז שצריך, הולכים לפגוע בכל ה-100 אחוז ועכשיו יהיו לנו בעיות עוד יותר אקוטיות באיוש כוח אדם. פשוט הבעיה המרכזית שלנו שנכון שיש בעיית כוח אדם בכפר סבא, אבל המודל החדש לא מתכוון לפתור את הבעיה המרכזית והם לא מציגים איך הנושא הזה ייפתר. לכן אנו יוצאים למאבק כבר פעם שנייה , שמאות הורים וילדים מגיעים ,ואומרים בצורה מאוד ברורה ,עצרו את המהלכים ,דברו אתנו ,אנחנו רוצים להבין בדיוק מה קורה? .אנחנו לא ניתן יד לכל דבר, הילדים שלנו זה הדבר היקר לנו מכל והנה יצאנו ואנו אומרים זאת בצורה הברורה ביותר. אתנו לא נפגשו ודברו. יש שיחות בין העירייה לוועד ההורים המרכזי. אנו קבוצת אמהות שחוששים מאוד מהמהלך , וכמו שאנו רואים אם 100 אלף איש הורים אומרים את אותו דבר סימן שיש עוד הרבה הורים שחושבים שהדבר והרעיון הוא לא טוב. הקבוצה נקראת- “שומרים על היול”א “.

כפר סבא הורים וילדים : הפגנה מחאה שומרים על גני היול"א בכפר סבא. צילום : ביקורת בונה

פורסם על ידי ‏ביקורת בונה‏ ב- יום ראשון, 21 במאי 2017

צילום: ביקורת בונה

אם נוספת שהגיעה להפגנה היא מרב הררי אשר ציינה כי- ” השינוי הולך להשפיע על הבת הגדולה שעכשיו ביול”א , גם על הקטן שעוד לא נכנס . על כל השינוע במערך של הגננות, השינוי בשעות ,זמן ארוחת הצהריים, פיקוח שלא יהיה , כל הקטסטרופה הזאת .בעירייה אמרו לנו שזה פיילוט ומחרטטים אותנו עם כל מיני תשובות לא מדויקות משקרים בקיצור. אנו במהלכים חמורים יותר” .

 

בנוסף נערכה אסיפה סוערת וטעונה ביותרשל גננות וסייעות בספריה העירונית ,עם מנהל גני הילדים באגף החינוך ומנהלת אגף החינוך בעיריית כפר סבא. המנהלות והסייעות היו נסערות ביותר בסיום הישיבה. חלקן אמרו כיח ברצונן לעזוב בכלל .לדבריהן הן חוששות מהמעבר לגנים אחרים, מפגיעה בוותק ובפנסיה ובתנאים הסוציאליים. על פי התוכנית צפוי תהליך רחב של מעבר  גננות וסייעות בין גנים שונים.

ברביעי הקרוב צפויה להתקיים ישיבה של ההורים עם נציגות מאגף החינוך.

 

מאת: דן ברק

תגובות