השתתפות ראשונה של בן חמו המורחק מהעירייה זה 3 חודשים: הנחת אבן פינה למחלקה החדשה לרפואה דחופה במרכז הרפואי מאיר

השבוע נערך טקס מרגש בו הונחה אבן הפינה לחדר המיון החדש של המרכז הרפואי מאיר בנוכחות ראשי הערים כפר סבא, הוד השרון והרצליה, וסגנית ראש עיריית רעננה, סמנכ”ל הכללית ד”ר מיקי שרף, הסמנכ”ל יצחק מרום ודורית וייס אחות ראשית של הכללית.
נכחו גם מנהל ביה”ח סורוקה פרופ’ אהוד דוידסון, מנהלי מחלקות, סגל בית החולים ואורחים רבים נוספים.

ננסי ברנדס ודניאלה לוגסי יצרו את המעטפת האמנותית של האירוע.

יהודה בן חמו: “המרכז הרפואי מאיר הינו מקור גאווה לעיר כפר סבא, מטפל במקצועיות ובמסירות אין קץ בילדים ומבוגרים, נשים וגברים, ללא הבדל דת, גזע ולאום.  זו הזדמנות להודות לסגל הרפואי ולהנהלת המרכז העושים לילות כימים למען כל תושבי האזור ועל כך ראויים הם לכל הערכה והוקרה“.

חדר המיון של המרכז הרפואי מאיר הוא מהעסוקים בישראל. היקף העבודה בו הוא הרביעי בגודלו בארץ, עם למעלה מ- 170 אלף מטופלים בשנה, מתוכם

כ- 125 אלף במיון פנימי, כירורגי ואורתופדי. בשעות השיא מטופלים בו כ- 90 חולים בו זמנית וכ – 500 ביממה. קצב קליטת החולים הולך וגדל משנה לשנה.

“אבן הפינה למחלקה החדשה לרפואה דחופה לא רק תזניק את עבודות בניית חדר המיון הגדול והמתקדם בארץ, אלא גם תסמל עידן חדש, הן של שירות ותשומת לב לצרכיו, פרטיותו ורווחתו של המטופל, והן לרווחת הצוות שעובד מסביב לשעון”, מספר בגאווה מנהל בית החולים ד”ר איתן וירטהיים, שהוביל את המהלך האסטרטגי המהפכני שנושא עמו חדר המיון החדש, החל משלביו האשונים של הפרויקט המורכב, עוד בשנת 2011.

כבר היום יכול להתגאות המרכז הרפואי במדדי איכות מצוינים ובזמן המתנה קצר לעומת בתי חולים אחרים בארץ, אבל לא די בכך. “שמנו לעצמנו מטרה להגיע למצב שבו אנחנו לא רק מעניקים מענה לצרכי 800 אלף תושבי אזור השרון, אלא גם מעניקים להם שירות יעיל ככל האפשר”, מסביר ד”ר וירטהיים. “שלב א’ של המבנה החדש ייפתח כבר בעוד כשלוש שנים ויציע תנאי קליטה ואשפוז חסרי תקדים עבור המטופלים. לאחר מכן תחל בניית המחלקות הבאות. עם 6,000 מטרים רבועים, שיתחלקו בין מיון לשוכבים, מיון מהלכים ומכון דימות, שיאפשר אבחון מהיר של כל הבעיות באותה קומה ממש, חדר המיון החדש יהיה הגדול והמתקדם ביותר בישראל, לפחות עד שנת 2030”.

מה יהיה שונה במחלקה החדשה?

“ראשית”, מבטיח מנהל בית החולים, “לכל מטופל יהיה חדר פרטי של 10-12 מ”ר, וכל מי שהשתמש בשירותי מיון יסכים כי מדובר בבשורה של ממש. הקפדנו מאוד שכל עמדה תהיה מאוד מרווחת, כך שגם בני משפחתו של חולה שישהה במקום יזכו לתנאים משופרים עבורם. שנית, כל עמדה היא אישית, עם הפרטיות המבוקשת. את השינוי הגדול ירגיש המטופל כבר עם קליטתו, כאשר במיון הראשי יופעלו לא פחות מ- 110 עמדות”.

“המתחם החדש תוכנן בקפידה על ידי אדריכלים מאוד מנוסים בהקמת מבני בתי חולים בארץ, כך שיהיה ממוגן על פי דרישות מחמירות. זאת, בנוסף לקונספט הכולל של בית חולים לרפואה דחופה, שיכלול בעתיד גם יחידות טראומה, אורתופדיה, כירורגיה, ואף ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה, הכל על מנת לקצר את המרחק בין הטיפול הדחוף ועד השיקום המלא של החולה. גם את פיתוח הנוף תכננו באופן מדוקדק עם אדריכלי נוף מהארץ ומחו”ל, על מנת להתאים גם את הסביבה למהפך בצורה מיטבית”, מוסיף ד”ר וירטהיים, למקרה שמישהו טעה לחשוב שיש פרט שלא נלקח בחשבון בהקמת המבנה המתקדם ביותר בארץ לרפואה דחופה.

 

מאת: דן ברק

תגובות