אישרו-התנגדו-משכו: סוף סאגת תכנית המיתאר השנויה במחלוקת

ברוב גדול, מוחץ ונדיר, הצליחו חברי מועצת העיר בכפר סבא להתאחד סביב ההחלטה: מושכים את תכנית המיתאר שניסה ראש העירייה המורחק להוביל, תכנית שהייתה אמורה לשנות פני העיר.

ביום ראשון השבוע מליאת וועדת תכנון ובנייה החליטה למשוך את תוכנית המיתאר של כפר סבא. מחוץ לאולם הישיבות התקיימה הפגנה של עשרות תושבים, הורים וילדים אשר נשאו שלטים “אל תמכרו אותנו לקבלנים, “לעצור את תוכנית המתאר לאלתר”, וקראו קריאות נגד התוכנית, תורך שימוש במשרוקיות ותיפוף בתופים.

מפקד השיטור העירוני אריאל איים לפזר את ההפגנה באם לא יחדלו מהשריקות במשרוקיות ואם יעברו את המחסומים. אריאל ישראלוב התריע בפני ההורים שעברו את המחסומים.

בשלב מסוים מספר בנות בקשו להזמין משטרה כי טענו שמישהו עם חולצה אדומה וקרחת רדף אחריהם והפחידם לבסוף הוברר כי מדובר היה במפקד השיטור העירוני אריאל ישראלוב אשר היה על אזרחי ולדבריו עשה סיבוב סביב העירייה וביקש מהבנות לעזוב את המקום שהיו מעברה השני של העירייה. לבסוף שוחח שעה ארוכה עם הבנות וענה לשאלותיהן.

בסוף הישיבה החליטה מליאת הוועדה לתכנון ובנייה למשוך את תוכנית המיתאר. בהצבעה נמנעו חברי סיעת מעוף בראשות בן חמו שמורחק כאמור מהעירייה דבי שני ואמיר גבע

התנגדו למשיכת התכנית: צביקה צרפתי, עמירם מילר, מתי פז ושמעון פרץ.

בעד ההצעה למשוך היו: יובל לוי, ענת קלומל, אתי הדנה, עילאי הר סגור הנדין, פליאה קטנר, רויטל לן כהן, יהודה יוגד, אורן כהן, איתן צנעני ואמיר קולמן .

חבר מועצת העיר עילאי הנדין הר סגור הייתה ישיבה מאוד סוערת שאלנו שאלות מאוד קשות .הם לא ידעו מה להשיב. שאלנו איך שינו את הדברים בלי ידיעת חברי המועצה לאחר שהתקבלו החלטות. הם לא ידעו מה להשיב, הם התבלבלו והודו שהם שינו דברים בלי לשאול אותנו. הייתה התלהמות מאוד גדולה בסופו של דבר הייתה הצבעה בהצבעה נצחנו. מושכים את התוכנית. הייתה פה עבודת צוות של כל כך הרבה אנשים שהעיר הזאת חשובה להם תושבי העיר, חברי המועצה, רשמנו נצחון מאוד גדול במאבק הזה אך אנו עדיין לא בסוף הדרך. אני מניח שינסו ללחוץ על הוועדה לא למשוך את התוכנית. עכשיו המאבק עובר לשלב הבא שיהיה קשה אבל אנחנו נצליח בגלל שאנחנו ביחד”.

יו”ר האופוזיציה, יובל לוי ציין “רוב חברי הקואליציה אמרו שהם רומו והוטעו ומגיע להם כבוד, הם הרימו את היד. היה מיעוט של חברי מעוף שנמנעו כי חשבו שביום רביעי עוד יש זמן להתנגדויות וגם העלו את הקול בסיומה של הישיבה ואמרו ‘חברה הוטענו’. אנו צריכים להגיד תודה גם למי שתמך בנו מלכתחילה והם חברי הקואליציה שהצביעו איתנו. גם לחברי מעוף שהיה להם האומץ הציבורי שאמרו ‘אנחנו לא יכולים לצאת לציבור כי אנחנו הבנו אחרת’. ד”ר גבע וד”ר דבי שני שאמרו ‘הוטענו’.

“בהחלטה למשוך את התוכנית איימו עלינו שזה ייקח שנים ויגרום נזקים אחרים, אמרו לנו לא בטוח שזה לשיקול דעת של ועדה מקומית אלא מחוזית. אנחנו נציגי ציבור אנחנו מבטאים את הציבור, כשאנחנו מקבלים ערימות של חומר לא מצפים שנראה את זה ברגע אחד אמר את זה פירסט. דיברתי עם מירית 8 פעמים, איך יכול לראות שלא ראיתם את הפאשלה הזאת? פעם הבאה נעביר זאת ישירות לאינטרנט ועליכם לחפור. אל תסמכו רק עלינו אתם צריכים לעזור לנו לעבור דף דף לחפש, גם שהמתכננים הודו אולי שגו בשיקול דעת אולי העבירו תיקונים אחר כך. שהתוכנית תבוא בפעם הבאה כל אחד שיעזור לנו יחסוך את הטעות הבאה. אנו רוצים את חכמת ההמונים”.

חברת מועצת העיר פליאה קטנר ציינה כי-“בנושא ההתנגדויות צריך להזכיר שגילו היום חברי קואליציה שאין בכלל זמן להגיש את ההתנגדויות האלה. זה היה הקטע המשעשע הם חשבו שיש עוד זמן להגיש התנגדויות ולמעשה הזמן הזה כבר עבר. אי אפשר כבר יותר להתנגד לזה. רק למשוך”.

חבר מועצת העיר אורן כהן ציין בדבריו כי-” מדובר כאן בשיתוף פעולה די נדיר שחוצה מפלגות והיום נוצרה סיטואציה שהמפלגה היחידה שתמכה להשאיר את התוכנית על כנה, זה רק מפלגת העבודה כל שאר המפלגות שיתוף פעולה די נדיר שהתחיל כאשר הטלפון הראשון קיבלתי ממירית. בטלפון אמרה לי ‘אורן איך תמכת ב-22 קומות’… אמרתי שמו לי כזה דבר של מפות ופרשנויות משפטיות .אני לא זוכר שהיה כזה דבר והתברר שלא תמכנו בזה אז והחלטנו שלא תומכים בזה היום. מה שבקשנו זה למשוך חזרה את התוכנית. להכניס בה שינויים ולהחזיר אותה אחרי שינויים. מי שניצח פה זה כל תושבי כפר סבא”.

עוד ציין המשנה לראש העיר, אורן כהן, בראיון לגלובס כי  “עברו לנו כמה נושאים מתחת לרדאר. מבחינתי, הדבר הגרוע ביותר זה אישור של בניית מגדלים בני 22 קומות בדופן המזרחית של העיר. כשביקשתי לברר איך זה קרה נאמר לי ע”י מהנדסת העיר שכביכול הכריחו אותה להוסיף את המבנים אחרי שהתוכנית הופקדה. ביקשתי לראות עדות לעניין וכמובן שלא קיבלתי, ולכן נצמדתי לבקשה למשוך את התוכנית”.

חבר מועצת העיר אמיר גבע הבהיר כי “נמנע לאחר שהבין שא יאפשר להאריך את תקופת ההתנגדויות אלא להגיש בקשה מיוחדת”.

איציק ממטה המאבק ציין כי- “חברי המועצה התעלו מעל אינטרסים אישיים לטובת עתיד ילדנו לטובת האינטרס הציבורי, הם הנחו אותנו אני מאמין בהם שהם יקחו אותנו לכפר סבא טובה יותר כפר סבא שלא תבייש להיות אחת מהמובילות של אזור השרון”.

 

מאת: דן ברק

 

 

 

 

 

 

תגובות