מועצת העיר קיבלה הצעתו של עילאי הרסגור הנדין: ועדת הביטחון תעלה לדיון את נושא הפשע המאורגן בכפר סבא

“העליתי את הנושא הזה, וביקשתי לדון בו, לאחר האירוע האחרון בשוק, בו הייתה כבר ההצתה הרביעית, אם אני סופר נכון, בשוק העירוני, בשנים האחרונות”, הסביר חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין “לאחר שבית הקפה לפני מספר שנים נסגר, לפי הדיווחים בשל פעילות של ארגון פשיעה, לאחר מקרים נוספים בהם הצתות שהיינו עדים להם בשנים האחרונות ברחבי העיר. עכשיו, זה נושא כבד, זה לא נושא פשוט. זה נושא שלא כל כך מדברים עליו. אבל בואו נדבר עליו. אנחנו לא חיים בשני עולמות. יש את עולם הפשע, ויש את עולם האזרחים הנורמטיביים, והעולמות האלה לא מתחברים אחד עם השני. לא, הם מתחברים. כי האזרחים הנורמטיביים סובלים מעולם הפשע. האזרחים הנורמטיביים נפגעים מעולם הפשע. גם כתושבים, גם בעלי עסקים. אנחנו כולנו נפגעים. ולכן, כשמדובר על פשע מאורגן, לא צריך להתייחס לזה מצד אחד כאל משהו מסרטי גנגסטרים שהוא שייך לקולנוע. מצד שני גם לא צריך להתייחס אליו כאל חלק מהחיים הרגילים שלנו ולהגיד שאין מה לעשות, שיש פשע מאורגן, יש כאן קבוצות מסוימות שמבצעות דברים שלא ייעשו, ואנחנו חברי המועצה נחייה בעולם משלנו. עולם ורוד יותר, או נתווכח על הדברים האחרים שלנו שהם חשובים, ונתעלם מפן כל כך משמעותי שמשפיע בצורה מאוד מאוד חזקה על החיים בעיר שלנו”.

עילאי הרסגור הנדין. לעיריית כפר סבא יש השפעה מאוד גדולה על המשטרה

הרסגור מציע כי תוקם ועדה מיוחדת שתבחן הנושא. מועצת העיר קיבלה הצעתו ותעלה הנושא החשוב לדיון בוועדת הבטחון.

הרסגור הנדין: “אסור לנו להסיר מעצמנו אחריות, ולהגיד ‘זה עניין של משטרה, זה לא עניין של עיריית כפר סבא’, ולהתנהג כאילו יש כאן שני עולמות שונים, זה לטמון את הראש בחול. לעיריית כפר סבא, כפי שראינו, יש השפעה מאוד גדולה על המשטרה. כשפעיל ציבורי, אמיר יעקב, עשה דברים שאינם מוצאים חן בעיני עיריית כפר סבא, לקחו אותו לחקירה במשטרה. עכשיו, לא רוצה להגיד מי עשה מה. לא רוצה להטיח האשמות לא מבוססות, אבל איכשהו בן אדם פועל נגד מדיניות עיריית כפר סבא והוא מוצא את עצמו בחקירה במשטרה. אנחנו ראינו, כשרצינו להזמין בעלי תפקידים במשטרת כפר סבא לישיבת מועצת העיר, לדרוש מהם דיווח, לדרוש מהם דין וחשבון, הם באו ונתנו דין וחשבון והיו דיונים על נושאים שונים ומשונים. לכן לעיריית כפר סבא יש השפעה מאוד גדולה על המשטרה. אם אנחנו נציגי ציבור אמתיים, שבאמת אכפת לנו  ממה שקורה בעיר ולא זורקים אחריות על גורם אחר, אלא כן רוצים לדרבן גורם אחר לטפל בתופעה שהיא מאוד קשה ופוגעת בחיים של תושבי כפר סבא בצורה הרסנית, תופעה שהיא רעל עבור העיר שלנו, ממש רעל, תופעה ששואבת אנרגיות חיוביות, שמבריחה בעלי עסקים, מבריחה יזמים שרוצים לעשות טוב בעיר שלנו, יוצרת אימה בעיר שלנו, שאזרחים פוחדים. אם אנחנו באמת רוצים לטפל בתופעה הזאת מהשורש, אנחנו צריכים לדון בה, אנחנו צריכים שיהיה איזשהו צוות ציבורי שידאג לבצע מעקב קבוע אחרי נושא הפשע המאורגן בעיר שלנו. ולכן אנחנו הצענו כאן להקים ועדה עירונית.  ועדה שתתכנס באופן קבוע, תדרוש דין וחשבון מהמשטרה ותדרבן את הגורמים הרלוונטיים לפעול בנושא הזה. אנחנו מציעים לכנס את ועדת הביטחון העירונית לדיון בדיוק בנושא הזה. יש ועדת ביטחון. ועדת הביטחון מייעצת למועצת העיר, ועדת הביטחון מורכבת למעשה מחברי מועצת העיר כולם. אני רוצה לדון בזה. אני חושב שהגיע הזמן לדבר על הנושא הזה, והגיע הזמן לא לטאטא את הנושא הזה מתחת לשטיח. והגיע הזמן שיהיה מעקב ציבורי ויהיה לחץ ציבורי לפתור את הבעיה הזאת. כי זאת בעיה הרסנית, כפי שאמרתי. והבעיה הזאת צריכה לקבל מענה”.

ממלא מקום ראש העיר, צביקה צרפתי: “אני חושב שזו סוגיה שלשמה יש ועדת ביטחון. ועדת ביטחון מביאה נושאים, היא מעלה נושאים והיא תעלה את זה וגם תביא את מפקד המשטרה. חלק מהדברים, דרך אגב, המשטרה לא תחשוף, זה חלק ממידע מודיעיני שלה. היא לא תחשוף, גם אם אנחנו נרצה לעזור לה היא לא תחשוף, יש לה מידעים שהיא לא חושפת. אבל בוועדה הבאה, נביא את המשטרה לתת סקירה”.

צביקה צרפתי. “חלק מהדברים המשטרה לא תחשוף”

תגובות