מומלץ בחום: קופינאס, צור משה, ביסטרו מטבח איטלקי – ים תיכוני

בלב השרון השקט, כשמסביב ציוצי ציפורים וירוק תמידי, שוכנת מסעדת “קופינאס”המסעדה שבעבר התבססה על תפריט יווני, שינתה פניה וכיום מציעה מטעמים מיוחדים, החל ממנות ראשונות מגרות – ועד פסטות, פיצות מבעבעות, מאפים מהטאבון, פירות ים, בשרים  ותבשילים מפנקים.

מאת: אירית מרק
פורטל השרון פוסט
“קופינאס” היא מסעדת שף המבוססת על מטבח איטלקי עם נגיעות ים תיכוניות, נגישה לנכים ופתוחה בשבת.
התפריט מספק מענה עשיר לצמחונים, טבעונים ולילדים.
ביסטרו “קופינאס” חרט על דגלו שימוש בחומרים טריים ומקומיים: השף, ירון שנבל,שהוא גם שף במסעדת “טאיה ” מקפיד להשתמש בירקות המגיעים ממשקי חקלאים מקומיים, גבינות מהמחלבה הקרובה למסעדה, ביצים ממשקים מקומיים  ועוד.
אחת האטרקציות החדשות שביסטרו “קופינאס” מציע, הוא הבראנץ’ בופה המוגש כל השבוע בין השעות  09.00-12.00.
הבראנץ’ כולל מבחר חופשי ורחב של סלטים, מאפים, דגים, גבינות, לחמים, ירקות וגם פוקאצ’ות טריות מהטאבון בימי שישי. בין השאר ניתן למצוא ב”קופינאס”  ארוחות עסקיות, הכוללות מנה ראשונה, עיקרית ושתיה, במחיר המנה העיקרית.  העסקיות מוגשות בימים א-ה בשעות 12:00-16:00.
ביסטרו “קופינאס” מוגדר כמסעדה לכל המשפחה, עם תפריט מיוחד לילדים. ניתן לקיים במקום אירועים באווירה כפרית עד 100 איש וקיים גם חדר פרטי לאירועים קטנים עד 16 איש.

רקע היסטורי:
“קופינאס” הוקם על חורבות מאפיה שנבנתה בשנות החמישים ע”י מייסדי מושב צור משה (ע”ש משה קופינאס) שעלו ממדינת יוון. במסעדה חלל מוזיאלי המספר את סיפור ההתיישבות במקום ומציג פריטים אותנטיים הממחישים את רוח החלוציות בתקופת “חומה ומגדל”.
בעמדות מחשב המוצבות בחלל, ניתן ללמוד על סיפורו של המושב ושל התקופה . צור משה  הממוקם כאמור בלב השרון, הוא אטרקציה היסטורית המהווה מוקד משיכה למטיילים ותיירים.
ביסטרו “קופינאס” הוקם ע”י שלושה שותפים: יואב רפאלי, ירון שנבל ועידו רונן.
יואב וירון החלו דרכם המשותפת עוד בימי רשת “ג’ויה”, אז כיהן יואב כמנהל הרשת, בעוד השף ירון, שהתמחה בבית הספר הגבוה “פרנץ’ קולינרי” שבניו-יורק, הפליא במנות מקוריות שייחדו את הרשת והפכוה למבוקשת. משם נסללה הדרך להקמת מסעדה משלהם. ירון ויואב הם גם הבעלים של מסעדת “טאיה” האסייתית בישוב קדימה.
השבוע ביקרנו במקום בערב קסום ונפלא מתחילתו ועד סופו. נתחיל עם הכניסה שהיא פסטורלית, מוארת ומזמינה לצד מבנה חומה ומגדל עתיק יומין ממול, עצים, דשאים והמון המון פרחים.
המבנה פנימה מרגש. בטרום כניסה מצד ימין יש מיני מוזאון המתאר את היסטוריית המקום ומשלב חדש עם ישן. בכניסה אגב מצאנו כד חלב ענק היסטורי מהסוג שבעבר שאבו לתוכו חלב. בשירותים מצאנו שהכיור משנות החמישים שומר והיה פשוט מרגש לראות איך עוצב. ראו בתמונה:
המסעדה נקיה מאוד, גדולה, מאוד מרווחת ואין תחושה שיושבים האחד על השני. תאורה רגועה, עיצוב נהדר ומזמין וההרגשה הכללית היא של נוחות מירבית.
התפריט עשיר ונפלא. כל מנה פשוט ערבה לחיך, גדולה ומשביעה. הזמנו פטוצ’יני עם פטריות כמהין ורוטב שהפך את המנה לנדירה. עם יד על הלב – המנה הכי טובה שאכלתי עד היום של פסטה ברוטב שמנת ופטריות שהשף מוסיף גם אפונה למנה זו ומשדרג אותה לאחת ויחידה. מומלץ בחום.
הסלט טרי, כאילו נחתך עכשיו עשיר ומגוון וטעים מאוד עם הרוטב המיוחד.
למסעדה יש בפאתיה עוד אזור ישיבה והתחושה היא כאילו אתה ביער קטן, מוקף עצי ברוש עתיקי ימין ושולחנות מרווחים. מומלץ בחום!
שירות: 10
נוחות: 10
תפריט: מעולה וגם הוא מקבל את הציון 10
בתוך המסעדה ציון 10 – פשוט נפלא
חניה – בשפע רב
מחירים: נוחים וסבירים
ביסטרו “קופינאס”  רח’ השיבולים 3, צור משה, 09-7722672
שעות פתיחה: א-ש 23:00 – 09:00 www.kofinas.co.

תגובות