אמיר גבע מאיים להדיח ולתבוע את ענת קלומל, שמשיבה אש “לא אשתוק ולא אחריש, אמשיך להעביר כל ביקורת לגיטימית ללא פחד ומורא”

הסיפור הבא לא כל כך יאומן: חברת דירקטוריון תרבות ופנאי בעיריית כפר סבא, שהיא חברת מועצת עיר ד”ר ענת קלומל, מעלה ביקורת, מבקשת מסמכים, חופרת ונוברת כיאה, ראוי ורצוי לה לאופוזיציה לעשות ואז זוכה למכתב מפתיע שמעביר ד”ר אמיר גבע, מי שהיה פעם באופוזיציה והיה מעביר ביקורת דומה לרוב. בעבר.

אמיר גבע.

ד”ר

צילומים: תומר דואק

ד”ר נגד ד”ר

כיום, אמיר גבע פחות מתלהב ממי שמעלה ביקורת לכן זה מה שהוא שלח לד”ר קלומל:”מ”מ יו”ר הדירקטוריון, אמיר גבע:”צר לי , אך אני רואה בחומרה רבה את פעילותה  ודבריה של חברת הדירקטוריון, ענת קלומל , במרשתת ( המילה העברית של : אינטרנט ) ורואה בהן – מהלך מכוון, לכאורה, של חבלה בעבודתה הסדירה  של החברה.   גב’ קלומל עוסקת ללא הרף בהכפשת התאגיד בו היא משמשת כדירקטורית ועושה ימים כלילות בהשמצתו – תוך פרסום האשמות חסרות כל בסיס על תפקוד  לקוי , כביכול , של התאגיד שלנו בתחומי הבקרה והביקורת. אני מבקש בזאת – כי במהלך ישיבת הדירקטוריון הקרובה, שתתקיים ביום א’  ה 18/6/2017  יתקיים דיון מקיף שיבחן את מידת חוקיותה של פעילותה של הדירקטורית הזו שמסיתה , כביכול, תושבים בעיר –    להפגין כנגד חוקיות תפקודו של התאגיד. אני מבקש שהיועצים המשפטיים של התאגיד יציגו בפני המשתתפים את הבסיס הסמכותי לפעילותו של התאגיד בתחום גני היול”א והצהרונים, על סמך מטרות החברה. אני מבקש שהדירקטוריון יקבע בישיבה – כי התנהלותה של גב’   קלומל – אינה הולמת וכי את האג’נדה הפוליטית שלה, היא רשאית לנהל במסגרות הפוליטיות של מועצת העיר, אך עליה לכבד את התאגיד והאורגנים שלו , שעושים תפקידם  ביושר וכהלכה בהתאם לסמכותם המלאה. הנני להודיעכם – כי אשקול צעדי במהלך הישיבה ויתכן, כי אאלץ לדרוש במהלך הישיבה – כי הדירקטוריון ידיח את גב’ קלומל מחברותה בדירקטוריון תאגיד התרבות והפנאי ויבקש ממועצת העיר למנות דירקטור אחר במקומה. כל החומר שב ” מרשתת ” המעיד על פעילותה, לכאורה , של גב’ קלומל , נמצא בידיו של מנכ”ל החברה, מר יאיר משיח. לסיום, אציין כי אני עושה בהתנדבות כמיטב יכולתי לקדם את התרבות בעיר ואת משימותיו של תאגיד התרבות והפנאי שאינן קלות , כלל ועיקר, ואין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי , כזה או אחר , לפגוע בזדון – במטרה האמתית שהינה : טובת העיר ותושביה. אני מבקש לשמור על זכויותיי המלאות ועל זכויות כל מי  מכם שיחוש נפגע מדבריה ומהתכתבויותיה ברשת – של גב’ קלומל, לפגוע – לכאורה – בשמו הטוב ולתבוע אותה אישית בגין לשון הרע”.

ענת קלומל.

ד”ר

על רקע מה בא מכתב זה? בין השאר על רקע המכתבים ששולחת קלומל לגבע, זה שלפניכם הוא אחד מהם:

“בהמשך לפנייתי הקודמת לגבי ניהול יול”א, אבקש ישיבה דחופה לקבלת מידע מפורט ומקיף לגבי העברת ניהול גני יול”א והצהרונים מעיריית כפ”ס לחברה לתרבות ופנאי. אציין, מחאת ההורים הולכת וגדלה ומביעה חוסר שביעות רצון מהתכנית להפעלת גני יול”א והצהרונים. בנוסף, אבקש לעצור הליכים עד לגישור הפערים בין ההורים לבין אופי הפעלת הצהרונים. שנית, ההורים שואפים לשמר את שעות החפיפה בין הצוותים, לשמור על תנאי העסקה של סייעות אחה”צ (אני גם חושבת ששמירה על תנאי העסקה חשובה מאוד גם אם הולכים לכיוון של הפרטה, אך הפרטה של חברות עירוניות יש להקפיד ביתר שאת על תנאי העבודה של העובדים, במיוחד עובדים בשכר נמוך) , שמירה על לוח הזמנים הנוכחי  – ארוחת צהריים בשעה 13:00, החזרת ימי שישי בקייטנות ובחודש יולי … או למצוא פתרון מתאים. מאחר ולא הוזכר פרוייקט זה בקרב הדירקטוריון ולא הועברו הפרטים, אני רואה בכך התנהלות לא תקינה של החברה מול הדירקטוריון”.

ובנוסף שלחה קלומל גם את המכתב הבא:”אבקש לקבל את הפרוטוקולים של ישיבות תאגיד החברה לתרבות ופנאי מאז הקמתה. בנוסף, אבקש להציג את רשימת כל המיזמים החדשים בתאגיד מינואר 2017 (כולל מיזמים שרק החלו לדבר עליהם ולתכנן, מיזמים שהועברו מעיריית כפר סבא או מהחברה הכלכלית כפ”ס בע”מ). כמו כן, מזכירה שבקשתי את רשימת הספקים של התאגיד אשר התשלום להם הינו מעל חצי מיליון ש”ח לשנה ובנוסף את האישורים שלהם מרשם החברות על תקינות רישומם”.

גם המכתב הזה נשלח לגבע “אבקש לצרף אישורים על התנהלות תקינה, היינו, אישור מרשם החברות לכל הספקים שהתשלום להם מעל חצי מיליון או מיליון. באחת הישיבות גיליתי שלאחת החברות יש רישום חריג ברשם החברות ובקשתי לקבל האישור, אך התעלמו מבקשתי כפי שהתעלמו לאחרונה מהאימיילים שלי. בהתאם לכך אבקש לשלוח לי את רשימת הספקים מעל חצי מיליון ש”ח וכן את האישור שלהם מרשם החברות. כמו כן, אבקש מידע מקדים לגבי גני יו”לא – הפרויקט שעורר תרעומת גדולה בקרב ההורים בעיר כפר סבא בטרם הישיבה ולא רק סקירה במהלך הישיבה”.

כאמור, גבע פחות אהב את הנבירה ושלח לקלומל את המכתב הנ”ל. 

ד”ר ענת קלומל-צוייג, חברת המועצה מטעם סיעת תפו”ח ודירקטוריון החברה לתרבות ופנאי וכן דירקטוריון החברה הכלכלית כפ”ס בע”מ, הגיבה לנושא :”אני רואה בחומרה רבה את התופעה המדאיגה שבה דירקטור בחברה לתרבות ופנאי מהלך אימים על דירקטורית באותה חברה הממלאת את תפקידה באחריות ונאמנות לציבור. התופעה הבזויה של ניסיונות השתקה תוך כדי איומים משפטיים הפכה לתופעה נלוזה במחוזיתנו. לא אשתוק ולא אחריש, אני אמשיך להעביר כל ביקורת לגיטימית ללא פחד ומורא. בסופו של דבר איום “תביעת ההשתקה” נגדי נועד להוריד מסדר היום את הביקורת שלי לגבי התנהלות של החברה בקביעת המתווה של פרוייקט גני היול”א בעיר כפר-סבא והמשמעויות הכספיות. המהלך של ד”ר אמיר גבע הוא ניצול לרעה של הליכי המשפט למטרת השתקה והפחדה בלבד. לא מפתיע שגם הוא, כבן חמו, מאיים להשתמש בכספי ציבור לצורך איומים סרק משפטיים. לתביעה שתוגש נגדי אין סיכוי ממשי בבית משפט. אך מבחינת ד”ר אמיר גבע זה לא באמת משנה, משום שהאפקט העיקרי של התביעה הוא הרתעה, צינון המוטיבציה להיאבק וכפועל יוצא מכך השתקה של ביקורת. יש כמובן להתייחס לרצון הלא דמוקרטי מבחינה ציבורית של ד”ר גבע להדיח דירקטורית שמעבירה ביקורת על התאגיד, אחרי שנענתה בחוסר התייחסות לבקשותיה הלגיטימיות כדירקטורית”.

 

תגובות