רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בכפר סבא ובסביבה: רופא שיניים שלא רשם 6000 ₪ גרס “אני לא רגיל לעבוד עם העברות בנקאיות”

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בכפר סבא ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה כפר סבא, התבצעו 120 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 13% מהם לא רשם הכנסות כדין.

 אצל רופא שיניים בדקו המבקרים דף חשבון בנק וגילו כי 3 העברות של 2000 ₪ לא נרשמו בספרים כנדרש. הרופא טען “אני לא רגיל לעבוד עם העברות בנקאיות”. ביקורת אצל עורכת דין העלתה כי בחשבון נאמנות שלה הופקדו 30,000 ₪ אשר לא נרשמו בספרים. עורכת הדין הסבירה “פשוט לא שמתי לב, אני רושמת הכל”. המבקרים עקבו אחר מורה לנהיגה וביצעו לו ביקורת בחניון בה נתגלה כי הכנסות בסך 2300 ₪ שקיבל בעבור שיעורים לא נרשמו. המורה טען “מזומנים אני רושם בסוף היום וצ’קים בסוף שבוע”.

במועדון אומנות לחימה גילו המבקרים כי הבעלים קיבל סכום של כ- 4700 ₪ באשראי ובמזומן אותם לא רשם בספרים כנדרש. בעל המועדון הסביר “זכרתי שאני צריך לרשום אולם בשל עומס לא רשמתי”. בחנות הלבשה מצאו המבקרים צ’ק לא רשום בסכום של 2000 ₪. בעל החנות בתגובה “זה צ’ק ביטחון”. אצל וטרינר נמצא צ’ק בסכום של 1200 ₪ אשר לא נמצא רשום בספרי העסק. הווטרינר הסביר “ביקשו ממני לא להפקיד את הצ’ק, לכן לא רשמתי אותו”.

 המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע”י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות