הנהלת עיריית כפר סבא העלתה רק 3 ימים אחרי את תיעוד שידור הישיבה הישיר בה הפסיד ממלא מקום ראש העיר בהצבעה
בעקבות חשיפת פורטל השרון פוסט ופנייתו של סגן ראש העירייה לשעבר, עילאי הרסגור הנדין, ורק 3 ימים אחרי – עלה סרט ישיבת המועצה בה חברי מועצת העיר, בהם גם חברי קואליציה, העבירו ברוב קולות, בניגוד לעמדתו של מ”מ ראש העיר צביקה צרפתי, החלטה על ביטול תפקידה של סמנכ”לית העירייה. לא ברור מדוע, – החליטו גורמים בעירייה על צנזור תיעוד הישיבה בוידאו. תיעוד ישיר אשר פשוט אמור כרגיל מזה שנים עברו להישאר באתר העירייה.

ישיבת מועצת העיר, שאף הופסקה עקב מחאות תושבים, היתה סוערת במיוחד והשתתפו בה פעילי מחאת היול”א ומחאת תוכנית המתאר. במהלך הישיבה הושמעו אמירות קשות נגד התנהלות הנהלת עיריית כפר סבא בטיפול בילדי הגנים וטענות בנוגע לתוכנית המתאר שעברה מתחת לאף של התושבים.

בעקבות חשיפת “השרון פוסט” לגבי הסרת סרטון הוידאו של הישיבה מהאתר, פנה חבר מועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין למנכ”לית העירייה, תוך שימוש בסמכותו לחשיפת מסמכים לפי פקודת העיריות, ודרש מסירה לידיו של הקלטת הישיבה או לחילופין פרסומה באתר האינטרנט.

עילאי הרסגור-הנדין: “מדובר בעוד פרק בסאגה הבלתי נגמרת של הפחד וההסתרה בעירייה. זאת אותה עירייה שקיבלה פרס שקיפות מגוחך, בין היתר בשל פרסום צילומי ישיבות המועצה באתר. מסתבר שהשקיפות קיימת רק כשנוח, ממש כפי שלא היתה שקיפות לגבי תוכנית המתאר, לגבי הרעת תנאי הילדים בגני היול”א ולגבי רשימת מבני הפל קל שהשגתי רק לאחר מאבק.
כמי שהוביל רפורמת שקיפות באגף לאיכות הסביבה עליו הייתי ממונה, ראיתי כמה פומביות המידע תורמת לאמון הציבור בעירייה, וחבל שהאוחזים כיום בהגה השלטון אינם מבינים זאת. מעניין אותי מה תהיה תגובת העירייה לטענותיי. כולי תקווה שהפעם יתייחסו לנושא באופן ענייני וימנעו מתקיפות אישיות או מהתערבות פוליטית אסורה של הדוברות, כפי שנעשה לא פעם.”

תגובות